italiaanse invasie FBMZ !!!
Re: italiaanse invasie FBMZ !!!
Misschien test voor nieuwe layout van de displays (nieuwe Italiaanse software)? Zou toch best kunnen?
Ik twijfel dat de aanduidingen er op één of andere manier opzettelijk zijn opgezet. Waarschijnlijk was het gehele systeem uitgevallen, en hebben ze bij het heropstarten een verkeerde keuze gemaakt, of heeft het systeem het standaardprogramma geladen.
Zo'n PC-programma's zijn vaak universeel, dus zit daar vaak meer in dan eigenlijk nodig.
BDJ
Zo'n PC-programma's zijn vaak universeel, dus zit daar vaak meer in dan eigenlijk nodig.
BDJ
getruceerd zijn ze anders niet hoor, anders zou de grote display niet meer werken ! en die letters op de grote display lijken mij totaal niet gephotoshopt, want zelfs het lichtje 'buiten dienst' werkt, en om die display uit te schakelen heb je veel tijd nodig
greetz 2302

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
-
nee, gefotoshopt zijn ze allesinds niet, ze staan ook op mijn camera, en ik heb niet eens fotoshop op mijn computer staan.

Het leert ons wel dat die borden dus wel degelijk alle kleuren aankunnen. Dus dan vraag ik mij af waarom de NMBS blijft vasthouden aan de 3 kleurige manier die wellicht al uit de jaren 70 stamt...
Misschien was toevallig de verkoper van de software op bezoek en die mocht even laten zien wat effect zijn lay-out heeft op de leesbaarheid ????Wover schreef:Het leert ons wel dat die borden dus wel degelijk alle kleuren aankunnen. Dus dan vraag ik mij af waarom de NMBS blijft vasthouden aan de 3 kleurige manier die wellicht al uit de jaren 70 stamt...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Ik denk niet dat men voor een dergelijke demonstratie alle informatieschermen en -borden in het grootste station van Belgie gaat uitschakelendentheo schreef: Misschien was toevallig de verkoper van de software op bezoek en die mocht even laten zien wat effect zijn lay-out heeft op de leesbaarheid ????

We kunnen hier nog wel 100 redenen verzinnen, maar het zal wel altijd een mysterie blijven, tenzij hier toevallig iemand is die op die dienst werkt en weet wat er is gebeurd.
De fabrikant van de schermen en de software is overigens Fabricom-GTI.
-
Die displays zijn van Conrac, zoals het logo ook eens te zien is op die foto's. En dat grote zou wel eens van AEG kunnen zijn. Fabricom vervaardigt enkel het systeem errond.Adler schreef:De fabrikant van de schermen en de software is overigens Fabricom-GTI.
dan denk ik toch eerder aan een het parcour van hacker, maar dan twijfel ik wel of zoiets wel te kraken valt ...
greetz 2302
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
-
En hoe wil je dat gaan hacken... niet te veel op films voortgaan he.
Als die computers aangesloten zijn op een netwerk dan valt bijna alles te hacken, maar je moet me niet vragen hoe je het doet? 

Zolang je op dat netwerk kan, en in de veronderstelling dat dat systeem dan werkelijk zo simpel te kraken is. De kans bestaat maar is heel klein.