Pagina 2 van 2
Re: Aus voor City Night Line?
Geplaatst: 12 feb 2009, 19:28
door jotie
Voor de recente afschaffing, heb ik vrij vaak gebruik gemaakt van de CNL Brussel-Berlijn. Nogal evident dus dat ik het mogelijke einde van de nachttreinen betreur. Hoewel. Eerlijk is eerlijk: de keren dat ik zo fris als een hoentje uit zo'n trein stapte, zijn ook wel op een hand te tellen. Maar toch woog dat voor mij niet op tegen het gemak om de dag op een gewoon tijdstip ter plekke te kunnen beginnen. ICE's tijdens de nacht zou ik dan ook een welkom alternatief vinden.
Re: Aus voor City Night Line?
Geplaatst: 12 feb 2009, 19:31
door treinbruno
die ICE's rijden toch al tijdens de nacht op sommige verbindingen
ik neem morgen de nacht ICE tussen keulen en basel
zal weten vertellen hoe ik eruit kom, k'denk da'k gene minuut zal slapen
(CNL zat vol

)
Re: Aus voor City Night Line?
Geplaatst: 12 feb 2009, 20:05
door jotie
treinbruno schreef:die ICE's rijden toch al tijdens de nacht op sommige verbindingen
Ik bedoel specifiek de relatie Brussel-Berlijn

Re: Aus voor City Night Line?
Geplaatst: 13 feb 2009, 01:04
door Portbou
Hallo Jotie,
jotie schreef:Voor de recente afschaffing, heb ik vrij vaak gebruik gemaakt van de CNL Brussel-Berlijn. Nogal evident dus dat ik het mogelijke einde van de nachttreinen betreur. Hoewel. Eerlijk is eerlijk: de keren dat ik zo fris als een hoentje uit zo'n trein stapte, zijn ook wel op een hand te tellen.
Vooral voor de terugreis Berlijn-Brussel heb ik daar alle begrip voor, aankomst om 06u15 is nogal vroeg
jotie schreef:Maar toch woog dat voor mij niet op tegen het gemak om de dag op een gewoon tijdstip ter plekke te kunnen beginnen. ICE's tijdens de nacht zou ik dan ook een welkom alternatief vinden.
Maar een ICE is toch op geen enkele manier comfortabeler dan een CNL... Kan je dit even nader verklaren aub ?
Goedenavond.
Re: Aus voor City Night Line?
Geplaatst: 14 feb 2009, 22:15
door jotie
bw494674 schreef:
jotie schreef:Maar toch woog dat voor mij niet op tegen het gemak om de dag op een gewoon tijdstip ter plekke te kunnen beginnen. ICE's tijdens de nacht zou ik dan ook een welkom alternatief vinden.
Maar een ICE is toch op geen enkele manier comfortabeler dan een CNL... Kan je dit even nader verklaren aub ?
Ik zal beslist niet beweren dat een ICE comfortabeler is. Maar wanneer mij de mogelijkheid zou worden geboden om door gebruik te maken van een 'nacht-ICE' om 8u aan te komen in Berlijn, zou ik die toch nemen.
Re: Aus voor City Night Line?
Geplaatst: 14 feb 2009, 22:22
door Joris
Hallo,
jotie schreef:bw494674 schreef:
jotie schreef:Maar toch woog dat voor mij niet op tegen het gemak om de dag op een gewoon tijdstip ter plekke te kunnen beginnen. ICE's tijdens de nacht zou ik dan ook een welkom alternatief vinden.
Maar een ICE is toch op geen enkele manier comfortabeler dan een CNL... Kan je dit even nader verklaren aub ?
Ik zal beslist niet beweren dat een ICE comfortabeler is. Maar wanneer mij de mogelijkheid zou worden geboden om door gebruik te maken van een 'nacht-ICE' om 8u aan te komen in Berlijn, zou ik die toch nemen.
Conclusie: Een nacht ICE is beter dan niks zoals nu, maar het kan nog altijd niet op tegen de goede ouwe slaaptrein.
Groeten,
Joris De Mol
Re: Aus voor City Night Line?
Geplaatst: 15 feb 2009, 14:14
door Portbou
Hallo,
Conclusie: Een nacht ICE is beter dan niks zoals nu, maar het kan nog altijd niet op tegen de goede ouwe slaaptrein.
...we zijn het eens ;-)
Goedemiddag.
Re: Aus voor City Night Line?
Geplaatst: 16 feb 2009, 21:30
door Fles
Ja, ik snap het ook niet. CNL/EN zit altijd vol. Maar dat stopt nou dus gewoon? "Nachttreinen, weg ermee"?

Droevig

Re: Aus voor City Night Line?
Geplaatst: 18 feb 2009, 15:28
door treinbruno
ik had op de ICE wel KUNNEN slapen, maar had er gewoon geen zin in
k'had een 6 persoons coupee voor mij alleen
heb dan maar nachtje door gedaan en wat in de bar gaan zitten
ICE is allesinds beter als CNL zitplaatsen (in coupe)
Re: Aus voor City Night Line?
Geplaatst: 19 feb 2009, 01:16
door Portbou
Hallo,
k'had een 6 persoons coupee voor mij alleen
Ik dacht dat ICE alleen "GroĆraumwagen" had in tweede klasse ? Of had je een eersteklassebiljet ?
Wordt de bar de hele nacht opengehouden op deze ICE's ?
Goedenavond.
Re: Aus voor City Night Line?
Geplaatst: 20 feb 2009, 16:54
door treinbruno
was een ICE1, in elke wagon zijn er 4 coupeetjes ofzo
en de bar was redelijk laat open, maar s'morgens ging hij dicht omdat hij moest bijgevult worden, omdat dezelfde ICE 20m na aankomst in basel naar berlijn ging...