TVM???

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Aja, ik dacht dat het voor het slepen van reizigerstreinen was! :P :lol:
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

Tim schreef:Als ze er 2 aan mekaar koppelen zal dat toch wel gaan?
Een 77 is vergelijkbaar van vermogen met een 62 en op L2 gaat het aan ongeveer 80 km/u.
dan nog liever een 62 zien rijden dan een "weeral" 77/78
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Mark7758 »

Een 77 zou wel beter met TBL2 en ATB-NG werken. En men zou de zelfde display kunnen gebruiken. En ik denk dat met 1 77er ook wel de 60km.h kan halen. Al liggen er wel een paar stevige hellingen in.
Een helling van 18 promille en 1400 ton voor een 77er is bijna te zwaar.
Een TGV zal rond de 600 Ton zitten. Dus het moet kunnen, maar verwacht geen topsnelheden.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23110
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Mark7758 schreef:Een 77 zou wel beter met TBL2 en ATB-NG werken. En men zou de zelfde display kunnen gebruiken. En ik denk dat met 1 77er ook wel de 60km.h kan halen. Al liggen er wel een paar stevige hellingen in.
Een helling van 18 promille en 1400 ton voor een 77er is bijna te zwaar.
Een TGV zal rond de 600 Ton zitten. Dus het moet kunnen, maar verwacht geen topsnelheden.
uiteindelijk dient dat enkel maar om te kunnen evacueren he
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Mark7758 »

Klopt. Maar meestal moet dan ook met baanvaksnelheid. Scheelt weer in de dienstregeling.
Je zou er een dubbele Euro 4000 voor kunnen gebruiken.
4000PK en een top van 160km/h zou het iets sneller gaan. 8)
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23110
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Mark7758 schreef:Klopt. Maar meestal moet dan ook met baanvaksnelheid. Scheelt weer in de dienstregeling.
Je zou er een dubbele Euro 4000 voor kunnen gebruiken.
4000PK en een top van 160km/h zou het iets sneller gaan. 8)
tja voor de L2 gebruiken ze ook maar een 62 hoor
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13187
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

is het eigelijk de bedoeling op (korte) termijn TBL2 en TVM 430 te vervangen of te ondersteunen met ERMTS 2 (eventueel 3)?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23110
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

in belgie komen de klassieke lijnen in princiepe allen onder ETCS level 1 te liggen en de HSL's onder ETCS level 2, zo is het voorzien
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Steven schreef:in belgie komen de klassieke lijnen in princiepe allen onder ETCS level 1 te liggen en de HSL's onder ETCS level 2, zo is het voorzien
Op L4 alletwee! :P

Als allereerste machinist die een reizigerstrein op L4 heeft mogen rijden is je dat hoogstwaarschijnlijk toch wel opgevallen aan begin van L4! :wink: :P
pietmol

Bericht door pietmol »

Tim schreef:Er zijn geruchten dat men voor L4 enkele 77'ers zou aanpassen maar da's nog niet officieel vermoed ik.
en waarom geen blauwe 55-ers? dan kan men de passagiers ineens okk verwarming geven.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23110
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

omdat ge op L4 eens die volledig actief is enkel MS zal hebben, hsa stellen besteld in italie :-) en aangezien die allen zullen voorzien zijn van een automatische kopeling heeft het weinig zin specifiek die blauwe 55-ers er voor te nemen
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13187
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

momenteel rijden er alleen van die 55ers met tvm op voor zover ik weet. Zouden die bakskes dan ects gekregen hebben? :P
Bert

Bericht door Bert »

Shrek schreef:momenteel rijden er alleen van die 55ers met tvm op voor zover ik weet. Zouden die bakskes dan ects gekregen hebben? :P
De 6264 is heeft al een tijdje ects en wordt ingezet op lijn 4
Deze foto dateert van 17 augustus 2006 bij één van de vele testritten die dag. :wink:
Bijlagen
6264_HSL4_17-08-06.jpg
6264_HSL4_17-08-06.jpg (153.46 KiB) 5010 keer bekeken
Mich

Bericht door Mich »

Mark7758 schreef:De maximale snelheid??? (Is me ooit verteld.)
TVM430 is de opvolger van de TVM300. Bij TVM300 was de snelheid beperkt tot 300 km/h en deze had grote snelheidsstappen. Bij TVM430 zijn de stapjes tussen de aangegeven snelheden kleiner en is de snelheid ook niet meer begrenst tot 300 km/h.
In de regelgeving SNCF staat dat mooi uitgelegd.
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Mark7758 »

Ik ken het systeem. Maar ik zou de cursus boeken ATB-NG moeten bekijken. En ik heb een een andere cursus boek het vergelijk staan van de systemen en daar stond ook iets van topsnelheid.
Dacht iets van 420 km/h.
Maar ik heb helaas geen Franse regelgeving. (NS/DB/B/L zijn in mijn bezit maar mocht je de SNCF versie hebben hou ik mij aanbevolen.)
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Plaats reactie