Tim schreef:Als ze er 2 aan mekaar koppelen zal dat toch wel gaan?
Een 77 is vergelijkbaar van vermogen met een 62 en op L2 gaat het aan ongeveer 80 km/u.
dan nog liever een 62 zien rijden dan een "weeral" 77/78
Een 77 zou wel beter met TBL2 en ATB-NG werken. En men zou de zelfde display kunnen gebruiken. En ik denk dat met 1 77er ook wel de 60km.h kan halen. Al liggen er wel een paar stevige hellingen in.
Een helling van 18 promille en 1400 ton voor een 77er is bijna te zwaar.
Een TGV zal rond de 600 Ton zitten. Dus het moet kunnen, maar verwacht geen topsnelheden.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Mark7758 schreef:Een 77 zou wel beter met TBL2 en ATB-NG werken. En men zou de zelfde display kunnen gebruiken. En ik denk dat met 1 77er ook wel de 60km.h kan halen. Al liggen er wel een paar stevige hellingen in.
Een helling van 18 promille en 1400 ton voor een 77er is bijna te zwaar.
Een TGV zal rond de 600 Ton zitten. Dus het moet kunnen, maar verwacht geen topsnelheden.
uiteindelijk dient dat enkel maar om te kunnen evacueren he
Klopt. Maar meestal moet dan ook met baanvaksnelheid. Scheelt weer in de dienstregeling.
Je zou er een dubbele Euro 4000 voor kunnen gebruiken.
4000PK en een top van 160km/h zou het iets sneller gaan.
Mark7758 schreef:Klopt. Maar meestal moet dan ook met baanvaksnelheid. Scheelt weer in de dienstregeling.
Je zou er een dubbele Euro 4000 voor kunnen gebruiken.
4000PK en een top van 160km/h zou het iets sneller gaan.
omdat ge op L4 eens die volledig actief is enkel MS zal hebben, hsa stellen besteld in italie en aangezien die allen zullen voorzien zijn van een automatische kopeling heeft het weinig zin specifiek die blauwe 55-ers er voor te nemen
Mark7758 schreef:De maximale snelheid??? (Is me ooit verteld.)
TVM430 is de opvolger van de TVM300. Bij TVM300 was de snelheid beperkt tot 300 km/h en deze had grote snelheidsstappen. Bij TVM430 zijn de stapjes tussen de aangegeven snelheden kleiner en is de snelheid ook niet meer begrenst tot 300 km/h.
In de regelgeving SNCF staat dat mooi uitgelegd.
Ik ken het systeem. Maar ik zou de cursus boeken ATB-NG moeten bekijken. En ik heb een een andere cursus boek het vergelijk staan van de systemen en daar stond ook iets van topsnelheid.
Dacht iets van 420 km/h.
Maar ik heb helaas geen Franse regelgeving. (NS/DB/B/L zijn in mijn bezit maar mocht je de SNCF versie hebben hou ik mij aanbevolen.)