Pagina 2 van 11

Re: Werken als treinbestuurder bij DLC of NMBS?

Geplaatst: 01 mei 2008, 19:09
door Dush
Steven schreef: je moet vooral uw marktwaarde kennen, de meeste mensen die aan de spoorweg werken doen dit zeker niet voor het goede loon neem dat maar van mij aan.
Het begint te veranderen :D ! Men begint zijn marktwaarde te kennen. Zeker die met een gelijkwaardige collega met een zelfde functie in de privé. Zie de sociale onrust op dit moment!

Re: Werken als treinbestuurder bij DLC of NMBS?

Geplaatst: 01 mei 2008, 19:26
door Nekvin
ge gaat mij toch ni zeggen dat de 38000 werknemers van de spoorwegen tegen hun goesting werken zeker?

Re: Werken als treinbestuurder bij DLC of NMBS?

Geplaatst: 01 mei 2008, 19:28
door Nekvin
Steven schreef:
Nekvin schreef:ten eerste: in belgië bestaat er nergens iets zoals mijn job in de privé, alle sporen waarop normale treinen rijden zijn van infrabel.
ten tweede: van de moment dat je geslaagd bent voor een examen wordt je betaalt alsof je het in de realiteit (op kantoor) ook bent. Ik denk niet da jij goed weet hoe het er bij de spoorwegen aan toe gaat.
maar er bestaan wel jobs die een gelijkaardig diploma vragen als wat gij hebt, waarom denk je da ze in regio antwerpen zo slecht aan volk geraken? juist ja omdat deze mensen aldaar in de haven meestal een job in de prive vinden die met een gelijkaardig diploma een beter loon of sociaal vriendelijkere uren geeft. om niet te zeggen da meestal beide factoren opgaan. je moet vooral uw marktwaarde kennen, de meeste mensen die aan de spoorweg werken doen dit zeker niet voor het goede loon neem dat maar van mij aan.
weet ge waarom de mensen in de privé 'meer' verdienen. Kijkt eens naar de hoeveelheid werk. Bij de NMBS groep is er niemand die 's avonds moegewerkt thuiskomt. Kijk dan eens in de privé... Geld is niet het belangrijkste ze, neemt gij dat maar van mij aan

Re: Werken als treinbestuurder bij DLC of NMBS?

Geplaatst: 01 mei 2008, 19:31
door Steven
niet moegewerkt thuiskomen? euh dan raad ik u aan nooit TB te worden, als je een hele dag van hier naar daar gereden hebt ben je met momenten echt blij van thuis te komen en in uw zetel te zakken. Denk dat uw beeld van bepaalde jobs binnen de nmbs groep een beetje vertekend is. Fysiek hebben wij totaal geen zware job en ben je echt wel uitgerust, maar als je ruim 500 km door het belgische landschap hebt gereden kan je best mentaal vermoeid zijn.

Re: Werken als treinbestuurder bij DLC of NMBS?

Geplaatst: 01 mei 2008, 19:36
door Dush
Steven schreef:niet moegewerkt thuiskomen? euh dan raad ik u aan nooit TB te worden, als je een hele dag van hier naar daar gereden hebt ben je met momenten echt blij van thuis te komen en in uw zetel te zakken. Denk dat uw beeld van bepaalde jobs binnen de nmbs groep een beetje vertekend is. Fysiek hebben wij totaal geen zware job en ben je echt wel uitgerust, maar als je ruim 500 km door het belgische landschap hebt gereden kan je best mentaal vermoeid zijn.
Kan ik alleen maar beamen! Ik kom soms serieus afgepeigert thuis. Na een volledige nacht rijden ben je een dweil. En zeker als het niet vlot ging. Wat nu wel heel veel gebeurt :( .

Re: Werken als treinbestuurder bij DLC of NMBS?

