Pagina 2 van 4

Geplaatst: 25 jun 2007, 17:05
door 260689
deel 2

Geplaatst: 25 jun 2007, 17:07
door 260689
deel 3

Geplaatst: 25 jun 2007, 17:42
door Shrek
:(

Geplaatst: 25 jun 2007, 17:58
door Tim
Ben er ook al eens geweest,

de verlichting, ventilatie, pomp van de verwarming,... alles werkt nog prima.

Geplaatst: 25 jun 2007, 18:00
door Patrick
Kon het forum maar zo'n rijtuig aankopen als "clublokaal" :roll:

Geplaatst: 25 jun 2007, 18:00
door 260689
Tim schreef:Ben er ook al eens geweest,

de verlichting, ventilatie, pomp van de verwarming,... alles werkt nog prima.
welk rijtuig zijde dan wel geweest ???

Geplaatst: 25 jun 2007, 18:06
door Tim
260689 schreef:
Tim schreef:Ben er ook al eens geweest,

de verlichting, ventilatie, pomp van de verwarming,... alles werkt nog prima.
welk rijtuig zijde dan wel geweest ???
1 van die Oostenrijkse.

Geplaatst: 25 jun 2007, 19:42
door Bert
Alles samengevat en met foto's: :P

Die rijtuigen stonden al een hele tijd bij de RSI werkplaats in Oostende. Dit in afwachting van hun verhuis naar de sloper of buitenland. Ze werden klaargestoomd voor vertrek in de NMBS-werkplaats van Oostende.
Vrijdagnamiddag 15 juni was het dan zover. Het grote vertrek naar onbekende oorden (blijkbaar dus richting sloper). Ze zijn eerst naar Brugge gesleept om zo verder te rijden naar Gent-Zeehaven.
Het gaat om 3 OBB en 5 NS rijtuigen.

De foto's zijn genomen op maandag 11 juni. :wink:
De vrijdag waren ze reeds onder de draad gezet.

foto 1: het trieste zicht van de volledige sleep rijtuigen. De houten planken werden geplaatst voor de ingeslagen ramen. :( Afbeelding Foto 2 Afbeelding Foto 3 Afbeelding Foto 4 Afbeelding Foto 5 Afbeelding Foto 6: de klapbedjes zijn zelfs niet mooi dicht geklapt. Afbeelding

Geplaatst: 25 jun 2007, 22:48
door Joris
Hallo,
Patrick schreef:Kon het forum maar zo'n rijtuig aankopen als "clublokaal" :roll:
En nu ze daar toch staan, het gewoon aan een van die rijtuigen van het AMSAC aankoppelen...
Maarja...
Die rijtuigen zijn inderdaad schitterend!!! Dat ze die afbreken is echt jammer :cry: :cry:
Groeten,
Joris De Mol

Geplaatst: 25 jun 2007, 22:54
door trainfreak
Joris schreef:Hallo,
Patrick schreef:Kon het forum maar zo'n rijtuig aankopen als "clublokaal" :roll:
En nu ze daar toch staan, het gewoon aan een van die rijtuigen van het AMSAC aankoppelen...

Groeten,
Joris De Mol
Geen slecht idee maar onze ruimte is beperkt, we zitten niet heel ver meer van een wissel.

En het kost natuurlijk een pak geld om dat rijtuig:
-enerzijds al te kopen
-het transport anderzijds, ook al is het maar ene paar honderden meters

Geplaatst: 25 jun 2007, 23:00
door Joris
Hallo,
Niet enkel kopen+transport kosten handen vol geld, ook nog het oplappen ervan...
Kijk maar naar onze museumverenigingen, hoe moeilijk zij het al niet hebben...
Btw: hoeveel zou zo een rijtuig kosten, is dat niet +/- €2500 ?
Groeten,
Joris De Mol

Geplaatst: 26 jun 2007, 14:16
door Bert
Ondertussen staan er nog 3 rijtuigen klaar voor vertrek in Oostende: 2 dms'en (C1 livrei) en een resto (ex SNCF). :(

Geplaatst: 26 jun 2007, 14:28
door Nils
Om eerlijk te zijn vind ik het terecht dat ze naar de sloper gegaan zijn.
Zo als ze nu daar stonden grafiti te verzamelen en ruiten te verliezen is het veel triestiger. Bovendien is de kans dat ze ooit nog zouden bollen zo goed als onbestaande. NMBS zou beter eens werk maken van al het verwaarloosde matriaal dat zich nog her en der bevind naar de sloper te brengen. Zoals het erbij staat is het alleen slecht voor de reputatie en lokt het verkeerde mensen met de spuitbus in de hand. We moeten er ons bij neerleggen dat dit vegane glorie is.

Geplaatst: 26 jun 2007, 23:13
door Bartjedj
Nils, je hebt gelijk, maar dat is soms moeilijk.
Met die Wagons Lits heb ik geen probleem (idd versleten) maar bijvoorbeeld de I5 zien verkommeren doet mij pijn aan het hart. Als je daar jaren mee op reis geweest bent, en weet dat die volledig vernieuwd zijn, is "vergane glorie" soms pijnlijk :cry: :cry: :cry:

Je hebt gelijk, maar het heeft zijn achterkant

BDJ

Geplaatst: 28 jun 2007, 12:44
door Tim
Afbeelding Afbeelding Zoals je ziet werkt de verlichting nog, althans van de Oostenrijkse rijtuigen toch.