Pagina 2 van 2
Re: M5m met een geurtje
Geplaatst: 11 sep 2010, 20:29
door Steven
oh jawel hoor, het is niet omdat het nieuwe remmen zijn dat ze niet kunnen vastlopen in tegendeel nieuwe remmen moeten eigenlijk een beetje ingewerkt worden voor ze optimaal werken eigenlijk.
Re: M5m met een geurtje
Geplaatst: 14 sep 2010, 11:44
door kika
Behoord dat tot het takenpakket van een treinbegeleider om (samen) een dergelijk probleem op te lossen? Voor de duidelijkheid: ik vind het altijd tof als er mensen zijn die net wat meer moeite doen.
Re: M5m met een geurtje
Geplaatst: 14 sep 2010, 16:44
door Famo
Treinbegeleiders hebben ook een opleiding Veiligheid en Materieel gekregen. Wij kunnen kleine averijen zelf oplossen. Voor grotere technische problemen (remmen) luisteren wij naar instructies van de bestuurder. Voor nog grotere problemen wordt een schouwer of depanneerder opgeroepen...
Re: M5m met een geurtje
Geplaatst: 19 sep 2010, 20:28
door dentheo
Was er dan een remschoen uitgevlogen, wat kan anders die "bonk" geven ?
Re: M5m met een geurtje
Geplaatst: 20 sep 2010, 08:06
door spicyalan
Zowel op donderdag 16/9 als vandaag (20/9) is de 3326 (IR antwerpen->brussel) platgevallen in Mechelen.
Na wat gepruts is de trein wel vertrokken (+15 minuten, ik vermoed leeg).
Een nare brandgeur bleef achter. In beide gevallen was het een gemoderniseerde M5.