Re: T.E.E. NIEUWSBRIEF uit Europa
Geplaatst: 07 apr 2009, 21:57
Sorry voor de lapsus , is hierbij verbeterd

Op 28 april 2009 maakte deze T.E.E. lok een proefrit tussen Avignon en Cavaillon , als voorbereiding op de eerste uitstap van het jaar . De machine is in topvorm, dankzij de goede zorgen van de vereniging http://pagesperso-orange.fr/apcc6570/index.htm


2) heruitgave Dokumentation nr 2 : Rae TEE II (SBB)
Nu de dagen weer langer zijn geworden en het weer beter, heeft de buitenkant van de trein een hogere prioriteit gekregen. De belettering Northlander is van het stuurrijtuig 1003 verwijderd, samen met de laatste lijmresten.
Met een fantastische financiële gift van € 1000,00 heeft het bestuur luchtgereedschap (waaronder schuurmachines) en verf gekocht om de lang verwachte start te maken met het conserveren van de 1003. Een eerste aanzet is inmiddels gemaakt en is het stuurrijtuig inmiddels in de grijze grondverf gezet. Tijdens komende werkdagen zal deze kleur weer plaatsmaken voor het fraaie TEE rood-creme, nadat er hier en daar nog wel wat plamuur zal worden aangebracht.
We willen benadrukken dat het beoogde rood-creme voorlopig om een cosmetische verflaag gaat. Enerzijds om de rijtuigen te conserveren, anderzijds om er gewoon voor de zorgen dat de trein er perfect uitziet voor onze gastheer Nedtrain. Zij krijgen er hopelijk een ware blikvanger bij.
SPECIALE TREIN APCC6570 OP DE LIJN AVIGNON-MILLAU-ST.CHELY
VOLGENDE REIS MET DE CC6570 :
Meer info over deze prachtige retro-wagons : http://www.prestige-continental-express.com

Wat is uw bron?etoile du nord schreef:GEEN EERVOL AFSCHEID VAN DE EERSTE BELGISCHE VIERSTROOMLOK : afgevoerd met stille trom !
Zoals eerder gemeld , is het onvermijdelijke gebeurd : HLE 16 is uit dienst !
Zie http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=6&t=5843&start=30
Echt jammer , deze prachtige lok verdiende een waardiger afscheid : na al die jaren dienst , en een zuiver produkt van de Belgische industrie uit de ' Golden Sixties' , één van de eerste ' Europaloks' samen met de Duitse en Franse !!
Een kleine ceremonie , samen met de (ex-)bestuurders ( al dan niet uit hun stoel 'gewisseld' ) zou misschien toch ook de media halen (!!?)
"DE Bron" is niet officieel , nee , maar ik denk dat men er reeds lang mee bezig is op enkele topics van dit en andere forums .nahoj schreef:Wat is uw bron?etoile du nord schreef:GEEN EERVOL AFSCHEID VAN DE EERSTE BELGISCHE VIERSTROOMLOK : afgevoerd met stille trom !
Zoals eerder gemeld , is het onvermijdelijke gebeurd : HLE 16 is uit dienst !
Zie http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=6&t=5843&start=30
Echt jammer , deze prachtige lok verdiende een waardiger afscheid : na al die jaren dienst , en een zuiver produkt van de Belgische industrie uit de ' Golden Sixties' , één van de eerste ' Europaloks' samen met de Duitse en Franse !!
Een kleine ceremonie , samen met de (ex-)bestuurders ( al dan niet uit hun stoel 'gewisseld' ) zou misschien toch ook de media halen (!!?)
Dit is alvast niet officieel, bij mijn weten. Meer nog: HLE1606 is pas sinds einde juni officieel buiten dienst gegaan. 1601, 1602, 1604, 1605, 1608 staan nog steeds in de boeken. Of ze veel zullen rijden, en de locs die wachten op onderhoud/wisselstukken ze nog zullen krijgen, is een andere zaak...
Hoedanook, er zou zeker één bewaard moeten worden. Het was ook de eerste locomotief die een beetje een design-uiterlijk kreeg.

Te oordelen naar de enthousiaste reacties die het druppelvormige design van de treinkop ruim een halve eeuw na datum nog steeds losmaakt, is haar dat uitstekend gelukt. Bovendien was haar positie uniek omdat zij als vrouw met deze prestatie in een mannenwereld wist te triomferen. Wij zullen ons Elsebeth blijven herinneren zoals zij was: energiek, scherp, creatief, optimistisch en humoristisch.
Foto APCC6570 ontwerp Sylvain Costes
Foto APCC , Jean-Louis Poggi
Foto APCC , Jean-Louis Poggi
Foto APCC , Jean-Louis Poggi
AGENDA 2010 ZWITSERLAND - DUITSLAND : http://www.tee-classics.ch/01.html
22 mei 2010 : TEE GOTTARDO RAe II VAN BERN (CH) NAAR DE MARKT TE DOMODOSSOLA (I)
5 JUNI 2010 : TEE GOTTARDO RAe II VAN ST.GALLEN (CH) NAAR RORSCHACH (D) 