Pagina 2 van 2

Re: Dat jullie hier even GOED notie van nemen!!

Geplaatst: 05 mei 2011, 10:59
door dentheo
FLV-FGSP schreef:NMBS is geen toegelaten vervoerder in Nederland. Zij rijden Roosendaal (grens) - Roosendaal op het veiligheidsattest van NS.
Hoe zit dat met B-Cargo of logistics, hebben die ondertussen al papieren voor Nederland ?

Re: Dat jullie hier even GOED notie van nemen!!

Geplaatst: 05 mei 2011, 11:04
door kars
Die rijden onder attest van DB Schenker.

Re: Dat jullie hier even GOED notie van nemen!!

Geplaatst: 22 mei 2011, 22:26
door LHOON
FLV-FGSP schreef:NMBS is geen toegelaten vervoerder in Nederland. Zij rijden Roosendaal (grens) - Roosendaal op het veiligheidsattest van NS.
en wat gebeurt er dan voor Maastricht?

Re: Dat jullie hier even GOED notie van nemen!!

Geplaatst: 22 mei 2011, 22:53
door groentje
Zoals flv-fgsp al zei: er wordt gereden op het veiligheidscertificaat van de NS.

Re: Dat jullie hier even GOED notie van nemen!!

Geplaatst: 23 mei 2011, 21:08
door kars
Om terug te keren naar het onderwerp, naar verluidt wordt dit binnenkort aangepast en zal de melding "Stopt niet in Schijnpoort" niet meer worden getoond.

Re: Dat jullie hier even GOED notie van nemen!!

Geplaatst: 25 mei 2011, 01:40
door Peche
In Antwerpen gaan ze beginnen of zijn ze bezig met mensen de volledige NS te leren. Omdat ze met tijd misschien naar Breda gaan rijden.

Re: Dat jullie hier even GOED notie van nemen!!

Geplaatst: 31 mei 2011, 22:13
door MaartendeJ
Peche schreef:In Antwerpen gaan ze beginnen of zijn ze bezig met mensen de volledige NS te leren.
Bedoel je het hele NS-net, de Nederlandse taal, het NS-jargon of...?...

Re: Dat jullie hier even GOED notie van nemen!!

Geplaatst: 01 jun 2011, 16:40
door Steven
Je hebt op gebied van regels in het buitenland twee opties ofwel heb je toegang tot het hele net als treinbestuurder ofwel heb je beperkte toegang tot het net.

Re: Dat jullie hier even GOED notie van nemen!!

Geplaatst: 03 jun 2011, 00:35
door Peche
MaartendeJ schreef:
Peche schreef:In Antwerpen gaan ze beginnen of zijn ze bezig met mensen de volledige NS te leren.
Bedoel je het hele NS-net, de Nederlandse taal, het NS-jargon of...?...
Geheel NS-net reglementering.

Re: Dat jullie hier even GOED notie van nemen!!

Geplaatst: 03 jun 2011, 00:39
door MaartendeJ
Aha, oke. Bedankt :D

Re: Dat jullie hier even GOED notie van nemen!!

Geplaatst: 03 jun 2011, 15:44
door Fles
Steven schreef:Je hebt op gebied van regels in het buitenland twee opties ofwel heb je toegang tot het hele net als treinbestuurder ofwel heb je beperkte toegang tot het net.
En wat houdt dat voor Belgische treinbestuurders dan bijvoorbeeld in voor Nederland? Visé - Maastricht, Essen - Roosendaal - Amsterdam Centraal en de HSL-Zuid of zo?

Re: Dat jullie hier even GOED notie van nemen!!

Geplaatst: 03 jun 2011, 15:56
door Robin
Fles schreef:
Steven schreef:Je hebt op gebied van regels in het buitenland twee opties ofwel heb je toegang tot het hele net als treinbestuurder ofwel heb je beperkte toegang tot het net.
En wat houdt dat voor Belgische treinbestuurders dan bijvoorbeeld in voor Nederland? Visé - Maastricht, Essen - Roosendaal - Amsterdam Centraal en de HSL-Zuid of zo?
die eerste 2 zijn grensbaanvakken dacht ik.
Ik denk niet dat bestuurders verder gaan dan daar tenzij de Thalys bestuurders in Antwerpen maar die kennen ook wel gans de reglementering denk ik, hoe het zit voor naar Roosendaal te rijden heb ik geen gedacht van.

Re: Dat jullie hier even GOED notie van nemen!!

Geplaatst: 03 jun 2011, 16:07
door dentheo
Ik denk dat de Benelux tot Amsterdam gaat met belgische bestuurders (soms, niet altijd!)
Bij cargo tot Bad Bentheim, Emmerich en Venlo....

Re: Dat jullie hier even GOED notie van nemen!!

Geplaatst: 03 jun 2011, 16:09
door Steven
Fles schreef:
Steven schreef:Je hebt op gebied van regels in het buitenland twee opties ofwel heb je toegang tot het hele net als treinbestuurder ofwel heb je beperkte toegang tot het net.
En wat houdt dat voor Belgische treinbestuurders dan bijvoorbeeld in voor Nederland? Visé - Maastricht, Essen - Roosendaal - Amsterdam Centraal en de HSL-Zuid of zo?

als je bijvoorbeeld enkel tot Roosendaal of Maastricht kan rijden ken je grensbaanvakken en dat zijn zo al afzonderlijke situaties omdat ze telkens een overgang vormen tussen de ene en de andere reglementering.

Je hebt voor de benelux bestuurders die kennen tot het grensstation (zijnde Roosendaal) en je hebt er die het kennen tot Amsterdam.