Re: Depot
Geplaatst: 02 aug 2009, 14:14
Die praatjes van een uitstervend Schaarbeek komen vooral uit Politieke hoek, aangezien het Brussels Gewest er een voetbalstadion, shoppingcentrum en andere zever op wil neerpoten.
Zijn er nog veel rangeerbestuurders in FSR?Eric-U2 schreef:Schaarbeek vorming dat zijn meer dan 40 hectaren niet meer gebruikte bundels.
Een depot is een een ruimte van +/- 100 m². Toch wel groot verschil denk ik.
Ik ben treinbestuurder in FSR, dus ze zullen ons met zeer grote middelen moeten buiten zetten voor dat depot Schaarbeek zal opgedoekt worden.
Op de vorming van Shaarbeek staan nog steeds 2 grote werkplaatsen.
Ik denk niet dat er nog veel plaats over is in Vorst om deze 2 werkplaatsen over te nemen.
Niets is voor eeuwig, maar dat de Treinbestuurders van Schaarbeek zouden verhuizen naar Brussel-Zuid dat horen we al 30 jaar.
Voor wie dat het laatste verslag van de PBW42100 kan lezen (Steven dus) weet genoeg.
Sinds wanneer zit je al in FSR ? ongeveer hé!Eric-U2 schreef:Er is nog steeds de reeks B en N
Rangeerbestuurders +/- 20
En ja er is nog steeds een zeer goede sfeer, er komen de laatste tijd wel steeds meer nieuwe bestuuders bij.
En laat ons eerlijk blijven dat is niet meer zoals in de tijd, voor en na het werk zie je die 60 sec. Want iedereen heeft het toch zo druk buiten het werk. Maar dat zal wel overal zo zijn denk ik.
OK bedankt,good luck en hopelijk snel dichter bij huis? i.p.v. de nachten op een bank.Eric-U2 schreef:8 jaar
Wie snel dichter bij huis??nighttrain schreef:OK bedankt,good luck en hopelijk snel dichter bij huis? i.p.v. de nachten op een bank.Eric-U2 schreef:8 jaar
U,als ge in den coq en mer woontEric-U2 schreef:Wie snel dichter bij huis??nighttrain schreef:OK bedankt,good luck en hopelijk snel dichter bij huis? i.p.v. de nachten op een bank.Eric-U2 schreef:8 jaar
Toch een raar volk die machinisten,'k zat vroeger ook graag op den dam ,de dokken en den centraal maar na een tijdje als ge de kans heb voor een toffe depot op 10 min van uw woonst denk ge toch 10X naEric-U2 schreef:Maar dat is het nu net, ik wil daar nooit meer weg. Daarom zal ik ook alles doen wat ik maar kan dat depot FSR zal blijven bestaan.
Bijwijze van spreken is dat mijn tweede thuis. En de 232km elke dag met de auto pak ik er dan ook maar bij.
En op de bak heb ik nog niet zoveel moeten slapen ze. Die tijd is ook al voorbij.![]()
![]()
De sfeer in oostende was 20 jaar geleden maar zozo...hopelijk nu beter..Eric-U2 schreef:Ik had al lang is Oostende kunnen zitten, op 20 min van De Haan. En beweer totaal niet dat het daar niet goed is, maar hart zal altijd in Schaarbeek blijven. En zolang ik er niet al teveel tegen opzie om 12u per dag voor mijn werk van huis weg te zijn. Zal ik dat blijven doen.
Ach, eigenlijk spreekt iedereen gewoon van "den conducteur".Steven schreef:eigenlijk is het omgekeerd. De functie treinbegeleider (zoals ze nog steeds op de vacature staat) is vrij recent in gebruik bij de NMBS, zowel treinchef als boordchef gebruikt men al veel langer (vooral in het franstalige gedeelte dan).