Pagina 2 van 2
Re: Lichte aanpassing van de dienstregeling van de Beneluxtrein
Geplaatst: 04 nov 2008, 09:26
door tt44ta46
Ik weet ni of dit bij topic Benelux past, maar het kan tellen:
"Op 14 oktober stuurde minister Eurlings een voortgangsrapportage aan het Nederlandse parlement. Hierin was ondermeer te lezen dat Bombardier heeft laten weten nog ca. 1 jaar (!) nodig te hebben om een werkende versie van ETCS (level 2) in de TRAXX-locomotieven te installeren. Inmiddels werd dit nieuws van deze kant van de grens bevestigd. De NMBS had rijpaden aangevraagd en personeel ingedeeld voor de Brechtshuttle. In ultimo heeft zij de tabel voor deze IR S uit het ontwerp-spoorboekje verwijderd. BTTB overweegt een persconferentie samen met de gemeente Brecht zodra het slechte nieuws officieel is."
En naar het schijnt lopen de tests met ETCS2 nog meer vertraging op daar één van de teststellen de ... 4536 is. Die zijn verf is aan de zijkant momenteel 'een weinig' beschadigd...
Greetz
Sven
Re: Lichte aanpassing van de dienstregeling van de Beneluxtrein
Geplaatst: 04 nov 2008, 15:34
door Joris
Hallo,
Sander schreef:Wie nog een groen/grijze 186 voor de Benelux wil zien, dient snel te zijn: deze en volgende week worden de laatste zes in ATC-kleuren gehulde exemplaren rood bestickerd.
Gana ze dat nu toch doen? Ik dacht dat de vorige sticker operatie bij NSH enkele kwade reacties veroorzaakte bij ATC...
De locs zouden namelijk enkel van een logo en extra nummer mogen voorzien worden, een nieuwe livrij daarentegen...
Wat wel zeer grof is, is dat lijn 4 nu dus !!3!! jaar zal liggen roesten voor het zijn eerste trein ziet... Zo'n miljarden investering die men jaren laat verkommeren... Dat is eigenlijk wel zeer grof vind ik... De lijn was in oktober 2006 klaar, toen waren er de eerste tests, het zal nu dus 2010 zijn eer de eerste trein er over rijdt...
En hoe zit het met onze Albatrossen? Zien we die ooit nog? Of wil men de lijn tot hun komst gesloten houden?

Zal nog lang duren...
Groeten,
Joris De Mol
Re: Lichte aanpassing van de dienstregeling van de Beneluxtrein
Geplaatst: 04 nov 2008, 16:26
door Steven
je kan alsnog hopen dat de eerste loks reeks 18 dan uiteindelijk daar gaan rijden aangezien die door siemens van een werkende etcs zullen voorzien zijn normaal, naar alle waarschijnlijkheid zal men lijn 3 of 4 gebruiken om deze installaties hier te testen op deze loks. aangezien dit de enige twee lijnen zijn die in belgie momenteel voorzien zijn van etcs.
Re: Lichte aanpassing van de dienstregeling van de Beneluxtrein
Geplaatst: 04 nov 2008, 17:19
door Joris
Hallo,
Steven schreef:je kan alsnog hopen dat de eerste loks reeks 18 dan uiteindelijk daar gaan rijden aangezien die door siemens van een werkende etcs zullen voorzien zijn normaal, naar alle waarschijnlijkheid zal men lijn 3 of 4 gebruiken om deze installaties hier te testen op deze loks. aangezien dit de enige twee lijnen zijn die in belgie momenteel voorzien zijn van etcs.
Al moeten we daar ook nog even op wachten... Zouden de eerste 18II'ers niet midden 2009 geleverd worden? In dat geval zie ik ze ook niet voor 2010 naar Brecht rijden...
Zijn die al rondjes aan het rijden op een of andere testcirkel (Velim bvb)? Daarna homologatie voor België, 3kv, 25kv, ETCS, zal nog wel even duren...
Groeten,
Joris De Mol
Re: Lichte aanpassing van de dienstregeling van de Beneluxtrein
Geplaatst: 04 nov 2008, 17:49
door Steven
die eerste locs zijn contractueel voorzien begin 2009, de eerste drie zijn klaar bij siemens, kwestie van transport en testen in belgie. die testen zullen bepalen hoe snel de loks inzetbaar zijn.
Re: Lichte aanpassing van de dienstregeling van de Beneluxtrein
Geplaatst: 04 nov 2008, 18:50
door Tommyken
Testen van een 18 houden ook in dat ze 10.000km moeten afleggen als proeftraject in België
Re: Lichte aanpassing van de dienstregeling van de Beneluxtrein
Geplaatst: 04 nov 2008, 19:07
door Steven
een paar weken oostende eupen doen (ene keer op en af is al 520 km) en dat komt wel goed

