Ik vind in de laatste versie van het CIV niet meer terug dat je bij vertraging automatisch het recht hebt met eender welke trein verder te reizen die je zo snel mogelijk op je bestemming brengt. Wel heb je nu recht op schadevergoeding. Ik ben dus niet zeker dat je zomaar mag je reisroute veranderen als je in Antwerpen je aansluitinge mist.rvdborgt schreef:
Omdat de NMBS in de planners beweert dat de overstap mogelijk is, mag je bij het missen ervan de volgende verbinding nemen. Dat kan in noord-zuid-richting betekenen dat je in de Benelux blijft zitten en in Brussel-Zuid een TGV neemt. In zuid-noord-richting is er dan soms een Thalys (in beide gevallen is een aantekening op je ticket handig). Bij het missen van de laatste verbinding moeten de spoorwegen voor vervangend vervoer of een overnachting zorgen.
Vertreksporen Antwerpen Centraal
Re: Vertreksporen Antwerpen Centraal
Re: Vertreksporen Antwerpen Centraal
De precieze regeling is verplaatst van de CIV naar de AV-CIV, artikel 13.5.K V B schreef:Ik vind in de laatste versie van het CIV niet meer terug dat je bij vertraging automatisch het recht hebt met eender welke trein verder te reizen die je zo snel mogelijk op je bestemming brengt. Wel heb je nu recht op schadevergoeding. Ik ben dus niet zeker dat je zomaar mag je reisroute veranderen als je in Antwerpen je aansluitinge mist.rvdborgt schreef:Omdat de NMBS in de planners beweert dat de overstap mogelijk is, mag je bij het missen ervan de volgende verbinding nemen. Dat kan in noord-zuid-richting betekenen dat je in de Benelux blijft zitten en in Brussel-Zuid een TGV neemt. In zuid-noord-richting is er dan soms een Thalys (in beide gevallen is een aantekening op je ticket handig). Bij het missen van de laatste verbinding moeten de spoorwegen voor vervangend vervoer of een overnachting zorgen.
Groetjes,
Rian
Re: Vertreksporen Antwerpen Centraal
De preciese regeling is dus toch verandert. Vroeger stond er namelijk gewoon dat je bij een gemiste aansluiting de eerstvolgende beschikbare trein mocht nemen. Nu staat er dat je bij vertragingen van meer dan een uur recht hebt op een compensatie, maar dat je van de compensatie mag afzien en de reis mag voortzetten met een trein van eventueel een andere vervoerder. Pas als de Benelux met meer dan een uur vertraging aankomt in Antwerpen heb je recht op een compensatie.rvdborgt schreef:De precieze regeling is verplaatst van de CIV naar de AV-CIV, artikel 13.5.K V B schreef:Ik vind in de laatste versie van het CIV niet meer terug dat je bij vertraging automatisch het recht hebt met eender welke trein verder te reizen die je zo snel mogelijk op je bestemming brengt. Wel heb je nu recht op schadevergoeding. Ik ben dus niet zeker dat je zomaar mag je reisroute veranderen als je in Antwerpen je aansluitinge mist.rvdborgt schreef:Omdat de NMBS in de planners beweert dat de overstap mogelijk is, mag je bij het missen ervan de volgende verbinding nemen. Dat kan in noord-zuid-richting betekenen dat je in de Benelux blijft zitten en in Brussel-Zuid een TGV neemt. In zuid-noord-richting is er dan soms een Thalys (in beide gevallen is een aantekening op je ticket handig). Bij het missen van de laatste verbinding moeten de spoorwegen voor vervangend vervoer of een overnachting zorgen.
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: Vertreksporen Antwerpen Centraal
Bij welke dienst kan een treinreiziger terecht met de vraag op welk spoor een bepaalde trein in een station normaliter vertrekt zonder dat hij/zij hiervoor naar het station in kwestie moet begeven?
Als je naar het station (in casu Antwerpen-centraal) telefoneert krijg je blijkbaar het antwoord dat men niet over die informatie beschikt.
Als je naar het station (in casu Antwerpen-centraal) telefoneert krijg je blijkbaar het antwoord dat men niet over die informatie beschikt.
Re: Vertreksporen Antwerpen Centraal
je kan op deze site eens kijken
http://hari.b-holding.be/hafas/folders/ ... YP/yel.pdf
opgelet dit zijn de gele affiches van december, sindsdien zijn er in de meeste stations wel wat aanpassingen gebeurd dus altijd vatbaar voor aanpassingen. het meest actuele zijn altijd de schermen in de stations.
http://hari.b-holding.be/hafas/folders/ ... YP/yel.pdf
opgelet dit zijn de gele affiches van december, sindsdien zijn er in de meeste stations wel wat aanpassingen gebeurd dus altijd vatbaar voor aanpassingen. het meest actuele zijn altijd de schermen in de stations.
Re: Vertreksporen Antwerpen Centraal
Als ik op http://hari.b-holding.be/hafas/folders/ ... YP/yel.pdf klik, zie ik een document met links de namen van de stations en rechts 1 of 2 kepies. Als ik op een kepie klik krijg ik de melding dat er een fout is opgetreden bij het openen van dit document. Er kan blijkbaar een bestand niet gevonden worden.
Re: Vertreksporen Antwerpen Centraal
mm vrij raar, ik gdebruik wel firefox 3 als webbrowser, jij gebruikt IE7??
Re: Vertreksporen Antwerpen Centraal
dan raad ik u aan een upgrade te doen naar IE7 of anders eens met firefox, safari of andere browser te installeren.Cipallieter schreef:Neen,
internet explorer 6
Re: Vertreksporen Antwerpen Centraal
Mijn eerste idee was dat je geen pdf-lezer geïnstalleerd zou hebben, maar dat kan niet kloppen, aangezien de eerste pagina ook een pdf isCipallieter schreef:Neen,
internet explorer 6

Maar voor welke treinen heb je de perrons nodig?
Re: Vertreksporen Antwerpen Centraal
Met IE 7 lukt het mij ook niet.
Ik zou graag, namens een collega op kantoor, willen weten van welk spoor in Antwerpen-Centraal op maandagmorgen omstreeks 8u30 de trein vertrekt naar Hasselt/Luik-Guillemin.
Ik zou graag, namens een collega op kantoor, willen weten van welk spoor in Antwerpen-Centraal op maandagmorgen omstreeks 8u30 de trein vertrekt naar Hasselt/Luik-Guillemin.