Pagina 2 van 4
Re: BREAKING NEWS: einde van de bietentreinen?
Geplaatst: 03 jan 2008, 13:10
door tt44ta46
Inderdaad Treinbruno, een opwaardering tot reizigerslijn lijkt ook mij niet onzinnig.
Gent - Oostakker - Volvo - Sidmar - Wachtebeke - Moerbeke
Lijn 204 heeft een infrastructuur die hogere snelheden aankan, en de overwegen zouden ook reeds voorzien zijn voor vroegere aankondiging.
Greetz
Re: BREAKING NEWS: einde van de bietentreinen?
Geplaatst: 03 jan 2008, 20:39
door Cargo Frank
FlyingDutchman schreef:De bekende verhuurders Eva en VTG zijn samen GATX geworden.

Vraag niet waar die letters voor staan.
Kleine correctie. VTG heeft EVA opgeslokt. Datzelfde heeft GATX met KVG en DEC gedaan.
Re: BREAKING NEWS: einde van de bietentreinen?
Geplaatst: 03 jan 2008, 20:42
door Bartjedj
tt44ta46 schreef:Inderdaad Treinbruno, een opwaardering tot reizigerslijn lijkt ook mij niet onzinnig.
Gent - Oostakker - Volvo - Sidmar - Wachtebeke - Moerbeke
Lijn 204 heeft een infrastructuur die hogere snelheden aankan, en de overwegen zouden ook reeds voorzien zijn voor vroegere aankondiging.
Greetz
Zeker als de fabriek wordt overgenomen en blijft bestaan. Denk dat het wel een interessante lijn kan zijn voor werknemers.
Moerbeke is voor de rest niet erg goed bereikbaar (geen snelwegen in de omgeving).
BDJ
Re: BREAKING NEWS: einde van de bietentreinen?
Geplaatst: 03 jan 2008, 22:39
door Joris
Hallo,
Bartjedj schreef:Zeker als de fabriek wordt overgenomen en blijft bestaan. Denk dat het wel een interessante lijn kan zijn voor werknemers.
Moerbeke is voor de rest niet erg goed bereikbaar (geen snelwegen in de omgeving).
BDJ
En de E34 dan?
Niet vergeten dat Moerbeke een boerendorp is van 2 straten groot hé.
Dat de fabriek blijft bestaan, hoop daar niet op.... er staan elders in het land genoeg suikerfabrieken leeg...
Groeten,
Joris De Mol
Re: BREAKING NEWS: einde van de bietentreinen?
Geplaatst: 03 jan 2008, 23:00
door Bartjedj
E34 is nog steeds geen autosnelweg
Klinkt misschien als muggenzifterij, maar in de spits merk je het verschil wel.
En of de fabriek openblijft heb ik geen idee van. Was een hypothetische uitspraak. ALS ze openblijft, DAN is het interessant...
BDJ
Re: BREAKING NEWS: einde van de bietentreinen?
Geplaatst: 03 jan 2008, 23:16
door Joris
Hallo,
Bartjedj schreef:E34 is nog steeds geen autosnelweg
Klinkt misschien als muggenzifterij, maar in de spits merk je het verschil wel.
En of de fabriek openblijft heb ik geen idee van. Was een hypothetische uitspraak. ALS ze openblijft, DAN is het interessant...
BDJ
De E34 is een autosnelweg tussen Zelzate en Antwerpen, op één kuispunt terhoogte van... Moerbeke na.Bij mijn weten toch.
Groeten,
Joris De Mol
Re: BREAKING NEWS: einde van de bietentreinen?
Geplaatst: 03 jan 2008, 23:55
door Bartjedj
Ik weet het niet zo exact. Best mogelijk wat jij zegt. Ik weet dat er een deel geen snelweg is. Alleen weet ik niet waar het juist wisselt.
BDJ
Re: BREAKING NEWS: einde van de bietentreinen?
Geplaatst: 04 jan 2008, 16:22
door Tim
Idd Joris, van Antwerpen tot Zelzate is het autosnelweg.
Tussen Zelzate en Knokke niet want er staan teveel verkeerslichten.
Re: BREAKING NEWS: einde van de bietentreinen?
Geplaatst: 04 jan 2008, 17:29
door treinbruno
Bartjedj schreef:tt44ta46 schreef:Inderdaad Treinbruno, een opwaardering tot reizigerslijn lijkt ook mij niet onzinnig.
Gent - Oostakker - Volvo - Sidmar - Wachtebeke - Moerbeke
Lijn 204 heeft een infrastructuur die hogere snelheden aankan, en de overwegen zouden ook reeds voorzien zijn voor vroegere aankondiging.
Greetz
Zeker als de fabriek wordt overgenomen en blijft bestaan. Denk dat het wel een interessante lijn kan zijn voor werknemers.
Moerbeke is voor de rest niet erg goed bereikbaar (geen snelwegen in de omgeving).
BDJ
ja, - in sidmar werken natuurlijk veel mensen
en misschien kunnen ze nog een aftakking naar Zelzate maken (3 KM vanaf sidmar)
een probleem: hoe lang zal de trein erover doen tussen gent-dampoort en Moerbeke...
(gent dampoort -Lokeren is 12 min.)
Re: BREAKING NEWS: einde van de bietentreinen?
Geplaatst: 04 jan 2008, 20:36
door Joris
Hallo,
treinbruno schreef:ja, - in sidmar werken natuurlijk veel mensen
en misschien kunnen ze nog een aftakking naar Zelzate maken (3 KM vanaf sidmar)
een probleem: hoe lang zal de trein erover doen tussen gent-dampoort en Moerbeke...
(gent dampoort -Lokeren is 12 min.)
Maar de bus doet er tussen Lokeren en Moerbeke al 20 minuten over, plus wat overstaptijd zou een trein Moerbeke-Gent al zeker 25 minuten onderweg mogen zijn.
Groeten,
Joris De Mol
Re: BREAKING NEWS: einde van de bietentreinen?
Geplaatst: 08 jan 2008, 17:47
door Bartjedj
Eén afdeling Moerbeke gered?
di 08/01/08 - Experts van de Vlaamse en Franstalige Gemeenschap onderzoeken vanaf 18 januari of Specialty Sugars, een afdeling van de suikerfabriek in Moerbeke, kan blijven bestaan, rekening houdend met de Europese wetgeving rond de suikerproductie.
Dat is vandaag overeengekomen tijdens een overlegronde tussen vakbonden en directie van Iscal Sugar, de groep achter de suikerfabriek in Moerbeke die de deuren sluit.
Op 23 januari zullen vakbonden en directie opnieuw samenkomen en bekijken of een klein deel van de fabriek alsnog open kan blijven.
Volgens de directie van Iscal Sugar is dit "bijna zeker", zegt Björn Desmet, gewestelijk secretaris ABVV Voeding.
Het zou in totaal evenwel om amper vijf tot zeven arbeidsplaatsen gaan. In de suikerfabriek van Moerbeke werkten 95 mensen.
Bron: deredactie.be, een armtierig overblijfsel van wat ooit VRT-Nieuwsnet was

