TVM???
Een 77 zou wel beter met TBL2 en ATB-NG werken. En men zou de zelfde display kunnen gebruiken. En ik denk dat met 1 77er ook wel de 60km.h kan halen. Al liggen er wel een paar stevige hellingen in.
Een helling van 18 promille en 1400 ton voor een 77er is bijna te zwaar.
Een TGV zal rond de 600 Ton zitten. Dus het moet kunnen, maar verwacht geen topsnelheden.
Een helling van 18 promille en 1400 ton voor een 77er is bijna te zwaar.
Een TGV zal rond de 600 Ton zitten. Dus het moet kunnen, maar verwacht geen topsnelheden.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
uiteindelijk dient dat enkel maar om te kunnen evacueren heMark7758 schreef:Een 77 zou wel beter met TBL2 en ATB-NG werken. En men zou de zelfde display kunnen gebruiken. En ik denk dat met 1 77er ook wel de 60km.h kan halen. Al liggen er wel een paar stevige hellingen in.
Een helling van 18 promille en 1400 ton voor een 77er is bijna te zwaar.
Een TGV zal rond de 600 Ton zitten. Dus het moet kunnen, maar verwacht geen topsnelheden.
-
Trainspotterke
Op L4 alletwee!Steven schreef:in belgie komen de klassieke lijnen in princiepe allen onder ETCS level 1 te liggen en de HSL's onder ETCS level 2, zo is het voorzien
Als allereerste machinist die een reizigerstrein op L4 heeft mogen rijden is je dat hoogstwaarschijnlijk toch wel opgevallen aan begin van L4!
-
pietmol
-
Bert
De 6264 is heeft al een tijdje ects en wordt ingezet op lijn 4Shrek schreef:momenteel rijden er alleen van die 55ers met tvm op voor zover ik weet. Zouden die bakskes dan ects gekregen hebben?
Deze foto dateert van 17 augustus 2006 bij één van de vele testritten die dag.
- Bijlagen
-
- 6264_HSL4_17-08-06.jpg (153.46 KiB) 5145 keer bekeken
-
Mich
TVM430 is de opvolger van de TVM300. Bij TVM300 was de snelheid beperkt tot 300 km/h en deze had grote snelheidsstappen. Bij TVM430 zijn de stapjes tussen de aangegeven snelheden kleiner en is de snelheid ook niet meer begrenst tot 300 km/h.Mark7758 schreef:De maximale snelheid??? (Is me ooit verteld.)
In de regelgeving SNCF staat dat mooi uitgelegd.
Ik ken het systeem. Maar ik zou de cursus boeken ATB-NG moeten bekijken. En ik heb een een andere cursus boek het vergelijk staan van de systemen en daar stond ook iets van topsnelheid.
Dacht iets van 420 km/h.
Maar ik heb helaas geen Franse regelgeving. (NS/DB/B/L zijn in mijn bezit maar mocht je de SNCF versie hebben hou ik mij aanbevolen.)
Dacht iets van 420 km/h.
Maar ik heb helaas geen Franse regelgeving. (NS/DB/B/L zijn in mijn bezit maar mocht je de SNCF versie hebben hou ik mij aanbevolen.)
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.