Pagina 2 van 2
Geplaatst: 05 sep 2007, 17:52
door Steven
stilstanden te brussel luxemburg = 2 minuten voor ic treinen
stilstanden voor alle andere treinen = 1 minuut (of zelfs nog dezelfde minuut)
Geplaatst: 05 sep 2007, 19:09
door Trainspotterke
Ik vind dat men dat niet zou mogen afschaffen, schoolreizen tijdens de spitsuren. Er zijn heel wat spitsuurtreinen die nog wat volk aankunnen!

De gewone IC/IR-verbindingen worden wel beter vermeden. Zo is er op de P8006 Schaarbeek - Oostende, bestaande uit 10 M6-rijtuigen (en overigens gesleept door een loc van de reeks 16!

), nog voldoende plaats voor één of meerdere schoolgroepen. Meestal worden er dan ook plaatsen op deze trein gereserveerd.
Maar het probleem is dat sommige schoolgroepen zien dat ze een trein vroeger kunnen nemen naar huis dan de voorziene trein, en dan komen ze natuurlijk op een overvolle IC terecht en blijven die gereserveerde plaatsen leeg.
Maar wie de reguliere treinen wil mijden, kan natuurlijk ook nog altijd onze 4403 van SCM charteren!

Geplaatst: 05 sep 2007, 20:13
door Wover
Arnenys schreef:Wover schreef:Arnenys schreef:Ik treur er niet echt om, ben één keer met de NMBS op schoolreis geweest en dat was een ramp. De trein vertrok al toen er nog maar drie leerlingen waren ingestapt.
En wie zijn schuld is dat? 200 reizigers in die trein 5 minuten vertraging laten geven zodat daar 70 man misschien een aansluiting mist, of een groep van 20 man op hun dooie gemak laten instappen, keuze is snel gemaakt bij een treinbegeleider denk ik dan...
Als je met een groep op pad bent moet je zien dat je al op het perron staat als de trein aankomt en dan liefst nog verspreid over verschillende deuren.
Ook best vooraf aan een onderstationchef vragen waar de gereserveerde plaatsen zich bevinden, zodat je zeker tijd genoeg hebt...
We waren met 40, stonden al lang op het perron en in een am96 is het niet zo gemakkelijk instappen, zelfs niet verspreid. En we wisten degelijk in welke wagon we moesten zijn. Misschien niet zo snel kritiek geven, want om 40 man te laten instappen heb je zeker geen 40 minuten nodig.
Hoe lang is een trein verplicht stil te staan in Brussel Luxemburg?
Mja, maar Brussel-Luxemburg is maar een klein station, daar zal de stilstand wel maar 1 minuut zijn waarschijnlijk

.
Maar ik herinner mij dat wij in het middelbaar met een volledig jaar naar het museum van Natuurwetenschappen in Brussel zijn geweest, toen moesten we ook in Brussel-Luxemburg zijn, en ik herinner mij geen problemen eigenlijk.
Ik geloof ook dat Brussel-Luxemburg in een kleine bocht ligt, dus dan kan de treinbegeleider ook niet altijd zien of er een grote groep staat he (hoewel hij er eigenlijk van op de hoogte zou moeten zijn aangezien hij zelf die papiertjes moet ophangen).
Geplaatst: 05 sep 2007, 20:31
door Steven
brussel luxemburg is niet zomaar een klein station hoor

het is een station dat internationale aansluiting geeft, heeft zes sporen een vreselijke onoverzichtelijke boogvorm. per uur stoppen er minimum 2 ic en 2 cr en 1 ir trein, aangevuld per dag door 3 EC treinen, 3 IC+ treinen (luxemburg) en ettelijke P treinen in beide rijrichtingen.
Geplaatst: 05 sep 2007, 20:38
door Patrick
Steven schreef:brussel luxemburg is niet zomaar een klein station hoor

het is een station dat internationale aansluiting geeft, heeft zes sporen een
vreselijke onoverzichtelijke boogvorm. per uur stoppen er minimum 2 ic en 2 cr en 1 ir trein, aangevuld per dag door 3 EC treinen, 3 IC+ treinen (luxemburg) en ettelijke P treinen in beide rijrichtingen.
Is er daar dan zo'n "hulpje" zoals in Brussel-Centraal dat met het lampje zwaait naar de TBG?
Geplaatst: 05 sep 2007, 20:59
door Bert
Wover schreef:Ik geloof ook dat Brussel-Luxemburg in een kleine bocht ligt, dus dan kan de treinbegeleider ook niet altijd zien of er een grote groep staat he (hoewel hij er eigenlijk van op de hoogte zou moeten zijn aangezien hij zelf die papiertjes moet ophangen).
Er bestaan ook onaangekondigde groepen, die bv met een go pass of key card reizen.
Reden: vééél goedkoper dan met een groepstarief (per betalende leider, mag je 4 kinderen onder de 12 jaar meenemen.)

Geplaatst: 05 sep 2007, 21:21
door Steven
Patrick schreef:Steven schreef:brussel luxemburg is niet zomaar een klein station hoor

het is een station dat internationale aansluiting geeft, heeft zes sporen een
vreselijke onoverzichtelijke boogvorm. per uur stoppen er minimum 2 ic en 2 cr en 1 ir trein, aangevuld per dag door 3 EC treinen, 3 IC+ treinen (luxemburg) en ettelijke P treinen in beide rijrichtingen.
Is er daar dan zo'n "hulpje" zoals in Brussel-Centraal dat met het lampje zwaait naar de TBG?
daar zijn 24/24 onderstationchefs aanwezig