Geplaatst: 01 mei 2008, 19:39
door Dush
Dush schreef:
Steven schreef:niet moegewerkt thuiskomen? euh dan raad ik u aan nooit TB te worden, als je een hele dag van hier naar daar gereden hebt ben je met momenten echt blij van thuis te komen en in uw zetel te zakken. Denk dat uw beeld van bepaalde jobs binnen de nmbs groep een beetje vertekend is. Fysiek hebben wij totaal geen zware job en ben je echt wel uitgerust, maar als je ruim 500 km door het belgische landschap hebt gereden kan je best mentaal vermoeid zijn.
Kan ik alleen maar beamen! Ik kom soms serieus afgepeigert thuis. Na een volledige nacht rijden ben je een dweil. En zeker als het niet vlot ging. Wat nu wel heel veel gebeurt :( .
Trouwens ik zie dat je in Vilvoorde werkt. Hebben mij ooit eens mistrokken met een heel speciale trein die overal gevolgd werd en gingen het dan achteraf nog in mijn schoenen proberen schuiven. Samen met de teneur hoe je hier schrijft heb ik niet veel hoop voor diene blok.

Re: Werken als treinbestuurder bij DLC of NMBS?

Geplaatst: 01 mei 2008, 21:02
door Tim
Nekvin schreef:
Steven schreef:
Nekvin schreef:ten eerste: in belgië bestaat er nergens iets zoals mijn job in de privé, alle sporen waarop normale treinen rijden zijn van infrabel.
ten tweede: van de moment dat je geslaagd bent voor een examen wordt je betaalt alsof je het in de realiteit (op kantoor) ook bent. Ik denk niet da jij goed weet hoe het er bij de spoorwegen aan toe gaat.
maar er bestaan wel jobs die een gelijkaardig diploma vragen als wat gij hebt, waarom denk je da ze in regio antwerpen zo slecht aan volk geraken? juist ja omdat deze mensen aldaar in de haven meestal een job in de prive vinden die met een gelijkaardig diploma een beter loon of sociaal vriendelijkere uren geeft. om niet te zeggen da meestal beide factoren opgaan. je moet vooral uw marktwaarde kennen, de meeste mensen die aan de spoorweg werken doen dit zeker niet voor het goede loon neem dat maar van mij aan.
weet ge waarom de mensen in de privé 'meer' verdienen. Kijkt eens naar de hoeveelheid werk. Bij de NMBS groep is er niemand die 's avonds moegewerkt thuiskomt. Kijk dan eens in de privé... Geld is niet het belangrijkste ze, neemt gij dat maar van mij aan
Heeft hier iemand iets gezegd van de hoeveelheid werk in de privé?
Ik heb nog nooit langer dan 9u op mijn loc gezeten hoor...
Altijd leuk om reacties van mensen te lezen van hoe het er in de privé aan toe gaat terwijl ze er nooit gewerkt hebben en dus niet weten waarover ze spreken :P

Re: Werken als treinbestuurder bij DLC of NMBS?

Geplaatst: 02 mei 2008, 16:50
door Nekvin
tis maar om even te zeggen dat ik 6 maand aan den band heb gestaan in de privé. Dan weet ge wat werken is

Re: Werken als treinbestuurder bij DLC of NMBS?

Geplaatst: 02 mei 2008, 16:54
door Nekvin
Dush schreef:
Dush schreef:
Steven schreef:niet moegewerkt thuiskomen? euh dan raad ik u aan nooit TB te worden, als je een hele dag van hier naar daar gereden hebt ben je met momenten echt blij van thuis te komen en in uw zetel te zakken. Denk dat uw beeld van bepaalde jobs binnen de nmbs groep een beetje vertekend is. Fysiek hebben wij totaal geen zware job en ben je echt wel uitgerust, maar als je ruim 500 km door het belgische landschap hebt gereden kan je best mentaal vermoeid zijn.
Kan ik alleen maar beamen! Ik kom soms serieus afgepeigert thuis. Na een volledige nacht rijden ben je een dweil. En zeker als het niet vlot ging. Wat nu wel heel veel gebeurt :( .
Trouwens ik zie dat je in Vilvoorde werkt. Hebben mij ooit eens mistrokken met een heel speciale trein die overal gevolgd werd en gingen het dan achteraf nog in mijn schoenen proberen schuiven. Samen met de teneur hoe je hier schrijft heb ik niet veel hoop voor diene blok.
ik kan anders ook mijn boekje opendoen over de heren bestuurders hoor

Re: Werken als treinbestuurder bij DLC of NMBS?

