bijna openbaar toilet

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Hebben de gemoderniseerde I6 & I10 geen gesloten toiletten????
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Wover

Bericht door Wover »

Joris schreef:Hallo,
Groeten,
Joris De Mol
Ja, ik vind het eigenlijk ook raar, want dat zijn toch internationale rijtuigen, en in bepaalde landen mag je met een niet-afgesloten systeem niet door de tunnels...
Elgar

Bericht door Elgar »

Wover schreef:
Joris schreef:Hallo,
Groeten,
Joris De Mol
Ja, ik vind het eigenlijk ook raar, want dat zijn toch internationale rijtuigen, en in bepaalde landen mag je met een niet-afgesloten systeem niet door de tunnels...
De gemoderniseerde I10-rijtuigen hebben alleszins nog een open toilet systeem. Ik verschoot daar ook van toen ik deze tegenkwam op IR-trein van Luxemburg.
Bart

Re: bijna openbaar toilet

Bericht door Bart »

ostbahnhof schreef: maar: de reizigers hebben toch wel weinig dicipline. Ze gebruiken de toiletten van de treinen zelfs bij stilstand in het station met gevolg: het is er eigenlijk een open riool: je kan alles in detail! zien liggen op het beton met de reuk er gratis bij.
Ik vind dat de nmbs daar ook in de fout is gegaan.
Toch wat Antwerpen Centraal -2 betreft.
Ze hadden daar, ruimte genoeg om enkele toiletten te voorzien.
Wij hebben in FN diensten Charleroi-Essen (02u10 minuten parcour), en net als de meeste mensen (mag ik hopen) moeten wij ook af en toe naar het toilet. Wij beschikken in FN -2 niet over voldoende tijd (8 minuten) , om de personeels toiletten op +1 te gaan opzoeken, en weer op tijd in de trein te zijn.
Bibke

Bericht door Bibke »

Bart schreef:
ostbahnhof schreef: maar: de reizigers hebben toch wel weinig dicipline. Ze gebruiken de toiletten van de treinen zelfs bij stilstand in het station met gevolg: het is er eigenlijk een open riool: je kan alles in detail! zien liggen op het beton met de reuk er gratis bij.
Ik vind dat de nmbs daar ook in de fout is gegaan.
Wij hebben in FN diensten Charleroi-Essen (02u10 minuten parcour), en net als de meeste mensen (mag ik hopen) moeten wij ook af en toe naar het toilet. Wij beschikken in FN -2 niet over voldoende tijd (8 minuten) , om de personeels toiletten op +1 te gaan opzoeken, en weer op tijd in de trein te zijn.
Wat moeten jullie dan doen als jullie dringend naar de grote WC moeten?
ostbahnhof

Bericht door ostbahnhof »

Bart schreef: Ik vind dat de nmbs daar ook in de fout is gegaan.
Die bedenking heb ik mij ook gemaakt. Op het momment dat ik er was, waren er 3 treinen in vertraging. Een IC naar oostende , een IR naar Turnhout en een L naar Aarschot; alle 3 moesten ze zich dus haasten om terug te rijden. Toen bedacht ik me ook: waar en wanneer moeten die bestuurders naar het toilet?
(Er stonden ook een hele tijd 3 wasmachines te draaien ;-) dus daar zal er geen probleem zijn op dat vlak) ;-)
Jean

Bericht door Jean »

Bibke schreef:
Nood breekt wet , je kan als TB geen automatische piloot inschakelen om naar het wc te gaan tijdens de rit dus moet het bij een stilstand .

Tenzij een bepaalde collega uit FLS die vorig jaar z'n behoefte op z'n stoel deed , maar da's niet collegiaal :twisted: :evil:
Steven

Bericht door Steven »

idd nood breekt wet, de wet van moeder natuur gaat voor en dus heeft de trein een paar minuten vertraging ten gevolge van de sanitaire stop van de bestuurder
Bibke

Bericht door Bibke »

Dat dacht ik toch ook dat dat moet kunnen.

Nog een idee.

Gevechtpiloten (kunnen enkel zitten) die een lange vlucht uitvoeren, dus met Air Refueling, dragen speciale pampers.

Misschien ook iets voor TB's :lol: ?

Stel dat je plots diarree krijgt. Wat misschien de oorzaak was bij de TB uit FLS.
K V B

Bericht door K V B »

Jean schreef:
Bibke schreef:
Nood breekt wet , je kan als TB geen automatische piloot inschakelen om naar het wc te gaan tijdens de rit dus moet het bij een stilstand .
Eigenlijk is een automatische piloot op een trein toch wel realiseerbaar, zou ik zeggen.

Maar iets anders: Zou het niet mogelijk zijn om een toilet in de locomotief in te bouwen? Dan verliest de machinist alvast minder tijd, en dan kan een "sanitaire pauze" gewoon tijdens een normale stop.
Wimpie

Bericht door Wimpie »

Wat ik ook al heb meegemaakt. Treinbestuurder in type 27 en moet dringend plassen. Idee? Wel heel zacht remmen alsof je een rood signaal hebt uitstappen plasje doen tegen de locomotief en dan zien dat er juist een andere toeristentrein vol mensen voorbijrijd tegen 40Km/u en iedereen maar kijken :lol: :lol: :lol:
Wover

Bericht door Wover »

K V B schreef:
Jean schreef:
Bibke schreef:
Eigenlijk is een automatische piloot op een trein toch wel realiseerbaar, zou ik zeggen.

Maar iets anders: Zou het niet mogelijk zijn om een toilet in de locomotief in te bouwen? Dan verliest de machinist alvast minder tijd, en dan kan een "sanitaire pauze" gewoon tijdens een normale stop.
In het land met één van de hoogste zelfdodingscijfers is dat niet zo'n slim idee. Als men alle overwegen afschaft en er geen zelfdodingen zouden zijn, zou elke trein in principe zonder treinbestuurder moeten kunnen rijden. Dat is met de huidige technologie perfect realiseerbaar...
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Als men wil en veel geld heeft kan men alles, zoals sensoren bij het spoor die detecteren of er een persoon op loopt of een voertuig op staat (er zijn in Nederland al een paar overwegen die werken met zulke sensoren) en een deftig systeem zodat alle treinen zonder bestuurder rijden. Maar dat blijft allemaal toekomstmuziek en het geld is er al zeker niet.
K V B

Bericht door K V B »

Wover schreef:
K V B schreef:
In het land met één van de hoogste zelfdodingscijfers is dat niet zo'n slim idee. Als men alle overwegen afschaft en er geen zelfdodingen zouden zijn, zou elke trein in principe zonder treinbestuurder moeten kunnen rijden. Dat is met de huidige technologie perfect realiseerbaar...
Ik vraag me af of een machinist een zelfdoding kan tegengaan. Tegen dat je die persoon ziet is het meestal toch al te laat om nog tijdig tot stilstand te komen.
Wover

Bericht door Wover »

Waarschijnlijk wel, maar de trein moet wel gestopt worden he...

En als de mensen weten dat de trein toch maar bestuurd wordt door een computer gaan de cijfers misschien nog toenemen...
Plaats reactie