Pagina 2 van 2
Re: Liège Guillemins is klaar: een paar impressies
Geplaatst: 26 dec 2009, 22:08
door giuseppe
^^ Met het door 2 delen van de Nederlandse cijfers krijg je denk ik al een beter beeld. Maar je moet natuurlijk niet vergeten dat het voorstad vervoer in Belgie niets voorstelt in vergelijking met Nederland. Een aantal L-treinen rond Luik rijdt nog in een 2uur frequentie.
Re: Liège Guillemins is klaar: een paar impressies
Geplaatst: 05 jan 2010, 14:22
door apestaart
giuseppe schreef:^^
Een ding wat ik trouwens wel mis in Guillemins: Een fatsoenlijke verwarmde wachtruimte (maja dat is Spanje nooit nodig)
In Antwerpen-Centraal is het al niet veel beter, daar vind je nergens een warme plaats, overal
is het koud
Re: Liège Guillemins is klaar: een paar impressies
Geplaatst: 05 jan 2010, 15:03
door bobke
Fles schreef:
Best een mooi gebouw geworden, hoewel niet erg functioneel, en zeker niet berekend op het verstouwen van grote reizigersstromen.
Ik vind het toch maar wat overdreven. Die constructie en al. Ik vond dat ze het gerust wat minder "modern" mochten maken en met het overschot van het geld andere stations wat opknappen.
Re: Liège Guillemins is klaar: een paar impressies
Geplaatst: 05 jan 2010, 16:01
door Dietrich
Dat laatste vind ik ook. Er is nog veel werk (en geld) nodig voor enorm veel stations. Niet alleen de grootste in het Brusselse maar ook voor veel andere van de B-Holding.
Re: Liège Guillemins is klaar: een paar impressies
Geplaatst: 05 jan 2010, 18:30
door groentje
Een bescheidener gebouw had inderdaad volstaan, maar goed, het staat er nu, we kunnen er maar trots op zijn, toch?
Re: Liège Guillemins is klaar: een paar impressies
Geplaatst: 05 jan 2010, 18:42
door bobke
ja dat is inderdaad wel waar, ik denk niet dat er veel zo'n stations bestaan in de wereld (groots gezien :d)
Re: Liège Guillemins is klaar: een paar impressies
Geplaatst: 05 jan 2010, 18:49
door Bibke
Zeker te bedenken als je dan de stations van Brussel Noord, Centraal en Zuid bekijkt.
Hier had men beter wat budget voor over gehouden en wat minder gedaan in Luik. En heel zeker met Brussel als hoofdstad van Europa.
Re: Liège Guillemins is klaar: een paar impressies
Geplaatst: 05 jan 2010, 18:54
door bobke
Bibke schreef:Zeker te bedenken als je dan de stations van Brussel Noord, Centraal en Zuid bekijkt.
Hier had men beter wat budget voor over gehouden en wat minder gedaan in Luik. En heel zeker met Brussel als hoofdstad van Europa.
geef ik je gelijk in, Brussel heeft veel meer reizigers ( ook internationale)
Re: Liège Guillemins is klaar: een paar impressies
Geplaatst: 05 jan 2010, 19:17
door groentje
Dan heb je wellicht deze
petitie al getekend?

Re: Liège Guillemins is klaar: een paar impressies
Geplaatst: 05 jan 2010, 19:46
door Dietrich
Men spreekt van dit of volgend jaar om ermee te beginnen... dus die petitie heeft niet veel nut denk ik. Als ze er al ooit naar gaan kijken. Iedereen is wel van mening dat het doodversleten is.

Re: Liège Guillemins is klaar: een paar impressies
Geplaatst: 05 jan 2010, 20:50
door Wilson
Mooi geworden
Re: Liège Guillemins is klaar: een paar impressies
Geplaatst: 17 jan 2010, 14:51
door Hogersluys
Fles schreef:Nee, details ken ik niet, maar ik erken graag dat de verschillen dermate groot zijn dat het daar best eens in zou kunnen zitten. Hoewel de Nederlandse cijfers uitdrukkelijk overstappers uitsluiten. Het gaat alleen om in- en uitstappers. Maar zelfs als je de nederlandse cijfers door 2 zou delen, dan komt Tilburg ongeveer gelijk met Luik-Guillemins. Tilburg is nochtans bepaald geen aanleiding tot het bouwen van zoeen megalomaan station, waar bijvoorbeeld meer ICE's en Thalyssen stoppen dan op Amsterdam en Utrecht bij elkaar

Tilburg is inderdaad vergelijkbaar met Luik qua station. Tilburg heeft overigens best een mooi station, die overkapping uitgetekend door van der Gaast geeft een speciaal effect. Al ziet het er op foto's mooier uit dan in het echt.
Re: Liège Guillemins is klaar: een paar impressies
Geplaatst: 19 sep 2010, 22:23
door profke
op DIT moment een reportage op canvas over guillemins...
(métamorphose d'une gare)