Geplaatst: 11 jun 2007, 16:55
Hallo,
Hebben de gemoderniseerde I6 & I10 geen gesloten toiletten????
Groeten,
Joris De Mol
Hebben de gemoderniseerde I6 & I10 geen gesloten toiletten????
Groeten,
Joris De Mol
Ja, ik vind het eigenlijk ook raar, want dat zijn toch internationale rijtuigen, en in bepaalde landen mag je met een niet-afgesloten systeem niet door de tunnels...Joris schreef:Hallo,
Hebben de gemoderniseerde I6 & I10 geen gesloten toiletten????
Groeten,
Joris De Mol
De gemoderniseerde I10-rijtuigen hebben alleszins nog een open toilet systeem. Ik verschoot daar ook van toen ik deze tegenkwam op IR-trein van Luxemburg.Wover schreef:Ja, ik vind het eigenlijk ook raar, want dat zijn toch internationale rijtuigen, en in bepaalde landen mag je met een niet-afgesloten systeem niet door de tunnels...Joris schreef:Hallo,
Hebben de gemoderniseerde I6 & I10 geen gesloten toiletten????
Groeten,
Joris De Mol
Ik vind dat de nmbs daar ook in de fout is gegaan.ostbahnhof schreef: maar: de reizigers hebben toch wel weinig dicipline. Ze gebruiken de toiletten van de treinen zelfs bij stilstand in het station met gevolg: het is er eigenlijk een open riool: je kan alles in detail! zien liggen op het beton met de reuk er gratis bij.
Wat moeten jullie dan doen als jullie dringend naar de grote WC moeten?Bart schreef:Ik vind dat de nmbs daar ook in de fout is gegaan.ostbahnhof schreef: maar: de reizigers hebben toch wel weinig dicipline. Ze gebruiken de toiletten van de treinen zelfs bij stilstand in het station met gevolg: het is er eigenlijk een open riool: je kan alles in detail! zien liggen op het beton met de reuk er gratis bij.
Toch wat Antwerpen Centraal -2 betreft.
Ze hadden daar, ruimte genoeg om enkele toiletten te voorzien.
Wij hebben in FN diensten Charleroi-Essen (02u10 minuten parcour), en net als de meeste mensen (mag ik hopen) moeten wij ook af en toe naar het toilet. Wij beschikken in FN -2 niet over voldoende tijd (8 minuten) , om de personeels toiletten op +1 te gaan opzoeken, en weer op tijd in de trein te zijn.
Die bedenking heb ik mij ook gemaakt. Op het momment dat ik er was, waren er 3 treinen in vertraging. Een IC naar oostende , een IR naar Turnhout en een L naar Aarschot; alle 3 moesten ze zich dus haasten om terug te rijden. Toen bedacht ik me ook: waar en wanneer moeten die bestuurders naar het toilet?Bart schreef: Ik vind dat de nmbs daar ook in de fout is gegaan.
Toch wat Antwerpen Centraal -2 betreft.
Ze hadden daar, ruimte genoeg om enkele toiletten te voorzien.
Wij hebben in FN diensten Charleroi-Essen (02u10 minuten parcour), en net als de meeste mensen (mag ik hopen) moeten wij ook af en toe naar het toilet. Wij beschikken in FN -2 niet over voldoende tijd (8 minuten) , om de personeels toiletten op +1 te gaan opzoeken, en weer op tijd in de trein te zijn.
Nood breekt wet , je kan als TB geen automatische piloot inschakelen om naar het wc te gaan tijdens de rit dus moet het bij een stilstand .Bibke schreef:
Wat moeten jullie dan doen als jullie dringend naar de grote WC moeten?
Eigenlijk is een automatische piloot op een trein toch wel realiseerbaar, zou ik zeggen.Jean schreef:Nood breekt wet , je kan als TB geen automatische piloot inschakelen om naar het wc te gaan tijdens de rit dus moet het bij een stilstand .Bibke schreef:
Wat moeten jullie dan doen als jullie dringend naar de grote WC moeten?
In het land met één van de hoogste zelfdodingscijfers is dat niet zo'n slim idee. Als men alle overwegen afschaft en er geen zelfdodingen zouden zijn, zou elke trein in principe zonder treinbestuurder moeten kunnen rijden. Dat is met de huidige technologie perfect realiseerbaar...K V B schreef:Eigenlijk is een automatische piloot op een trein toch wel realiseerbaar, zou ik zeggen.Jean schreef:Nood breekt wet , je kan als TB geen automatische piloot inschakelen om naar het wc te gaan tijdens de rit dus moet het bij een stilstand .Bibke schreef:
Wat moeten jullie dan doen als jullie dringend naar de grote WC moeten?
Maar iets anders: Zou het niet mogelijk zijn om een toilet in de locomotief in te bouwen? Dan verliest de machinist alvast minder tijd, en dan kan een "sanitaire pauze" gewoon tijdens een normale stop.
Ik vraag me af of een machinist een zelfdoding kan tegengaan. Tegen dat je die persoon ziet is het meestal toch al te laat om nog tijdig tot stilstand te komen.Wover schreef:In het land met één van de hoogste zelfdodingscijfers is dat niet zo'n slim idee. Als men alle overwegen afschaft en er geen zelfdodingen zouden zijn, zou elke trein in principe zonder treinbestuurder moeten kunnen rijden. Dat is met de huidige technologie perfect realiseerbaar...K V B schreef:
Eigenlijk is een automatische piloot op een trein toch wel realiseerbaar, zou ik zeggen.