K V B schreef:Onlangs konden we op het nieuws zien hoe het contract met Siemens voor de levering van nieuwe treinstellen getekend werd. Een van de ondertekenaars was Inge Vervotte. Wat deed die daar eigenlijk?
De Belgische Staat is nog steeds hoofdaandeelhouder van de NMBS, dus veronderstel ik dat Inge Vervotte daar was om die reden.
Ik heb nooit geweten dat een hoofdaandeelhouder een bestelling moet tekenen.....
Nee Siemens moet er zeker van zijn dat men met onze belasting de verliezen van de NMBS blijft compenseren anders raken hun treinen niet betaald.... Dus als zij slim zijn hebben zij garanties gevraagd...
dentheo schreef:
Staan daar ook vergelijkende getallen in "benchmarks" met andere landen....
Stop eens eindelijk dingen met mekaar te vergelijken die niet te vergelijken zijn.
België heeft zo'n specifiek treinverkeer dat vergelijk met de meeste andere landen niet mogelijk is, en dus van meet af aan kromgetrokken.
Als er dan al vergelijkingen worden gemaakt gebeurt dat op een vlak waar de zaken in uitkomen die ze willen laten uitkomen, zowel in positieve als negatieve zin.
dentheo schreef:
Stop eens eindelijk dingen met mekaar te vergelijken die niet te vergelijken zijn.
België heeft zo'n specifiek treinverkeer dat vergelijk met de meeste andere landen niet mogelijk is, en dus van meet af aan kromgetrokken.
Als er dan al vergelijkingen worden gemaakt gebeurt dat op een vlak waar de zaken in uitkomen die ze willen laten uitkomen, zowel in positieve als negatieve zin.
Als uw "prestties" niet te vergelijken zijn moet uw wedde ook niet vergelijkbaar zijn, noch uw "status" van onaantastbaarheid, om over uw pensioen ook niet te spreken.
Al die dingen moet iemand anders "verdienen " om dan aan "U" te betalen, want belasting betaald U natuurljk ook niet.
K V B schreef:Onlangs konden we op het nieuws zien hoe het contract met Siemens voor de levering van nieuwe treinstellen getekend werd. Een van de ondertekenaars was Inge Vervotte. Wat deed die daar eigenlijk?
De Belgische Staat is nog steeds hoofdaandeelhouder van de NMBS, dus veronderstel ik dat Inge Vervotte daar was om die reden.
Ik heb nooit geweten dat een hoofdaandeelhouder een bestelling moet tekenen.....
Nee Siemens moet er zeker van zijn dat men met onze belasting de verliezen van de NMBS blijft compenseren anders raken hun treinen niet betaald.... Dus als zij slim zijn hebben zij garanties gevraagd...
dentheo schreef:
Als uw "prestties" niet te vergelijken zijn moet uw wedde ook niet vergelijkbaar zijn, noch uw "status" van onaantastbaarheid, om over uw pensioen ook niet te spreken.
Al die dingen moet iemand anders "verdienen " om dan aan "U" te betalen, want belasting betaald U natuurljk ook niet.
en u moet dringend wat meer gaan researchen vooraleer u uitspraken doet. Je kunt om het even wat gaan beweren. Ik vind bijvoorbeeld dat een neger blank is.
beste dentheo die opmerking ivm belastingen blijf je steeds maken. we hebben die al meermaals tegengesproken en duidelijk gemaakt waarom. liefst iets anders aanbrengen als argumenten aub. wij krijgen een loon gelijk elke andere werknemer in dit land, van dat loon gaan bepaalde bedragen af zo eenvoudig is dat, omdat de bron van een deel van ons loon komt uit belastingsgelden wil dat niet zeggen dat wij op zichzelf geen belasting betalen, is een vrij kort zicht op de sitiatie die de werkelijkheid niet weergeeft. indien ik geen belastingen hoefde te betalen, hoeft de fiscus ons evenmin een brief te sturen en waren wij dan ook van al die zever eveneens verlost.
dentheo schreef:
Leg mij dan eens uit waarom ik om maar een voorbeeldje te geven, in de maand februari op mijn loonfiche zie staan:
"Bedrijfsvoorheffing (lopende maand) 834,55 €" Als ik dan toch geen belastingen hoef te betalen, leg jij mij dan eens uit wie ik moet contacteren om dat geld terug te krijgen?