Geplaatst: 02 mei 2008, 17:19
door Miljaarde
Tim schreef:
maar er bestaan wel jobs die een gelijkaardig diploma vragen als wat gij hebt, waarom denk je da ze in regio antwerpen zo slecht aan volk geraken? juist ja omdat deze mensen aldaar in de haven meestal een job in de prive vinden die met een gelijkaardig diploma een beter loon of sociaal vriendelijkere uren geeft. om niet te zeggen da meestal beide factoren opgaan. je moet vooral uw marktwaarde kennen, de meeste mensen die aan de spoorweg werken doen dit zeker niet voor het goede loon neem dat maar van mij aan.
weet ge waarom de mensen in de privé 'meer' verdienen. Kijkt eens naar de hoeveelheid werk. Bij de NMBS groep is er niemand die 's avonds moegewerkt thuiskomt. Kijk dan eens in de privé... Geld is niet het belangrijkste ze, neemt gij dat maar van mij aan[/quote]

Heeft hier iemand iets gezegd van de hoeveelheid werk in de privé?
Ik heb nog nooit langer dan 9u op mijn loc gezeten hoor...
Altijd leuk om reacties van mensen te lezen van hoe het er in de privé aan toe gaat terwijl ze er nooit gewerkt hebben en dus niet weten waarover ze spreken :P[/quote]


Dit geldt ook omgekeerd. Maar treinbestuurder is wel min of meer dezelfde stiel , prive of niet. En ik heb andere gedubbelcheckte verhalen uit de prive (dlc) die de 9 uur (diensttijd) trouwens tegenspreken, ofwel bedoel jij effectieve rijtijd, das iets helemaal anders. Ik bedoel hier diensttijd. je moet in elk geval veel meer uren kloppen in de prive, dat wordt mij keer op keer bevestigd.

Re: Werken als treinbestuurder bij DLC of NMBS?

Geplaatst: 03 mei 2008, 05:09
door Steven
diensturen, tja eerst zien op welke basis je gaat vergelijken he, bij de nmbs is een bestuurder betaald volgens een 36 urenweek om te beginnen, dan moet ge zien op welke basis die mensen in de prive betaald zijn, meestal is dat op 37 of zelfs 38 urenweek, daat maakt een essentieel verschil uit in het aantal effectief gewerkte uren per maand.

Re: Werken als treinbestuurder bij DLC of NMBS?

Geplaatst: 03 mei 2008, 05:11
door Steven
Nekvin schreef:tis maar om even te zeggen dat ik 6 maand aan den band heb gestaan in de privé. Dan weet ge wat werken is

wat wil je nu bandwerk gaan vergelijken met een job in de transport, twee totaal verschillende soorten van beroep. Tuurlijk is bandwerk zwaar, maar is niet het enige soort werk dat in de prive bestaat. in tegendeelzelfs, de meeste beroepen die bandwerk oproepen zijn in ons landje stelselmatig aan het verdwijnen richting oosten.

als je een singever of traffic control zou gaan vergelijken met een job als dispatcher in de transport met vrachtwagens, dan ben je al bezig met een iets beter vergelijk te maken.

Re: Werken als treinbestuurder bij DLC of NMBS?

Geplaatst: 04 mei 2008, 20:07
door Nekvin
altijd maar dat gezaag...
gij werkt toch ook bij de NMBS?
wees blij da ge werk hebt, voila, voor mij einde discussie ze

Re: Werken als treinbestuurder bij DLC of NMBS?

Geplaatst: 05 mei 2008, 02:09
door Steven
dat is geen gezaag en ik ben blij dat ik werk heb, maar je stelt de prive zo negatief over en de nmbs als de kip met het gouden ei, dat beeld is zo onrealistisch als het groot is. Af en toe beseffen dat de prive niet volledig slecht is. Moest de nmbs zo perfect zijn als het beeld dat jij er van wil ophangen zouden ze geen problemen hebben voor bepaalde vacatures in te vullen

Re: Werken als treinbestuurder bij DLC of NMBS?

Geplaatst: 05 mei 2008, 18:58
door Nekvin
al zeg ik het eerlijk, ik werk liever bij de nmbs dan in de privé, ge hebt wel voordelen die ze in de privé niet hebben. Da zal mss omgekeerd ook zijn, maar ik spreek enkel uit ervaring.
het grootste voordeel da ze in de privé nooit kunnen bieden, zeker niet nu me de slechte economie is absolute werkzekerheid. Daarvoor heb ik voor Infrabel gekozen, niet voor het loon. Maar de meesten, zelfs velen hier, snappen da precies niet

en hierbij rust ik mijn zaak.