Pagina 2 van 2
Re: 2 reizigerstreinen gebotst (Diest-Hasselt)
Geplaatst: 20 mar 2009, 19:26
door HLE 2302
ConducLK schreef:Naar het schijnt zijn het twee losse locomotieven, 2816 + 5701 en dus geen reizigerstreinen!
wouden ze de sterkheid van de nieuwe bakken eens testen ?
toeval, alle 2 spliks splinter nieuwe locs
de bestuurder van de traxx moet het hebben zien aankomen waarschijnelijk, en zoals men hier ook zegt gaat het over een grondseintje ...
eventjes verstrooid en tis te laat ... tb's zijn ook maar mensen.
en natuurlijk wordt direct alles opgeblazen ... ze zetten direct foto's van het ongeluk in hoei om het erg te laten lijken ...
schandalig !
greetz 2302
Re: 2 reizigerstreinen gebotst (Diest-Hasselt)
Geplaatst: 20 mar 2009, 19:37
door Stuka
En dan was er daarstraks iemand van Genk (die ook bij de spoorwegen werkt) die ook bij hoog en bij laag beweerde dat het tussen de Break en de 77 ging, want het stond zo op het internet (beweerde hij)! Als je eigen mensen die leugens al gaan geloven, dan is het erg gesteld...
Re: 2 reizigerstreinen gebotst (Diest-Hasselt)
Geplaatst: 20 mar 2009, 20:35
door Bartjedj
Dat komt doordat de Groep te groot en inefficiƫnt geworden is.
Er is geen communicatie meer naar het personeel toe.
Een normaal bedrijf licht zijn personeel in als er een ongeval gebeurd is, maar ik vraag mij af of de Hol-ding dat nog kan...
BDJ
Re: 2 reizigerstreinen gebotst (Diest-Hasselt)
Geplaatst: 20 mar 2009, 23:52
door Dietrich
Een ongeval is nogal een groot woord, er zijn twee locs die elkaar een tikje hebben gegeven zonder schade. Als men hiervoor al een interne nota moet verzenden naar alle werknemers...
Re: 2 reizigerstreinen gebotst (Diest-Hasselt)
Geplaatst: 21 mar 2009, 01:21
door Steven
Dietrich schreef:Een ongeval is nogal een groot woord, er zijn twee locs die elkaar een tikje hebben gegeven zonder schade. Als men hiervoor al een interne nota moet verzenden naar alle werknemers...
van elk incident krijgen wij als treinbestuurder meestal berichten, feiten, oorzaak gevolg, aandachtspunten. Dit om mensen allert en aandachtzaam te houden bij verschillende regels die bestaan, dit om iedereen mee te laten leren uit de fout van een ander. De grootorde van de schade is daarin nooit doorslaggevend. Als het gaat om een fout tegen de veiligheid is dat een fout van een bepaalde categorie.
Re: 2 reizigerstreinen gebotst (Diest-Hasselt)
Geplaatst: 21 mar 2009, 12:01
door Dietrich
En dan krijgt iedereen binnen de groep die nota? Ook deze die bijvoorbeeld achter het loket zitten of de treinen kuisen?

Re: 2 reizigerstreinen gebotst (Diest-Hasselt)
Geplaatst: 21 mar 2009, 12:16
door Steven
Dietrich schreef:En dan krijgt iedereen binnen de groep die nota? Ook deze die bijvoorbeeld achter het loket zitten of de treinen kuisen?

Neen enkel het betrokken personeel, zijnde treinbestuurders. De rest heeft daar geen nota aan aangezien ze een deel van de opmerkingen niet zullen verstaan (die dan meestal naar specifieke delen in de reglementering verwijzen).