Vertreksporen Antwerpen Centraal

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
K V B

Re: Vertreksporen Antwerpen Centraal

Bericht door K V B »

rvdborgt schreef:
Omdat de NMBS in de planners beweert dat de overstap mogelijk is, mag je bij het missen ervan de volgende verbinding nemen. Dat kan in noord-zuid-richting betekenen dat je in de Benelux blijft zitten en in Brussel-Zuid een TGV neemt. In zuid-noord-richting is er dan soms een Thalys (in beide gevallen is een aantekening op je ticket handig). Bij het missen van de laatste verbinding moeten de spoorwegen voor vervangend vervoer of een overnachting zorgen.
Ik vind in de laatste versie van het CIV niet meer terug dat je bij vertraging automatisch het recht hebt met eender welke trein verder te reizen die je zo snel mogelijk op je bestemming brengt. Wel heb je nu recht op schadevergoeding. Ik ben dus niet zeker dat je zomaar mag je reisroute veranderen als je in Antwerpen je aansluitinge mist.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

K V B schreef:
rvdborgt schreef:Omdat de NMBS in de planners beweert dat de overstap mogelijk is, mag je bij het missen ervan de volgende verbinding nemen. Dat kan in noord-zuid-richting betekenen dat je in de Benelux blijft zitten en in Brussel-Zuid een TGV neemt. In zuid-noord-richting is er dan soms een Thalys (in beide gevallen is een aantekening op je ticket handig). Bij het missen van de laatste verbinding moeten de spoorwegen voor vervangend vervoer of een overnachting zorgen.
Ik vind in de laatste versie van het CIV niet meer terug dat je bij vertraging automatisch het recht hebt met eender welke trein verder te reizen die je zo snel mogelijk op je bestemming brengt. Wel heb je nu recht op schadevergoeding. Ik ben dus niet zeker dat je zomaar mag je reisroute veranderen als je in Antwerpen je aansluitinge mist.
De precieze regeling is verplaatst van de CIV naar de AV-CIV, artikel 13.5.

Groetjes,
Rian
K V B

Bericht door K V B »

rvdborgt schreef:
K V B schreef:
rvdborgt schreef:Omdat de NMBS in de planners beweert dat de overstap mogelijk is, mag je bij het missen ervan de volgende verbinding nemen. Dat kan in noord-zuid-richting betekenen dat je in de Benelux blijft zitten en in Brussel-Zuid een TGV neemt. In zuid-noord-richting is er dan soms een Thalys (in beide gevallen is een aantekening op je ticket handig). Bij het missen van de laatste verbinding moeten de spoorwegen voor vervangend vervoer of een overnachting zorgen.
De precieze regeling is verplaatst van de CIV naar de AV-CIV, artikel 13.5.
De preciese regeling is dus toch verandert. Vroeger stond er namelijk gewoon dat je bij een gemiste aansluiting de eerstvolgende beschikbare trein mocht nemen. Nu staat er dat je bij vertragingen van meer dan een uur recht hebt op een compensatie, maar dat je van de compensatie mag afzien en de reis mag voortzetten met een trein van eventueel een andere vervoerder. Pas als de Benelux met meer dan een uur vertraging aankomt in Antwerpen heb je recht op een compensatie.
treinbruno

Bericht door treinbruno »

en als hij afgeschaft is
Afbeelding
Cipallieter

Bericht door Cipallieter »

Bij welke dienst kan een treinreiziger terecht met de vraag op welk spoor een bepaalde trein in een station normaliter vertrekt zonder dat hij/zij hiervoor naar het station in kwestie moet begeven?
Als je naar het station (in casu Antwerpen-centraal) telefoneert krijg je blijkbaar het antwoord dat men niet over die informatie beschikt.
Steven

Bericht door Steven »

je kan op deze site eens kijken
http://hari.b-holding.be/hafas/folders/ ... YP/yel.pdf
opgelet dit zijn de gele affiches van december, sindsdien zijn er in de meeste stations wel wat aanpassingen gebeurd dus altijd vatbaar voor aanpassingen. het meest actuele zijn altijd de schermen in de stations.
Cipallieter

Als ik op http://hari.b-holding.be/hafas/folders/ ... YP/yel.pdf klik, zie ik een document met links de namen van de stations en rechts 1 of 2 kepies. Als ik op een kepie klik krijg ik de melding dat er een fout is opgetreden bij het openen van dit document. Er kan blijkbaar een bestand niet gevonden worden.
Steven

Bericht door Steven »

best openen in een nieuw venster, ik krijg ze perfect open.
Cipallieter

Helaas, ook dat lukt niet
Steven

Bericht door Steven »

mm vrij raar, ik gdebruik wel firefox 3 als webbrowser, jij gebruikt IE7??
Cipallieter

Neen,

internet explorer 6
Steven

Bericht door Steven »

Cipallieter schreef:Neen,

internet explorer 6
dan raad ik u aan een upgrade te doen naar IE7 of anders eens met firefox, safari of andere browser te installeren.
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Bij mij werkt het.

BDJ
Wover

Bericht door Wover »

Cipallieter schreef:Neen,

internet explorer 6
Mijn eerste idee was dat je geen pdf-lezer geïnstalleerd zou hebben, maar dat kan niet kloppen, aangezien de eerste pagina ook een pdf is :).

Maar voor welke treinen heb je de perrons nodig?
Cipallieter

Met IE 7 lukt het mij ook niet.

Ik zou graag, namens een collega op kantoor, willen weten van welk spoor in Antwerpen-Centraal op maandagmorgen omstreeks 8u30 de trein vertrekt naar Hasselt/Luik-Guillemin.
Plaats reactie