Pagina 2 van 3

Re: m6

Geplaatst: 31 aug 2009, 11:30
door Steven
Ik heb nog geen enkele Belgische TBG geweten die uw kaartje er zal aanhangen, dat moet je zelf doen. Het gaat hem eerder om de controle.

Re: m6

Geplaatst: 31 aug 2009, 13:59
door K V B
Steven schreef:Ik heb nog geen enkele Belgische TBG geweten die uw kaartje er zal aanhangen, dat moet je zelf doen. Het gaat hem eerder om de controle.
Natuurlijk moet je dat zelf doen. Maar als iedereen het doet is het geen probleem. En fietsen zonder fietskaartje zet je gewoon bij het eerstvolgende station er uit :-)
ik bedoel maar, als het zelf inladen van fietsen overal kan, waarom dan ook niet in Belgiƫ.

Re: m6

Geplaatst: 31 aug 2009, 14:10
door Steven
omdat (op de M6 na) geen enkel trein hiervoor aangepast is. Momenteel is dat in alle andere treinen dus de pakwagen. Kwestie van verzekering volgens mij. Wegens de hoge laadrand van de pakwagen (zeker in stations met lage perrons).

Re: m6

Geplaatst: 31 aug 2009, 14:52
door treinbruno
In de sprinter, playmobiel en sommige I6 rijtuigen kun je de fiets met een beetje kracht er ook zelf inkrijgen
ik heb het zelfs al eens in de AM96 gedaan langs een smalle deur, of in de I11 mijn fiets naast het rolstoeltoilet moeten zetten

Re: m6

Geplaatst: 31 aug 2009, 14:58
door groentje
Je bent niet de enige. Ik heb al regelmatig fietsen gezien op een sleep I11-en, en het was niet in de pakwagen.
En wie uit de M6 wil stappen, zelfs wanneer er fietsers zijn gaat de extra deur niet open.
Heeft er eigenlijk al eens iemand die extra deur open gezien?

Re: m6

Geplaatst: 31 aug 2009, 15:01
door Steven
Ik heb ze al open gezien, het was wel echter elke keer voor een rolstoel en niet voor een fiets. Ik heb ook al meermaals fietsen op zo een M6 gezien maar heb ze nog niet zien in of uitladen.
Op de I11 heb ik ook al meermaals fietsen gezien die niet in de pakwagen zaten. Probleem is algemeen gesteld dat eens je meer als drie fietsen op een trein moet krijgen er zelden voldoende plaats is.

Re: m6

Geplaatst: 31 aug 2009, 16:03
door treinbruno
Ik heb mijn fiets al een paar keer langs de fietsendeur mogen inladen, 2 keer als ik naar Luxemburg ging, en ook een keer in de ICT van de panne naar Lokeren 3 jaar geleden

Re: m6

Geplaatst: 31 aug 2009, 18:16
door Dietrich
In een MW41 is er dacht ik ook plaats voor een fiets (tussen de twee rijtuigen aan de klapstoelen). Bovendien zijn er ook M5-rijtuigen en Breaks met fietsenstalling, maar omdat je ze bijna nooit tegenkomt heb je er natuurlijk niets aan.

Re: m6

Geplaatst: 06 sep 2009, 19:08
door Stijn014
groentje schreef: Heeft er eigenlijk al eens iemand die extra deur open gezien?
als de treinbegeleider je niet heeft gezien kan hij het ook niet weten war je moet afstappen he. Kan altijd zo iets geweest zijn.

Re: m6

Geplaatst: 23 sep 2009, 12:34
door Kristofke
Ik zal het maar hier posten ipv het duizendste M6 topic te openen:

Wat is het probleem met de informatieschermen in de M6'en die rijden op de lijn Essen-Antwerpen-Charleroi?

Ik kan mij al niet meer herinneren wanneer ze laatst gewerkt hebben eigenlijk.

Re: m6

Geplaatst: 23 sep 2009, 12:51
door Steven
hebben ze wel gewerkt op essen? Je moet eerst de vraag stellen of Essen als eindbestemming al is ingesteld.

Re: m6

Geplaatst: 23 sep 2009, 16:27
door Hogersluys
Ik heb de indruk dat de schermen van M6'en meer niet dan wel werken. Het probleem is breder dan enkel de lijn Essen-Antwerpen-Charleroi.

Re: m6

Geplaatst: 23 sep 2009, 18:34
door am62

Re: m6

Geplaatst: 23 sep 2009, 20:44
door 260689
dat heeft te maken met de aanpassingen al merk ik volgens men moeder dat er toch redelijk al M6-en geupdate zijn.

Re: m6

Geplaatst: 02 okt 2009, 20:20
door ostbahnhof
zo zijn we terug bij de start van mijn artikel. :wink:
inderdaad, heel wat keren moeten we in de m6 onze fiets via de "passagiersdeur" naar buiten (of binnen) dragen daar de treinbegeleider niet direct in de buurt is.
zoals reeds hier aangehaald: in somige breaks, in alle mw41 en in de duikbrillen kunnen we onze fiets zelf in en uitladen, geen tijdverlies meer om te wachten tot de "vrachtruimte" wordt opengemaakt.
jammer dat we in de M3 wij ook geen vrije toegang krijgen want daar is ook heel wat plaats in bagageruimte.
wat de i-rijtuigen betreft weet ik het niet daar ik ze niet of zelden op mijn treintrajecten tegenkom.

verder kwam ik net op het net dit tegen: heel wat nostalgie ;-)
http://www.aula.com/Peter/default.asp?Q ... 0030&Qo=11

vraagje: rijden er in belgie nog klassiekjes rond waar je als reiziger naast de bestuurder kan plaatsnemen (in de gang tussen cockpit en toilet?