Re: ICE en ETCS
Geplaatst: 13 jul 2009, 02:23
die POS naar frankfurt was in mei ook al 

Zou de volgende thalys niet sneller zijn als de bus? (tenzij het om ICE 10 gaat)groentje schreef:Het zullen wellicht enkelspanningstreinen zijn. Niet zo frequent, hoor, maar als er een in onderhoud is, en er valt nog een uit, dan wordt het al wat krapjes. En dan verkiest men het Duitse traject toch nog te rijden, en voor de rest naar bussen te verwijzen...
Ja, maar toen was het maar af-en-toe, nu is het ook officiëel geworden..treinbruno schreef:die POS naar frankfurt was in mei ook al
Tussen Köln en Amsterdam doen ze het wel, dus waarom niet tussen Brussel en Köln?Trammist schreef:Zou men ter vervanging geen gewone internationale trein kunnen inleggen? Waarschijnlijk niet, de spoorwegen met al hun strikte regeltjes kennende...
De nmbs zou dat wel kunnen doen (reeks 27 met I10 mag immers in Aken binnen) maar vraagt hier waarschijnlijk een astronomisch hoog bedrag voorJoris schreef:Hallo,Tussen Köln en Amsterdam doen ze het wel, dus waarom niet tussen Brussel en Köln?Trammist schreef:Zou men ter vervanging geen gewone internationale trein kunnen inleggen? Waarschijnlijk niet, de spoorwegen met al hun strikte regeltjes kennende...
Waarschijnlijk omdat Railion geen locs heeft die in België mogen rijden...
Groeten,
Joris De Mol
je moet niet enkel aan het materieel denken maar ook aan personeel. Op de moment van een defect moet je alles aanwezig hebben en heel snel beschikbaar hebben en dat is meestal het probleem. Als voor de eerste ICE vanuit Brussel geen materieel ter beschikking (uur voordien ICE defect bijvoorbeeld) is heb je evenmin rollend materieel. Er is gewoon geen stam met I10 of I6 ter beschikking in Vorst op dat moment. Die zijn allemaal in gebruik voor andere treinen en staan dus her en der in het land of zijn dan al aan het rijden. Komt er nog is bij dat je een bestuurder nodig hebt dat met die 27 kan en mag rijden. Die ook nog is het baanvak Welkenraedt Aachen moet kennen. Dat speel je niet zomaar klaar als een uur voor vertrek uw ICE het begeeft.Shrek schreef:De nmbs zou dat wel kunnen doen (reeks 27 met I10 mag immers in Aken binnen) maar vraagt hier waarschijnlijk een astronomisch hoog bedrag voorJoris schreef:Hallo,Tussen Köln en Amsterdam doen ze het wel, dus waarom niet tussen Brussel en Köln?Trammist schreef:Zou men ter vervanging geen gewone internationale trein kunnen inleggen? Waarschijnlijk niet, de spoorwegen met al hun strikte regeltjes kennende...
Waarschijnlijk omdat Railion geen locs heeft die in België mogen rijden...
Groeten,
Joris De Mol
Ergens meer informatie over dit voorval?Terminus schreef:Vandaag is de 4601 (ICE 15) in panne gevallen in de tunnel van Soumange..
Ik denk dat Lukas op al je vragen zal kunnen antwoorden..wrpint schreef:Ergens meer informatie over dit voorval?Terminus schreef:Vandaag is de 4601 (ICE 15) in panne gevallen in de tunnel van Soumange..
Hoe lang heb je in de tunnel stilgestaan. Wat was de reden van de panne. Werd er gecommuniceerd naar de reizigers toe door het treinpersoneel?Lukas schreef:Hoi,
wrpint,
Wat wil je weten?
Lukas