italiaanse invasie FBMZ !!!

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Patrick

Re: italiaanse invasie FBMZ !!!

Bericht door Patrick »

Misschien test voor nieuwe layout van de displays (nieuwe Italiaanse software)? Zou toch best kunnen?
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Ik twijfel dat de aanduidingen er op één of andere manier opzettelijk zijn opgezet. Waarschijnlijk was het gehele systeem uitgevallen, en hebben ze bij het heropstarten een verkeerde keuze gemaakt, of heeft het systeem het standaardprogramma geladen.
Zo'n PC-programma's zijn vaak universeel, dus zit daar vaak meer in dan eigenlijk nodig.

BDJ
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

getruceerd zijn ze anders niet hoor, anders zou de grote display niet meer werken ! en die letters op de grote display lijken mij totaal niet gephotoshopt, want zelfs het lichtje 'buiten dienst' werkt, en om die display uit te schakelen heb je veel tijd nodig :P

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
treinbruno

Bericht door treinbruno »

nee, gefotoshopt zijn ze allesinds niet, ze staan ook op mijn camera, en ik heb niet eens fotoshop op mijn computer staan.
Afbeelding
Wover

Bericht door Wover »

Het leert ons wel dat die borden dus wel degelijk alle kleuren aankunnen. Dus dan vraag ik mij af waarom de NMBS blijft vasthouden aan de 3 kleurige manier die wellicht al uit de jaren 70 stamt...
dentheo

Bericht door dentheo »

Wover schreef:Het leert ons wel dat die borden dus wel degelijk alle kleuren aankunnen. Dus dan vraag ik mij af waarom de NMBS blijft vasthouden aan de 3 kleurige manier die wellicht al uit de jaren 70 stamt...
Misschien was toevallig de verkoper van de software op bezoek en die mocht even laten zien wat effect zijn lay-out heeft op de leesbaarheid ????
Theo
Groeten vanop de Heide
Adler

Bericht door Adler »

dentheo schreef: Misschien was toevallig de verkoper van de software op bezoek en die mocht even laten zien wat effect zijn lay-out heeft op de leesbaarheid ????
Ik denk niet dat men voor een dergelijke demonstratie alle informatieschermen en -borden in het grootste station van Belgie gaat uitschakelen :)
We kunnen hier nog wel 100 redenen verzinnen, maar het zal wel altijd een mysterie blijven, tenzij hier toevallig iemand is die op die dienst werkt en weet wat er is gebeurd.
De fabrikant van de schermen en de software is overigens Fabricom-GTI.
treinbruno

en zeker niet om 18u s'avonds, het is dan nog spits :)
Afbeelding
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Adler schreef:De fabrikant van de schermen en de software is overigens Fabricom-GTI.
Die displays zijn van Conrac, zoals het logo ook eens te zien is op die foto's. En dat grote zou wel eens van AEG kunnen zijn. Fabricom vervaardigt enkel het systeem errond.
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

dan denk ik toch eerder aan een het parcour van hacker, maar dan twijfel ik wel of zoiets wel te kraken valt ...

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
treinbruno

een hacker zal er wel andere dingen opzetten :)
Afbeelding
Dietrich

Bericht door Dietrich »

En hoe wil je dat gaan hacken... niet te veel op films voortgaan he.
Arnenys

Bericht door Arnenys »

Als die computers aangesloten zijn op een netwerk dan valt bijna alles te hacken, maar je moet me niet vragen hoe je het doet? ;)
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Zolang je op dat netwerk kan, en in de veronderstelling dat dat systeem dan werkelijk zo simpel te kraken is. De kans bestaat maar is heel klein. :)
Arnenys

Bericht door Arnenys »

Andere optie dan.
Alle wegen leiden nu eenmaal naar Rome? :mrgreen:
Plaats reactie