Re: BREAKING NEWS: einde van de bietentreinen?
Geplaatst: 09 jan 2008, 12:27
door tt44ta46
Yo,
Dat enige kruispunt tussen A'pen en Zelzate in Moerbeke ligt er net omwille van de suikerfabriek, althans een lokale inboorling. Naar verluidt zou die nu met de sluiting van de fabriek ook vierklauwens worden gesloten en de Moerbekenaars zouden naar Zelzate moeten rijden om er op te kunnen.
Wat een eventuele exploitatie met reizigers betreft, mag je al vlug op het volgende rekenen:
Gent Dampoort 0.00
Oostakker (Volvo) 0.08
Gent Noord (Sidmar) 0.16
Wachtebeke 0.20
Moerbeke 0.25
Op voorwaarde dat de lijn 204 op 90 wordt gebracht (technisch mogelijk), en de 77A slechts op 70 (dan kunnen de Ap-Bp overwegen blijven bestaan, cfr. Aalst-Burst).
Greetz
Re: BREAKING NEWS: einde van de bietentreinen?
Geplaatst: 24 jan 2008, 14:01
door robbedoes
Beste,
De lokale inboorling die uw informant is, is niet correct geïnformeerd. Een af- en oprittencomplex zou ook (en zelfs een betere) een oplossing zijn geweest voor de toegankelijkheid van de suikerfabriek. De reden waarom dat complex er nog niet is, is omdat het structuurplan daar geen op- en afrittencomplex toeliet, en dus eerst het structuurplan moest worden aangepast. Bovendien dienden er veel onteigeningen te gebeuren, waardoor alles langer heeft geduurd dan andere afritten.
Het klopt ook niet dat de op- en afrit er nu niet zou komen. De plannen zijn intussen opgemaakt, en het budget is voorzien. Gezien de afstand tussen de twee afritten Zelzate en Kemzeke (ik schat 25 km) moet er tussen deze twee afritten wel nog een afrit komen. En Moerbeke is de enige locatie waar dit nog kan gerealiseerd worden op korte termijn, temeer omdat de onteigeningen nu achter de rug zijn. De werken zouden in 2009 starten.
Ik ben trouwens ook een lokale inboorling

Re: BREAKING NEWS: einde van de bietentreinen?
Geplaatst: 16 feb 2008, 00:21
door Joris
Hallo,
Onlangs stond in de streekkrant dat het hele fabriek tegen de vlakte gaat en vervangen wordt door een sociale woonwijk... Het hele fabriek zou tegen september 2010 afgebroken zijn

.
Groeten,
Joris De Mol
Re: BREAKING NEWS: einde van de bietentreinen?
Geplaatst: 16 feb 2008, 00:24
door treinbruno
gaan ze die grote silo (of wat het ook is) dan opblazen
