Pagina 2 van 3
Geplaatst: 17 mar 2006, 22:30
door Jules
Nee we willen niet naar 350 gaan maar de L1 moest gevallideerd worden voor commerciële snelheid van 320km/h. 10% erbij en je zit aan 352. Momenteel is enkel in de omgeving van Avignon een stuk in dienst aan 320. 350 Zit er niet direct in daar geen enkel lijn hiervoor geschikt is en ook de energiekosten enorm hoog worden.
Die 515 was met een aangepaste samenstelling.
Geplaatst: 18 mar 2006, 11:29
door Pieter
Jules schreef:
Die 515 was met een aangepaste samenstelling.
http://www.railfaneurope.net/tgv/rec-intro.html
2 locomotieven en 3 stellen

Geplaatst: 18 mar 2006, 12:56
door Steven
pieter je bedoeld 3 rijtuigen een stel is namelijk een geheel van rijtuigen

Geplaatst: 18 mar 2006, 19:05
door Shrek
Jules schreef:Nee we willen niet naar 350 gaan maar de L1 moest gevallideerd worden voor commerciële snelheid van 320km/h. 10% erbij en je zit aan 352. Momenteel is enkel in de omgeving van Avignon een stuk in dienst aan 320.
zoiets bedoelde ik ja
LGV est wordt ook 330 over de hele lengte dacht ik?
Geplaatst: 19 mar 2006, 20:04
door Pieter
Steven schreef:pieter je bedoeld 3 rijtuigen een stel is namelijk een geheel van rijtuigen

idd

Geplaatst: 21 mar 2006, 17:58
door ICE3-Mann
Shrek schreef:Jules schreef:Nee we willen niet naar 350 gaan maar de L1 moest gevallideerd worden voor commerciële snelheid van 320km/h. 10% erbij en je zit aan 352. Momenteel is enkel in de omgeving van Avignon een stuk in dienst aan 320.
zoiets bedoelde ik ja
LGV est wordt ook 330 over de hele lengte dacht ik?
Ja, de
ICE toch zeker

, die andere
TGV 
weet ik niet, ik denk niet dat die dat kunnen hoor.

Ze mogen is proberen

Geplaatst: 21 mar 2006, 18:09
door Steven
ze kunnen het zeker ma is zover ik weet maar op een paar stukjes da ze commercieel 320 doen met tgv zover ik weet
Geplaatst: 22 mar 2006, 02:20
door Shrek
Steven schreef:ze kunnen het zeker ma is zover ik weet maar op een paar stukjes da ze commercieel 320 doen met tgv zover ik weet
op LGV-est dus praktisch overal
ICE3-Mann schreef:Ja, de ICE toch zeker

, die andere TGV weet ik niet, ik denk niet dat die dat kunnen hoor.

Ze mogen is proberen

De TGV heeft al meer dan 500 km/h gereden, ik denk niet dat een ICE daar ooit is over gegaan

Geplaatst: 22 mar 2006, 09:48
door Jules
In Frankrijk hebben ze met de testen van de ICE 356 gereden. En wat belangrijk is, de ballast bleef liggen.
Volgens een paar Duitsers die ik ken zouden ze in Duitsland rond de 400 ermee gereden hebben. Maar hierover heb ik nog nergens iets terug gevonden. Ze wisten me wel te vertellen dat ze het record van 515 nog niet gehaald hebben met een ICE.
Vergeet niet dat ze voor de LGV-Est de TGV POS ontworpen hebben. Buiten het uitzicht is er binnen in niets hetzelfde gebleven. Het vermogen is opgedreven vooral voor het 15kV gedeelte, en ze zijn ook overgeschakeld op asynchrone motoren.
Het is de 15kV die de PBKA de das omdoet om in Duitsland degelijk te kunnen rijden. Slechts de helft van het vermogen is beschikbaar op 15kV, 250 halen is rampzalig.
Geplaatst: 22 mar 2006, 13:12
door 1607
het record van een ICE is 406,9 km/uur. is toen van 1 mei 1988 tot 5december 1989 een wereldrecord geweest.
Geplaatst: 22 mar 2006, 16:12
door Pieter
In dienst is de ICE dacht ik het snelste met 330 km/u ivg met de TGV, 300, op een klein stukje op de LGV Méditerranee 320 km/u.
Geplaatst: 22 mar 2006, 18:15
door Elgar
De ICE kan 330 km/h, maar rijdt dat nooit in commerciële dienst, zelfs op de hogesnelheidslijn Keulen-Frankfurt rijden ze 300 km/h.
En voor de rest rijden ze in Duitsland zo snel niet.
De Spaanse ICE, de AVE-S103 zou tussen Barcelona en Madrid een snelheid van 350 km/h

moeten bereiken in de commerciële dienst, maat dat is nog toekomstmuziek

!
Geplaatst: 22 mar 2006, 21:12
door Joeri
Ze hoeven in Duitsland ook niet veel sneller, hou er rekening mee dat de afstand tussen de grote centra in Duitsland veel kleiner is dan in Frankrijk of Spanje. De lagere snelheid wordt gecompenseerd door een veel beter optrekvermogen.
Geplaatst: 22 mar 2006, 21:31
door Pieter
In frankrijk is anders systeem van lijnen he.
Alles staat in het teken van parijs terwijl er in Duitsland ICE's rijden van overal naar overal...
Geplaatst: 23 mar 2006, 15:45
door Steven
zoals in belgie alles (of zo goed als) in teken staat van brussel