Re: Twee treinen botsen bij Gouda
Geplaatst: 12 okt 2008, 13:37
Hoe kan dit gebeuren?
Heeft een van de TB's een rood sein genegeerd?
Heeft een van de TB's een rood sein genegeerd?
Enne, wat denkt u zelf...........melle schreef:Hoe kan dit gebeuren?
Heeft een van de TB's een rood sein genegeerd?
Laten we het onderzoek afwachten, in plaats van dingen te sugereren waar helemaal geen zekerheid over bestaat. Het kan zijn dat een TB door een rood sein gereden is, net zo goed als het om een fout van de treindienstleider kan gaan of een technische storing...pewiam schreef:Enne, wat denkt u zelf...........melle schreef:Hoe kan dit gebeuren?
Heeft een van de TB's een rood sein genegeerd?
Gr. Pewiam
Die extra reistijd was dan toch wel wat overdreven... Rotterdam - Utrecht via Breda duurt 1 uur 50 minuten tegen ca. 40 minuten rechtstreeks. De route Rotterdam - Dordrecht - Geldermalsen - Utrecht is dan ook nog eens een half uur sneller dan wat geadviseerd werd, Arriva had het daar dan ook goed druk.treinbruno schreef:er werd omgeroepen dat de reizigers moesten wachten, en na een tijdje riepen ze om in ROTTERDAM (!)
de aanbevolen reisweg richting amsterdam en utrecht is via breda, den bosch, en utrecht, houd rekening met extra reistijden tot 2 uur...
Tja, het is ook bij elke verstoring daar hetzelfde liedje... en dan reden er nog wel speciale "NS-trams" die rechtstreeks van Delft naar Den Haag Centraal gingen (de reguliere lijn 1 komt daar namelijk niet, die stopt alleen bij HS)ik heb uiteindelijk met de trein tot delft gegaan, daar in een tram gestapt naar den haag...
maar: die trams zaten overvol treinreizigers, waardoor de gewone tramreizigers er niet meer bij konden,
telkens reed de machinist de gewone haltes voorbij, de reizigers klagen, wij staan hier nu al 20 min te wachten op een tram, er zijn er al 4 gepasseert, en nergens is er plaats...
Dat was gepland, de werkzaamheden waren rond Den Haag HS namelijkin den haag HS ook geen enkele trein, station was gewoon afgesloten
Jules schreef: Met die renovatie zijn ze momenteel bezig.
Ja de renovatie en inbouw ETCS gebeurt op verschillende plaatsen. Nooit leren, ik weet het niet. Maar het type gebouw dat je nodig hebt om een renovatie van het interieur te doen is niet echt hetzelfde als het type gebouw voor ETCS.
Als ik dit zo zie hangt het er vanaf hoe erg het met het stel zal zijn, de kans is groot dat het chassis geplooid zal staan. Bij een zijdelingse aanrijding is dit al snel het geval, en dan zal de herstelling niet voor morgen zijn.
Het gaat over het stel 4536 dat uitgerust is met ETCS.
bobby ! je bent terugbobby schreef: hoe zit het eigenlijk met die eurostar die daar in vorst stond te niksen? http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=6& ... t+eurostar
staat die daar nog steeds?
zo ja, kan men dit stel niet gebruiken voor de dienst naar Amsterdam? of kan men van dit stel geen delen gebruiken om de beschadigde thalys snel op te lappen (tijdelijke herstelling)?
opzich heeft dit toch niks met dit topic te maken, ze zullen de thalys wel herstellen, op zicht zag er niet zoveel schade aan, beetje de ophanging en de pantoShrek schreef:bobby ! je bent terugbobby schreef: hoe zit het eigenlijk met die eurostar die daar in vorst stond te niksen? http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=6& ... t+eurostar
staat die daar nog steeds?
zo ja, kan men dit stel niet gebruiken voor de dienst naar Amsterdam? of kan men van dit stel geen delen gebruiken om de beschadigde thalys snel op te lappen (tijdelijke herstelling)?![]()
leuk idee misschien kunnen we er ook gemoderniseerde M5 tussenhangen?![]()
even serieus: moest dat eurostar stel nog in belgische handen zijn zou er toch niet mee naar nederland gereden mogen worden (ontbreken van 1500v mogelijkheden en atb, om van de materiaalkennis van de bestuurders nog maar te zwijgen). Een thalys is ook heel anders gebouwd dan een eurostar (thalys is onder andere breder) dus zomaar een eurostar-loc voor een thalys stel hangen zou niet eens passen.
Maar dat is allemaal buiten de kwestie want het beruchte eurostart stel is enkele maanden geleden naar engeland vertrokken
ik weet het, op zichtbare schade mag je nooit voorgaan, ik heb per mail foto's gekregen die een seconde na het ongeval zijn gemaakt, en daar zie je hoe erg de thalys wel beschadigd isJules schreef:De schade is vrij ernstig, reken maar op een maand of 10
Alhoewel ik denk dat hij op zijn eigen wieltjes terug gereden is naar Belgie ?HLE 2302 schreef:ik weet het, op zichtbare schade mag je nooit voorgaan, ik heb per mail foto's gekregen die een seconde na het ongeval zijn gemaakt, en daar zie je hoe erg de thalys wel beschadigd isJules schreef:De schade is vrij ernstig, reken maar op een maand of 10
greetz 2302
Nou, toch wel: ik zag vanaf de overweg twéé motorwagens, achteraan de sliert Thalys rijtuigen, met de neuzen tegen elkaar ... maar dat kon je dan vanop het perron waarschijnlijk niet zien ... althans: dit was de opstelling vanochtend 9 uur.FlyingDutchman schreef:Het stel staat nu in Roosendaal. De meest beschadigde locomotief is afgekoppeld, die heb ik niet zien staan. Alleen het stel zonder loc. Het staat midden op het emplacement dus zoveel is er niet aan te zien.