Pagina 2 van 4

Re: ICE en ETCS

Geplaatst: 13 jul 2009, 02:23
door treinbruno
die POS naar frankfurt was in mei ook al :)

Re: ICE en ETCS

Geplaatst: 13 jul 2009, 03:11
door groentje
Het zullen wellicht enkelspanningstreinen zijn. Niet zo frequent, hoor, maar als er een in onderhoud is, en er valt nog een uit, dan wordt het al wat krapjes. En dan verkiest men het Duitse traject toch nog te rijden, en voor de rest naar bussen te verwijzen...

Re: ICE en ETCS

Geplaatst: 13 jul 2009, 15:06
door treinbruno
groentje schreef:Het zullen wellicht enkelspanningstreinen zijn. Niet zo frequent, hoor, maar als er een in onderhoud is, en er valt nog een uit, dan wordt het al wat krapjes. En dan verkiest men het Duitse traject toch nog te rijden, en voor de rest naar bussen te verwijzen...
Zou de volgende thalys niet sneller zijn als de bus? (tenzij het om ICE 10 gaat)

Re: ICE en ETCS

Geplaatst: 13 jul 2009, 19:28
door msts.be
treinbruno schreef:die POS naar frankfurt was in mei ook al :)
Ja, maar toen was het maar af-en-toe, nu is het ook officiëel geworden..

Re: ICE en ETCS

Geplaatst: 13 jul 2009, 19:47
door Trammist
Zou men ter vervanging geen gewone internationale trein kunnen inleggen? Waarschijnlijk niet, de spoorwegen met al hun strikte regeltjes kennende...

Re: ICE en ETCS

Geplaatst: 13 jul 2009, 19:55
door Joris
Hallo,
Trammist schreef:Zou men ter vervanging geen gewone internationale trein kunnen inleggen? Waarschijnlijk niet, de spoorwegen met al hun strikte regeltjes kennende...
Tussen Köln en Amsterdam doen ze het wel, dus waarom niet tussen Brussel en Köln?
Waarschijnlijk omdat Railion geen locs heeft die in België mogen rijden...
Groeten,
Joris De Mol

Re: ICE en ETCS

Geplaatst: 13 jul 2009, 21:03
door treinbruno
ik ga morgen met de ICE van 7u naar aachen, en met de laatste ICE terug :P

Re: ICE en ETCS

Geplaatst: 13 jul 2009, 21:23
door Shrek
Joris schreef:Hallo,
Trammist schreef:Zou men ter vervanging geen gewone internationale trein kunnen inleggen? Waarschijnlijk niet, de spoorwegen met al hun strikte regeltjes kennende...
Tussen Köln en Amsterdam doen ze het wel, dus waarom niet tussen Brussel en Köln?
Waarschijnlijk omdat Railion geen locs heeft die in België mogen rijden...
Groeten,
Joris De Mol
De nmbs zou dat wel kunnen doen (reeks 27 met I10 mag immers in Aken binnen) maar vraagt hier waarschijnlijk een astronomisch hoog bedrag voor :roll:

Re: ICE en ETCS

Geplaatst: 13 jul 2009, 22:00
door Terminus
Vandaag is de 4601 (ICE 15) in panne gevallen in de tunnel van Soumange..

Re: ICE en ETCS

Geplaatst: 14 jul 2009, 01:45
door Lukas
Hoi,

Terminus,

Dit klopt als een bus want ik zat op de bewuste ICE 15 verzekerd door de 4601 die er met een vertraging van circa 90 minuten in Aachen HBf volledig de brui aan gaf waardoor heel mijn reisplanning in duigen viel.De reizigers van bovenvermelde trein moesten in Aachen HBF de Thalys van 15u39 naar Koln HBF nemen en vandaar moest ik met de ICE naar Basel die onderweg in Frankfurt Flughafen alwaar de reizigers naar Frankfurt HBF konden verder reizen.Ikzelf bleef in Frankfurt Flughafen omdat ik anders mijn terugrit zou missen.

Het was duidelijk dat het een dertiende juli was.

Lukas

Re: ICE en ETCS

Geplaatst: 14 jul 2009, 10:14
door Steven
Shrek schreef:
Joris schreef:Hallo,
Trammist schreef:Zou men ter vervanging geen gewone internationale trein kunnen inleggen? Waarschijnlijk niet, de spoorwegen met al hun strikte regeltjes kennende...
Tussen Köln en Amsterdam doen ze het wel, dus waarom niet tussen Brussel en Köln?
Waarschijnlijk omdat Railion geen locs heeft die in België mogen rijden...
Groeten,
Joris De Mol
De nmbs zou dat wel kunnen doen (reeks 27 met I10 mag immers in Aken binnen) maar vraagt hier waarschijnlijk een astronomisch hoog bedrag voor :roll:
je moet niet enkel aan het materieel denken maar ook aan personeel. Op de moment van een defect moet je alles aanwezig hebben en heel snel beschikbaar hebben en dat is meestal het probleem. Als voor de eerste ICE vanuit Brussel geen materieel ter beschikking (uur voordien ICE defect bijvoorbeeld) is heb je evenmin rollend materieel. Er is gewoon geen stam met I10 of I6 ter beschikking in Vorst op dat moment. Die zijn allemaal in gebruik voor andere treinen en staan dus her en der in het land of zijn dan al aan het rijden. Komt er nog is bij dat je een bestuurder nodig hebt dat met die 27 kan en mag rijden. Die ook nog is het baanvak Welkenraedt Aachen moet kennen. Dat speel je niet zomaar klaar als een uur voor vertrek uw ICE het begeeft.

Re: ICE en ETCS

Geplaatst: 14 jul 2009, 11:07
door wrpint
Terminus schreef:Vandaag is de 4601 (ICE 15) in panne gevallen in de tunnel van Soumange..
Ergens meer informatie over dit voorval?

Re: ICE en ETCS

Geplaatst: 14 jul 2009, 16:52
door Terminus
wrpint schreef:
Terminus schreef:Vandaag is de 4601 (ICE 15) in panne gevallen in de tunnel van Soumange..
Ergens meer informatie over dit voorval?
Ik denk dat Lukas op al je vragen zal kunnen antwoorden.. ;)

Re: ICE en ETCS

Geplaatst: 14 jul 2009, 22:44
door Lukas
Hoi,

wrpint,

Wat wil je weten?

Lukas

Re: ICE en ETCS

Geplaatst: 15 jul 2009, 09:48
door wrpint
Lukas schreef:Hoi,

wrpint,

Wat wil je weten?

Lukas
Hoe lang heb je in de tunnel stilgestaan. Wat was de reden van de panne. Werd er gecommuniceerd naar de reizigers toe door het treinpersoneel?