[quote="Steven"]beste dentheo die opmerking ivm belastingen blijf je steeds maken. we hebben die al meermaals tegengesproken en duidelijk gemaakt waarom./quote]
Duidelijk gemaakt heb je het nooit....
Jullie bruttoloon is voor meer dan 70% ons belastingsgeld..... slechts 30% komt van jullie gebruikers.....
Maar ik heb toch ook gezegd voor de politie is dat zelfs 100% belastinggeld.....
dentheo schreef:
Leg mij dan eens uit waarom ik om maar een voorbeeldje te geven, in de maand februari op mijn loonfiche zie staan:
"Bedrijfsvoorheffing (lopende maand) 834,55 €" Als ik dan toch geen belastingen hoef te betalen, leg jij mij dan eens uit wie ik moet contacteren om dat geld terug te krijgen?
3/4 van wat je gekregen hebt is belastinggeld, vraag dat ze voortaan iets minder geven het is toch oogverblinding...
dentheo schreef:
3/4 van wat je gekregen hebt is belastinggeld, vraag dat ze voortaan iets minder geven het is toch oogverblinding...
Dus omdat ons loon voor een deel van belastinggeld betaald wordt, betalen wij per definitie geen belastingen, fantastische redenering hoor... Of anders gezegd zever in pakskes, als je het niet kan verdragen staat het je nog altijd vrij om zelf voor de overheid te gaan werken, zodat jouw loon ook betaald wordt door de belastingsbetaler, en je volgens je eigen redenering dan ook geen belastingen betaald...
Nils schreef: Of anders gezegd zever in pakskes, als je het niet kan verdragen staat het je nog altijd vrij om zelf voor de overheid te gaan werken, zodat jouw loon ook betaald wordt door de belastingsbetaler, en je volgens je eigen redenering dan ook geen belastingen betaald...
Misschien werk ik wel voor de overheid maar ik realiseer mij dat...
Eigenlijk moet je zeggen wij werken voor de mensen...overheid klinkt echter indrukwekkender en dan heb je geen verplichten tov de mensen.
dentheo schreef:
Eigenlijk moet je zeggen wij werken voor de mensen...overheid klinkt echter indrukwekkender en dan heb je geen verplichten tov de mensen.
Wil jij iets van waarde toevoegen aan de discutie of alleen een beetje stoken, of dwarsliggen?
Vergeet niet, Stokers zijn bij ons al 40 jaar niet meer nodig!
Daarentegen dwarsliggers worden wel nog gebruikt, onder de sporen.
dentheo schreef:
Wil jij iets van waarde toevoegen aan de discutie of alleen een beetje stoken, of dwarsliggen?
Welke discussie ??? Vergelijken mag toch blijkbaar niet, dan houdt het op...
Steven schreef:beste dentheo die opmerking ivm belastingen blijf je steeds maken. we hebben die al meermaals tegengesproken en duidelijk gemaakt waarom./quote]
Duidelijk gemaakt heb je het nooit....
Jullie bruttoloon is voor meer dan 70% ons belastingsgeld..... slechts 30% komt van jullie gebruikers.....
Maar ik heb toch ook gezegd voor de politie is dat zelfs 100% belastinggeld.....
Dan nog 1 keer: Wij leveren een prestatie. (besturen van treinen) Daartegenover staat een loon. Dit krijgen we omdat we een meerwaarde leveren aan de maatschappij, zijnde het vervoeren van mensen en goederen. Een deel van ons loon staan wij terug af in de vorm van belastingsgeld.
Ook voor de politie geldt dat, dat staat los van het feit wie er dat loon betaalt. Simpele basisregels van de economie.