Pagina 2 van 4
Geplaatst: 07 jun 2006, 21:07
door 5307
heb ik ooit gezegd dat wij verantwoorde dingen deden????
ik zei enkel dat het onverantwoord was

Geplaatst: 07 jun 2006, 22:34
door jumper

daar heb je wel een punt

Geplaatst: 07 jun 2006, 22:59
door Trainspotterke
TBbart schreef:ja, breakdriver als ik me niet vergis stonden we daar op 7 april aan de andere kant van het viaduct toch ook op de sporen hoor

en jij toen ook

Ik heb daar zelfs bewijsfoto's van!

Geplaatst: 08 jun 2006, 00:50
door 55erke
Man man man , daar moets zo eens ne kei snelle 55er of db 225 afkomen!

Geplaatst: 08 jun 2006, 09:18
door SIMPY.be
Of nog beter een ICE 605 @ 200km/u :p
Geplaatst: 08 jun 2006, 11:54
door Steven
SIMPY.be schreef:Of nog beter een ICE 605 @ 200km/u :p
goed bezig

lol daarvoor is die brug ni gemaakt hoor voor die snelheid, ik weet da de huidige snelheid voor goederen gelijk is aan 60 km/u voor passagiers eventueel 80 zou ik zeggen (was vroeger 40)
Geplaatst: 09 jun 2006, 03:50
door jumper
ok,
ik ken hier eigenlijk niet zoveel van, wel al veel foto's gezien van dat viaduct, Van langs onder, van boven derop, destijds zelfs van een member met de naam Cargofreak? as i khet me goed herinner.
Is dit de enige toegangsweg voor goederentreinen van België richting Duitsland?
Vroeger ging ik soms in de kerstperiode met het gezin naar de kerstmarkt in Aken, een I6wagon bracht ons van Brugge tot in Aken, maar die kan onmogelijk over dat viaduct gereden hebben, wegens geen bovenleiding, of werd de loc toen gewisseld in... ? Is dat ook de weg naar Keulen? of gaat dat via Liège-Guillemins?
Wat voor locs rijden daar over? Enkel PB's Duitse DB locs en onze HLD's?
Er worden Bovenleidingspalen geplaatst, hoeveel spanning komt daar?
een Duitse 15kV~ of wordt het 25kV?
Veel vragen, wellicht peanuts voor de meesten onder jullie maar van dit onderwerp weet ik nu es bitterweinig af.
voor moresnet-noobs als ik, check deze site
http://www.trois-frontieres.be/N/viaduc.php
heb er alvast een mooie geschiedenis van het viaduct op na kunnen lezen? Wisten jullie dat er op 1 van de peilers een kruis hangt? waarom vindt u in deze site
Geplaatst: 09 jun 2006, 05:18
door prahsharp
je hebt lijn 24 tongeren-montzen-aachen(west), waarbij het stuk tussen montzen en de grens nog steeds niet geëlektrificeerd is, en lijn 37 Luik-Verviers-Welkenraedt-Aken die wel geëlektrificeerd is, en waarop oa de ice en de thalys rijden tot lijn 3 af is.
Geplaatst: 09 jun 2006, 09:51
door 55erke
Ja dat van die 55er in volle vaart was met een lachje hoor

Ooit al een 55er snel zien rijden op lijn 24? Ik niet hoor.

Geplaatst: 09 jun 2006, 13:38
door Mark7758
Losse loc kan het wel degelijk. Geloof me.

Geplaatst: 15 jun 2006, 17:03
door Schaap
Hopla, en hier gaan we verder...
Geplaatst: 15 jun 2006, 21:15
door jumper
Er worden Bovenleidingspalen geplaatst, hoeveel spanning komt daar?
een Duitse 15kV~ of wordt het 25kV?
Geplaatst: 15 jun 2006, 21:22
door Elgar
Op de brug zelf zou in het midden een spanningssluis komen, dus wordt het 3000 V= aan de kant van Montzen en 15 kV~ aan de kant van Aken. Trouwens, het stukje van Aachen-West tot de tunnel aan de grens is al lange tijd van 15 kV~ voorzien. Zo konden ze al elektrisch treinen naar België opdrukken.
Geplaatst: 15 jun 2006, 21:22
door groentje
3 kV =, dacht ik.
Geplaatst: 15 jun 2006, 22:49
door Steven
Elgar schreef:Op de brug zelf zou in het midden een spanningssluis komen, dus wordt het 3000 V= aan de kant van Montzen en 15 kV~ aan de kant van Aken. Trouwens, het stukje van Aachen-West tot de tunnel aan de grens is al lange tijd van 15 kV~ voorzien. Zo konden ze al elektrisch treinen naar België opdrukken.
volledig juist en voorzien voor 2008