Hoe kan je in kleine beweging weten waar uw "hinder " staat , een hinder kan ook een breuk in het spoor zijn, of iets anders op het spoor.Vandaar de expressie "rit op zicht" die alle verantwoordelijkheid bij de bestuurder legt.De hinder kan theoretisch al 1m na het seinbeeld rood + wit liggen.HLE 2302 schreef:bij R+Mw ga je naar kleine beweging ... ROZ dus, de maxiumum snelheid is 40 km/h maar je moet voor elke voorzienbare hindernis kunnen stoppen ... bij het toekomen op bezet spoor moet je 200m voor de hindernis 20 km/h hebben ... zeker niet hoger
vanaf dat je het sein R+Mw bent tegengekomen moet je ook kijken naar de 'seinen kleine beweging' ook wel eens dwergseintjes of grondseintjes genaamd.
bon, wat jullie dus vertelden was over het algemeen juist !
volgende vraag
wat betekend het seinbeeld GrGH (groen-geel-horizontaal)
greetz 2302
Vandaar ook het belang van der reglementering die zegt in andere gevallen van "rit op zicht" tot aan de VOET van het volgende sein.
Het sein rood +wit mag enjkel voorbij gereden worden als je geen treinnummer meer hebt, dus een trein 1234 (goederen of reizigers)mag dat sein niet voorbijrijden.