Re: Lichte aanpassing van de dienstregeling van de Beneluxtrein
Geplaatst: 04 nov 2008, 20:16
door pietje
ja, da komt goed, tenzij er zoveel mankementen zijn als destijds bij de reeks 13, dan is 10000 km héééééééééél ver

Re: Lichte aanpassing van de dienstregeling van de Beneluxtrein
Geplaatst: 04 nov 2008, 20:19
door Steven
dan ist da inderdaad ver en dan zal de miserie enkele jaren aanslepen zeker, maar we leven op hoop (want hoop doet leven)
Re: Lichte aanpassing van de dienstregeling van de Beneluxtrein
Geplaatst: 04 nov 2008, 20:38
door Joris
Hallo,
Steven schreef:dan ist da inderdaad ver en dan zal de miserie enkele jaren aanslepen zeker, maar we leven op hoop (want hoop doet leven)
Deze keer zijn de locs van Siemens
Geen problemen dus... hopelijk toch...
Het zou normaalgezien ook al een beproefde loc moeten zijn, of zit er veel verschil tussen Taurus 2 en Taurus 3, buiten de kast, de cabine etc?
Groeten,
Joris De Mol
Re: Lichte aanpassing van de dienstregeling van de Beneluxtrein
Geplaatst: 05 nov 2008, 17:00
door Adler
Joris schreef:Het zou normaalgezien ook al een beproefde loc moeten zijn, of zit er veel verschil tussen Taurus 2 en Taurus 3, buiten de kast, de cabine etc?
Kort samengevat, de Taurus 3 heeft het mechanische gedeelte van de Taurus 2 en het elektrische gedeelte van de 189.
Re: Lichte aanpassing van de dienstregeling van de Beneluxtrein
Geplaatst: 05 nov 2008, 19:02
door Joris
Hallo,
Adler schreef:Joris schreef:Het zou normaalgezien ook al een beproefde loc moeten zijn, of zit er veel verschil tussen Taurus 2 en Taurus 3, buiten de kast, de cabine etc?
Kort samengevat, de Taurus 3 heeft het mechanische gedeelte van de Taurus 2 en het elektrische gedeelte van de 189.
Zijn een Taurus 2 en een BR 189 niet op de kast en de radverhoudigngen op de assen na niet gelijk?
Groeten,
Joris De Mol
Re: Lichte aanpassing van de dienstregeling van de Beneluxtrein
Geplaatst: 05 nov 2008, 19:41
door Adler
Joris schreef:Zijn een Taurus 2 en een BR 189 niet op de kast en de radverhoudigngen op de assen na niet gelijk?
We zijn nu wel serieus aan het afwijken van het topic, maar een Taurus en BR189 zijn op mechanisch gebied nogal verschillend hoor.
Ze hebben volledig andere draaistellen, andere aandrijving van de assen, andere schijfremmen, enz.
Re: Lichte aanpassing van de dienstregeling van de Beneluxtrein
Geplaatst: 14 nov 2008, 12:49
door phantom27
Joris schreef:Hallo,
Sander schreef:Wie nog een groen/grijze 186 voor de Benelux wil zien, dient snel te zijn: deze en volgende week worden de laatste zes in ATC-kleuren gehulde exemplaren rood bestickerd.
Gana ze dat nu toch doen? Ik dacht dat de vorige sticker operatie bij NSH enkele kwade reacties veroorzaakte bij ATC...
Dat gaan ze niet doen,dat hebben ze ondertussen al gedaan.
Er is geen groen grijze loc meer te bekennen op het nederlandse net,althans ik zie ze niet meer.
Dit in tegenstelling van de rood witte variant,want die heb ik al wel meermaals met vreemde combinatie beneluxstellen voorbij zien crossen.
Re: Lichte aanpassing van de dienstregeling van de Beneluxtrein
Geplaatst: 14 nov 2008, 15:27
door Joris
Hallo,
Adler schreef:Joris schreef:Zijn een Taurus 2 en een BR 189 niet op de kast en de radverhoudigngen op de assen na niet gelijk?
We zijn nu wel serieus aan het afwijken van het topic, maar een Taurus en BR189 zijn op mechanisch gebied nogal verschillend hoor.
Ze hebben volledig andere draaistellen, andere aandrijving van de assen, andere schijfremmen, enz.
Ik dacht dat een Taurus 2 eigenlijk een evrdere ontwikkeling van de BR 189 was, een andere kast en andere draaistellen, en verder nogal identiek, maar blijkbaar niet dus....
Tot zover, en nu weer naar de Benelux

.
Groeten,
Joris De Mol