Pagina 2 van 39
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Geplaatst: 29 feb 2008, 02:19
door Shrek
dentheo schreef:
Maar dat was met nen diesel, moet dat dan niet opnieuw gedaan worden???
Vroeger kon dat met den Brossel, hebben ze nu nog rijdend klasje ?
Lijnkennis is toch lijnkennis? of dat met een diesel of een e-loc gedaan wordt heeft weinig belang denk ik

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Geplaatst: 29 feb 2008, 12:33
door dentheo
Shrek schreef:dentheo schreef:
Maar dat was met nen diesel, moet dat dan niet opnieuw gedaan worden???
Vroeger kon dat met den Brossel, hebben ze nu nog rijdend klasje ?
Lijnkennis is toch lijnkennis? of dat met een diesel of een e-loc gedaan wordt heeft weinig belang denk ik

Klopt maar hier zijn geen seinen te zien, heeft men al een rijdend klasje met ETCS ???
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Geplaatst: 29 feb 2008, 16:15
door Speedy
dentheo schreef:Shrek schreef:dentheo schreef:
Maar dat was met nen diesel, moet dat dan niet opnieuw gedaan worden???
Vroeger kon dat met den Brossel, hebben ze nu nog rijdend klasje ?
Lijnkennis is toch lijnkennis? of dat met een diesel of een e-loc gedaan wordt heeft weinig belang denk ik

Klopt maar hier zijn geen seinen te zien, heeft men al een rijdend klasje met ETCS ???
Van een HSL bestaat er ook nog een 'lijnboek'. Minstens 6 man is opgeleid om met Traxx naar Noorderkempen diensten te doen.
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Geplaatst: 04 mar 2008, 12:57
door super1500
Ik lees hier vaak over gebrek aan materieel.
als men voorlopig dan toch in dienst wil gaan zonder ETCS, kan men toch ook drie stellen AM96-400 gebruiken...
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Geplaatst: 04 mar 2008, 13:44
door Speedy
super1500 schreef:Ik lees hier vaak over gebrek aan materieel.
als men voorlopig dan toch in dienst wil gaan zonder ETCS, kan men toch ook drie stellen AM96-400 gebruiken...
Die zijn allemaal al bezet..(hebber er nu al te weinig..)
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Geplaatst: 04 mar 2008, 16:32
door super1500
Speedy schreef:super1500 schreef:Ik lees hier vaak over gebrek aan materieel.
als men voorlopig dan toch in dienst wil gaan zonder ETCS, kan men toch ook drie stellen AM96-400 gebruiken...
Die zijn allemaal al bezet..(hebber er nu al te weinig..)
waar wordt er vandaag AM96-400 gebruikt, waar AM96-500 ook zou volstaan?
anders geformuleerd
welke diensten worden vandaag met AM96-400 uitgevoerd welke NIET met AM96-500 kunnen worden gereden?
zodra de koppelingsproblemen M6 op IC-E opgelost zijn komen er voldoende AM96 vrij...
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Geplaatst: 04 mar 2008, 16:46
door Steven
op de IC - E zitten normaal reeks 500 ms96 uitzonderlijk eens een 400.
luik lille = 400 reeks
oostende lille = 400 reeks
antwerpen lille = 400 reeks
brussel luxemburg = 500 reeks
kust tongeren = 500 reeks
quevy luchthaven = 500 reeks en soms een 400
antwerpen charleroi = 500 reeks soms een 400
deze laatste twee is op basis van vaststelling en wil dus niet zeggen dat dat het voorziene materieel is. kan zijn dat men dit in charleroi beslist op basis van beschikbaarheid. altijd in overleg met de tractieverdeler (die het materieel moet beheren)
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Geplaatst: 04 mar 2008, 23:11
door Bartjedj
Op De Panne zitten er ook verschillende 400's.
De voorbije 2 dagen zelf kunnen vaststellen.
BDJ
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Geplaatst: 05 mar 2008, 00:23
door Shrek
super1500 schreef:Ik lees hier vaak over gebrek aan materieel.
als men voorlopig dan toch in dienst wil gaan zonder ETCS, kan men toch ook drie stellen AM96-400 gebruiken...
ze hebben nu toch al traxxen he

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Geplaatst: 05 mar 2008, 18:24
door thejay
Met die aangepaste beveiliging kan/mag men -neem ik aan- geen 200 km/h rijden, dus de vooropgestelde dienstregeling niet halen, of wel??
Dit zou dan wel gevolgen hebben voor de aansluitingen die De Lijn al had voorzien met de buslijnen.
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Geplaatst: 05 mar 2008, 19:51
door Shrek
de dienstregeling is gemaakt voor 160 km/h dacht ik

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Geplaatst: 05 mar 2008, 22:30
door 13'erke
tja ik dacht dat V max van de traxxen 160 was?
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Geplaatst: 15 mar 2008, 23:25
door Joris
Hallo,
13'erke schreef:tja ik dacht dat V max van de traxxen 160 was?
Dacht ik ook.
Groeten,
Joris De Mol
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Geplaatst: 17 mar 2008, 13:58
door ziemon
V=160 geldt voor zover ik weet alleen op de HSL en in Duitsland. De rest 140. Kan natuurlijk al weer verandert zijn...
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Geplaatst: 17 mar 2008, 20:31
door Wover
Ben gisterenavond eens in Noorderkempen gaan kijken. Heel doods allemaal, wel een heel grote parking en veel (nog niet gebruikte) bushaltes en ook de overkapping valt eigenlijk nog best mee

. Het enige wat ik raar vond is dat er in de onmiddellijke omgeving geen oprit/afrit richting Antwerpen is voor de E19; hierdoor moeten mensen die in Noorderkempen de trein willen pakken toch een heel stuk over gewone weg rijden.