Dank om te laten weten hoe moeilijk het was om zoiets simpel in orde te brengen.Dieselfreak schreef: ↑27 aug 2025, 15:53 Het is me uiteindelijk gelukt in Paris Nord een Navigo Découverte te laten aanmaken en daar een week abonnement op te zetten. Maar het was niet zo'n gemakkelijke bevalling, het heeft me een half uur gekost om een loket te vinden waar je zo'n kaart kunt bestellen, want Paris Nord is wel nét wat groter dan station Kortrijk en ik kom in dat eerste niet elke dag.Het personeel wist het precies niet goed, ik werd telkens naar andere plaatsen doorverwezen, zelfs eens naar een automaat, waar je dus geen Navigo Découverte kunt bestellen.
Kwam eens bij een lokettenzaal waar ze allerlei Navigo-vervoerbewijzen verkopen, maar die uitzonderlijk gesloten was. Ik had de hoop al bijna opgegeven nog aan een Navigo Découverte te kunnen geraken, toen ik toevallig wél nog loketten vond.
Eens ik de loketten gevonden had, ging het vrij vlot.
Eerlijk gezegd beschrijf je exact de situatie zoals ik me voorstelde dat het zou zijn: alles op z’n Frans nodeloos ingewikkeld maken met als ‘verborgen hoofddoel’ meer duurdere toeristenformules doen verkopen.
Voor het geval ikzelf zo’n Découverte nodig zou hebben in de toekomst: kan je beschrijven waar precies in het station die geopende loketten zich bevonden?