M6 Stuurstandrijtuigen
Re: M6 Stuurstandrijtuigen
Hallo,
Gisteren en vandaag was er een IC-T of EXT met M6 Bx met passage rond 21u in Lokeren.
Groeten,
Joris De Mol
Gisteren en vandaag was er een IC-T of EXT met M6 Bx met passage rond 21u in Lokeren.
Groeten,
Joris De Mol
Hallo,
Groeten,
Joris De Mol
Bx, stuurstandrijtuig, met loc kant Oostende.Bartjedj schreef:Bx of BD?
Stuurstandrijtuig of pak-fietswagen.
BDJ
Groeten,
Joris De Mol
De M6'en zijn er voor de hoge capaciteit, dat ze dat vorig jaar niet hebben aangepast is dan toch minder efficiënt denk ik.Bartjedj schreef:Ik was niet duidelijk, sorry![]()
Ik bedoel dat er geen verschil is tussen bouwjaar 2002 en 2007. Beide versies hebben een halve 1° klasse op de bovenverdieping![]()
BDJ
Capaciteitsverschil is niet zo groot, hoor.
Denk niet dat je een stoel meer kan zetten.
BDJ
BDJ
tussen antwerpen<=>Gent rijden er toch geen M6's meerSteven schreef:tijdens de week
Knokke/Blankenberge <=> Tongeren
Gent <=> Genk
Antwerpen <=> Charleroi
Antwerpen<=> Gent
weekend
Antwerpen <=> Charleroi
Knokke/Blankenberge <=> Luik/Genk
op de verbinding naar luxemburg zijn ze nog NIET voorzien. zo ver ik weet bezitten ze geen memor2+ en dus vrees ik er echter wat voor tot er etcs is op dat stukje (niet 100% zeker van deze laatste info, als iemand meer weet?)
ik heb ze op een ochtend in gent is weten toekomen en vertrekken, dat kan zijn dat voor de zomerdiensten er veranderingen zijn, maar daar ben ik niet van op de hoogte.
Volgens mij zijn er toch een tiental plaatsen meer op het bovendek van een gewoon 2e klas M6 rijtuig in vergelijking met het bovendek van een multifunctioneel M6 rijtuig.Bartjedj schreef:Capaciteitsverschil is niet zo groot, hoor.
BDJ
Het verschil is net geteld 38 plaatsen. Dat is toch al een hele sofa meer.Bartjedj schreef:Capaciteitsverschil is niet zo groot, hoor.
BDJ
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
waar steken ze in godsnaam die 38 extra stoelen op da multifunctioneel deel waar vroeger een stukje eerste klasse was?
Die 38 plaatsen verschil is tussen een B-rijtuig en BD-rijtuig. Het wordt bepaald door de ruimte voor de stuurpost, en vooral door de inrichting van het benedendek.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
zowel in het B als het BD rijtuig zit volgens mij geen stuurpost
Het ging hem over het eventuele verschil in aantal stoelen bij het BD rijtuig, waarvan de bovenverdiepeing intussen volledig 2de klas is geworden.
De vraag was of de recentst geleverde rijtuigen een andere indeling hebben, aangezien die direct als 2de klas gebouwd zijn.
Volgens mij niet, want zoveel ruimte is daar niet extra te verzinnen, trouwens dan kom je in de knoei met de ramen, en als je die aanpast ben je eignelijk een nieuw rijtuig aan het ontwerpen.
Het ging hem over het eventuele verschil in aantal stoelen bij het BD rijtuig, waarvan de bovenverdiepeing intussen volledig 2de klas is geworden.
De vraag was of de recentst geleverde rijtuigen een andere indeling hebben, aangezien die direct als 2de klas gebouwd zijn.
Volgens mij niet, want zoveel ruimte is daar niet extra te verzinnen, trouwens dan kom je in de knoei met de ramen, en als je die aanpast ben je eignelijk een nieuw rijtuig aan het ontwerpen.
Sorry, ik denk dat ik een en ander inderdaad verkeerd begrepen had. Het eenvoudigste is te kijken op het rijtuig zelf. Daar staan al deze gegevens op.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
BD is het fietsenrijtuig
B is een tweede klas
BDx is een stuurrijtuig.
Dit topic is de vergelijking tussen een BD en een B
Geen stuurpost dus
BDJ
B is een tweede klas
BDx is een stuurrijtuig.
Dit topic is de vergelijking tussen een BD en een B
Geen stuurpost dus

BDJ
inderdaad het gaat hem zelf om de vergelijking van twee dezelfde rijtuigen met verschillend bouwjaar
multifunctioneel rijtuig dat bovenaan nog eerste klasse heeft gehad en de rijtuigen die op slag tweede klasse over de volle lengte hadden bovenaan.
multifunctioneel rijtuig dat bovenaan nog eerste klasse heeft gehad en de rijtuigen die op slag tweede klasse over de volle lengte hadden bovenaan.