Geplaatst: 28 mei 2006, 09:35
Spoor 1A: spoorwegarcheologie



De 597SIMPY.be schreef:Die was daarstraks in Kortrijk, deed de L naar Brugge. Was om 18u05 als ik me niet vergis.
wa is daar mis mee met dat stel?Jonathan schreef:De 597SIMPY.be schreef:Die was daarstraks in Kortrijk, deed de L naar Brugge. Was om 18u05 als ik me niet vergis.![]()
![]()
Niets.1607 schreef:wa is daar mis mee met dat stel?Jonathan schreef:De 597SIMPY.be schreef:Die was daarstraks in Kortrijk, deed de L naar Brugge. Was om 18u05 als ik me niet vergis.![]()
![]()
da heeft er niets mee te maken, het is gewoon de bedoeling om meerdere grote stations op de luchthaven rechtstreeks aan te sluiten ipv steeds te pendelen tussen brussel centraal en de luchthaven, groter reiscomfort doordat je rechtstreeks kan reizenJonathan schreef:Ja, nu dat al die Thalysssen, Eurostars, TGV's, ICE's aankomen in Brussel-Zuid zou dat toch niet meer mogelijk geweest zijn om dat spoor te behouden.
de thalyssen en ICE's rijden toch langs spoor 1 en 2 ? als die stelletjes er reden kon er toch geen andere trein (thalys of ICE of wat dan ook) rijden?Steven schreef:da heeft er niets mee te maken, het is gewoon de bedoeling om meerdere grote stations op de luchthaven rechtstreeks aan te sluiten ipv steeds te pendelen tussen brussel centraal en de luchthaven, groter reiscomfort doordat je rechtstreeks kan reizenJonathan schreef:Ja, nu dat al die Thalysssen, Eurostars, TGV's, ICE's aankomen in Brussel-Zuid zou dat toch niet meer mogelijk geweest zijn om dat spoor te behouden.
Neen, maar ik bedoel dat al die hogesnelheidstreinen aankomen in Brussel-Zuid, trein naar de luchthaven vertrekt daar niet en komt er ook niet voorbij, en daarom zou dat een van de redenen zijn om dat spoor niet meer te gebruiken. Maar zoals Steven zegt is het nog een veel groter voordeel dat ze IR's uit Mons, Gent, De Panne... laten doorreizen, want anders hadden die toch maar stilgestaan in Brussel-Noord of Schaarbeek en hadden ze nog eens een nieuwe dienst kunnen verzekeren van Brussel-Zuid (Centraal) naar de Brusselse Nationale Luchthaven.Shrek schreef:de thalyssen en ICE's rijden toch langs spoor 1 en 2 ? als die stelletjes er reden kon er toch geen andere trein (thalys of ICE of wat dan ook) rijden?Steven schreef:da heeft er niets mee te maken, het is gewoon de bedoeling om meerdere grote stations op de luchthaven rechtstreeks aan te sluiten ipv steeds te pendelen tussen brussel centraal en de luchthaven, groter reiscomfort doordat je rechtstreeks kan reizenJonathan schreef:Ja, nu dat al die Thalysssen, Eurostars, TGV's, ICE's aankomen in Brussel-Zuid zou dat toch niet meer mogelijk geweest zijn om dat spoor te behouden.
vroeger waren die ir's totaal anders geregeld, deze verbindingen zijn er allemaal maar gekomen met het nieuwe ic/ ir plan van 98, dat treintje stond nog op spoor 1 noch op spoor 2, spoor A was een doodlopend spoortje geschikt voor 1 ms tussen spoor 1 en 2 op het einde van perron 1/2, je moet er terplaatse maar is goed zien nu nog nog kan, de plaats waar er beton gegoten is lag dus vroeger een kort stukje spoor dat zowel vanspoor 1 en van spoor 2 te bereiken wasJonathan schreef:Neen, maar ik bedoel dat al die hogesnelheidstreinen aankomen in Brussel-Zuid, trein naar de luchthaven vertrekt daar niet en komt er ook niet voorbij, en daarom zou dat een van de redenen zijn om dat spoor niet meer te gebruiken. Maar zoals Steven zegt is het nog een veel groter voordeel dat ze IR's uit Mons, Gent, De Panne... laten doorreizen, want anders hadden die toch maar stilgestaan in Brussel-Noord of Schaarbeek en hadden ze nog eens een nieuwe dienst kunnen verzekeren van Brussel-Zuid (Centraal) naar de Brusselse Nationale Luchthaven.Shrek schreef:de thalyssen en ICE's rijden toch langs spoor 1 en 2 ? als die stelletjes er reden kon er toch geen andere trein (thalys of ICE of wat dan ook) rijden?Steven schreef: da heeft er niets mee te maken, het is gewoon de bedoeling om meerdere grote stations op de luchthaven rechtstreeks aan te sluiten ipv steeds te pendelen tussen brussel centraal en de luchthaven, groter reiscomfort doordat je rechtstreeks kan reizen