Pagina 2 van 3

Re: Pendelaars moeten vrieskou blijven trotseren

Geplaatst: 13 jan 2010, 01:06
door groentje
We hebben natuurlijk een pak meer stopplaatsen dan pakweg Nederland, en veel stopplaatsen met een reizigersaantal die in Nederland al lang tot een sluiting zouden hebben geleid. Abstractie makend van deze gegevens, zorgt men daar wel een stuk beter voor de wachtende reiziger. Geen 2 of 3 gele bushokjes zonder bankjes per perron, maar ook in de meeste kleine stopplaatsen een huis schuilhuisje met verwarming en verlichting.

Re: Pendelaars moeten vrieskou blijven trotseren

Geplaatst: 23 mei 2010, 21:21
door Duikbril AM86
Typisch eigenlijk dat monumentenzorg geen dubbele beglazing toelaat.
Stoort dat die mensen van monumentenzorg zo moest men er dubbele beglazing op voorzien?
Leve de hoge energiefactuur?

Het station is voor de rest toch mooie in zijn oorspronkelijke staat terug gebracht.
Tegen wanneer gaat het station nu terug open gaan tegen eind dit jaar als het zo verder gaat?
Zal het loket dan in het middelste deel van het gebouw zitten?
Vroeger was dat loket toch meer in het rechter deel van het gebouw.
Je moest toen vanop het perron eerst door een gang om dan links af te slaan om naar het loket te gaan, de wachtzaal was in een L-vorm.
Wat zeer lelijk is in Wetteren is die begroeiing boven die afdaken van die fietsenstallingen/ tunnel.
Daar groeit er zelf onkruid op!
De tuin langs de kant van het wachtzaaltje / perron naar Gent werd recent nog bewerkt.

De parking is men ook druk aan het uitbreiden, het aantal plaatsen zal bijna verdubbelen.

Re: Pendelaars moeten vrieskou blijven trotseren

Geplaatst: 24 mei 2010, 01:21
door groentje
Dat dak boven de fietsenstalling is een groendak, maar ik veronderstel dat je dat wel wist. Een groendak heeft trouwens heel wat voordelen, zo zorgt het voor wat extra planten, vangt het pieken in de regenval op (minder druk op de riolering), en vinden veel mensen het dus wél mooi. Ik vind het eerlijk gezegd spijtig dat er niet meer platte daken groendaken hebben.
Dat beetje onkruid zal het ook niet maken, al verwijdert men wel best de bomen. De meesten zullen wel vanzelf doodvallen (door gebrek aan water, het is een extensief groendak), maar sommigen zouden met hun wortels de waterwerende laag kunnen beschadigen.

Re: Pendelaars moeten vrieskou blijven trotseren

Geplaatst: 24 mei 2010, 21:40
door Duikbril AM86
Bedankt voor de uitleg over dat dak.

Nog niemand een datum dus van de heropening?

Re: Pendelaars moeten vrieskou blijven trotseren

Geplaatst: 24 mei 2010, 21:52
door trainfreak
Duikbril AM86 schreef: Nog niemand een datum dus van de heropening?
Volgens mij gaat het niet te lang meer duren, het is nu al bijna 2 jaar dat ze bezig zijn met die werken?
Op het perron aan spoor 2 hebben ze het wachthuisje ook al afgeschermd en een tijdelijke container geplaatst.

Re: Pendelaars moeten vrieskou blijven trotseren

Geplaatst: 24 mei 2010, 22:51
door Duikbril AM86
Ja ze zijn al van in de zomer 2008 bezig.

Re: Pendelaars moeten vrieskou blijven trotseren

Geplaatst: 26 mei 2010, 16:12
door trainfreak
In de passe-partout die vandaag gekomen is staat dat het station eind deze maand of begin juni moet openen, net zoals het nieuwe buffet.
Er is dus nog hoop :P

Re: Pendelaars moeten vrieskou blijven trotseren

Geplaatst: 26 mei 2010, 21:48
door Hogersluys
Duikbril AM86 schreef:Typisch eigenlijk dat monumentenzorg geen dubbele beglazing toelaat.
Stoort dat die mensen van monumentenzorg zo moest men er dubbele beglazing op voorzien?
Leve de hoge energiefactuur?
Dubbele beglazing kan een monument qua uitzicht helemaal naar de knoppen helpen. Goed dat ze bij Monumentenzorg een beetje ruggengraat hebben. Als je hierop toegevingen begint te doen krijg je in no time discussies dat die ene deur eigenlijk ook niet echt praktisch is en voor je het weet schiet er niets meer van het oorspronkelijke gebouw over. Er bestaat trouwens dubbelglas die eruitziet als enkelglas en wél mag van monumentenzorg. De zuinigheid en het kortetermijndenken van de NMBS mag je dus niet op de Monumentenzorg afschuiven.

Re: Pendelaars moeten vrieskou blijven trotseren

Geplaatst: 27 mei 2010, 08:56
door trainfreak
Het station zou morgen al open gaan!
De officiële opening is op 4 juni.

Re: Pendelaars moeten vrieskou blijven trotseren

Geplaatst: 27 mei 2010, 10:58
door Duikbril AM86
Jij brengt ons dus morgen verslag uit eventueel met foto's?
Dank u wel :D

Officiële opening met V.I.P.'s is dus voor 4 juni 2010.
Dan komen de journalisten.

Re: Pendelaars moeten vrieskou blijven trotseren

Geplaatst: 27 mei 2010, 11:03
door trainfreak
Duikbril AM86 schreef:Jij brengt ons dus morgen verslag uit eventueel met foto's?
Dank u wel :D

Officiële opening met V.I.P.'s is dus voor 4 juni 2010.
Dan komen de journalisten.
Alé, omdat ge het zo lief vraagt :wink:

Re: Pendelaars moeten vrieskou blijven trotseren

Geplaatst: 30 mei 2010, 22:48
door Duikbril AM86
Hier enkele foto's
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Bron: http://railwaystory.wordpress.com/

Re: Pendelaars moeten vrieskou blijven trotseren

Geplaatst: 30 mei 2010, 23:15
door Steven
mooie mooie, eenvoudig maar degelijk is de eerste indruk.

Re: Pendelaars moeten vrieskou blijven trotseren

Geplaatst: 30 mei 2010, 23:31
door dentheo
En welk station is dat ?

Re: Pendelaars moeten vrieskou blijven trotseren

Geplaatst: 30 mei 2010, 23:39
door Steven
vernieuwing wetteren.