Pagina 2 van 2
Geplaatst: 18 okt 2006, 22:42
door groentje
Het kon veel goedkoper, door de Oostelijke ringlijn uit te bouwen tot HSL. Geen geprul met een ondergondse lijn, geen dure werken om het oude gebouw niet te laten instorten door de werken, wellicht ook een eenvoudiger plan om alle lijnen te laten samenkomen...
Het Centraal Station hoefde zelfs niet eens afgebroken te worden, hoewel het nut ervan wellicht wel fel zou verminderd zijn, en de treinen misschien zouden vertrekken. Maar Quai d'Orsay heeft ook een nieuwe functie gekregen...
Natuurlijk, Luik was ter compensatie. Maar geef toe, Liège-Guillemins was toch echt wel aan vervanging toe. Misschien hoefde het niet zo groots opgevat, maar het wordt dus wel een pareltje. Een pareltje dat men ons, net zoals A'pen-C'aal, benijdt in het buitenland.
Geplaatst: 18 okt 2006, 22:47
door bartolomew
Wees eens chauvinistisch en wees blij met deze 2 fantastisch mooie Belgische stations. Het moeten niet allemaal prefabkes of betonnen koterijen zijn langs de Belgische spoorwegen.
Geplaatst: 18 okt 2006, 22:50
door Steven
ze willen heden ten dage een groot station kort bij het centrum daarom da het plan langs de ringlijn afgevoerd geweest is
Geplaatst: 18 okt 2006, 23:17
door groentje
Zeker, als je op geen cent moet kijken is de huidige oplossing wellicht een van de beste die er kon uitkomen. Maar we moeten niet overdrijven, hé, je ziet de Central liggen als je op de Oostelijke ringlijn rijdt. Zeker als je het combineert met een goede tram/metroverbinding, en zelfs zonder, ben je direct in het oude centrum. Het nieuwe Antwerpen ligt toch nog ergens anders (het Eilandje, het Zuid...) en breidt nog altijd uit.
Geplaatst: 19 okt 2006, 01:06
door Shrek
Antwerpen en luik konden beiden veel en veel goedkoper opgelost worden, maar voor mij mogen er zon 2 prachtstations zeker zijn
hopelijk vergeten ze brussel zuid nu ni verder op te knappen

Geplaatst: 19 okt 2006, 14:47
door 13'erke
Ik vraag mij altijd af wie die ruiten gaat kuisen...
Het zijn van die ruiten die zichzelf reinigen, nieuwe techniek maar duur
Geplaatst: 19 okt 2006, 17:08
door TSP
Anders kon je er permanent een bataljon glazenwassers posteren.
Dat zal ook wel iets kosten......
Geplaatst: 21 okt 2006, 16:20
door SteC
Dat soort project kan de wijk errond een volledig nieuw elan geven als er in geïnvesteerd wordt. Ik heb gezien hoe het de laatste 12 jaar met het Westerkwartier in Oostende gegaan is. Ze hebben toen nieuwe straten gelegd en renovatiepremies gegeven, en tegenwoordig is dit een nette volkswijk.
Geplaatst: 21 okt 2006, 16:50
door nicken
SteC schreef:Dat soort project kan de wijk errond een volledig nieuw elan geven als er in geïnvesteerd wordt. Ik heb gezien hoe het de laatste 12 jaar met het Westerkwartier in Oostende gegaan is. Ze hebben toen nieuwe straten gelegd en renovatiepremies gegeven, en tegenwoordig is dit een nette volkswijk.
en daar waar de madammen zitten zijn ze die gebouwen aan het afbreken,er komen apartementen(iets in sociale aard)toevallig deze week wist gaan meehelpen,met zo'n kot aan flenten te slaan

Geplaatst: 21 okt 2006, 16:55
door wrpint
Wover schreef:Ik vrees dat het binnen de kortste keren besmeurd zal worden met graffiti en dat het er kil en grijs gaat uitzien ipv fris modern.
Ja, dat zou best wel kunnen, laten we hopen van niet, maar als je weet dat verschillende kunstwerken van L3 in het Pays de Herve reeds vernield zijn met graffiti, dan bloedt mijn hart. Hetzelfde bij de recentere kunstwerken in het Leuvense (en elders). Ik heb niets met de NMBS te maken (ben enkel pendelaar op traject Diest-Leuven), maar ik hou enorm van spoorwegen en als ik zie dat dat krapuul het patrimonium vernield heeft dan hoop ik dat ze toch ooit op heterdaad betrapt zullen worden en een fikse straf krijgen, of moeten wij op hun huizen en wagens ook beginnen spuiten?
Geplaatst: 21 okt 2006, 16:57
door nicken
wrpint schreef:Wover schreef:Ik vrees dat het binnen de kortste keren besmeurd zal worden met graffiti en dat het er kil en grijs gaat uitzien ipv fris modern.
Ja, dat zou best wel kunnen, laten we hopen van niet, maar als je weet dat verschillende kunstwerken van L3 in het Pays de Herve reeds vernield zijn met graffiti, dan bloedt mijn hart. Hetzelfde bij de recentere kunstwerken in het Leuvense (en elders). Ik heb niets met de NMBS te maken (ben enkel pendelaar op traject Diest-Leuven), maar ik hou enorm van spoorwegen en als ik zie dat dat krapuul het patrimonium vernield heeft dan hoop ik dat ze toch ooit op heterdaad betrapt zullen worden en een fikse straf krijgen, of moeten wij op hun huizen en wagens ook beginnen spuiten?
Vraagje,weet er eigenlijk iemand of de treinen die s'nachts stil staan,bijvoorbeeld in brugge,worden die eigenlijk bewaakt,om dergelijke besmeurde leukigheden te voorkomen.Kan mij iemand daar een antwoord op geven
Geplaatst: 22 okt 2006, 00:46
door frits
nicken schreef:wrpint schreef:Wover schreef:Ik vrees dat het binnen de kortste keren besmeurd zal worden met graffiti en dat het er kil en grijs gaat uitzien ipv fris modern.
Ja, dat zou best wel kunnen, laten we hopen van niet, maar als je weet dat verschillende kunstwerken van L3 in het Pays de Herve reeds vernield zijn met graffiti, dan bloedt mijn hart. Hetzelfde bij de recentere kunstwerken in het Leuvense (en elders). Ik heb niets met de NMBS te maken (ben enkel pendelaar op traject Diest-Leuven), maar ik hou enorm van spoorwegen en als ik zie dat dat krapuul het patrimonium vernield heeft dan hoop ik dat ze toch ooit op heterdaad betrapt zullen worden en een fikse straf krijgen, of moeten wij op hun huizen en wagens ook beginnen spuiten?
Vraagje,weet er eigenlijk iemand of de treinen die s'nachts stil staan,bijvoorbeeld in brugge,worden die eigenlijk bewaakt,om dergelijke besmeurde leukigheden te voorkomen.Kan mij iemand daar een antwoord op geven
Als ze bewaakt zouden worden dan zou er niet zoveel graffiti zijn, ofwel is de bewaking gewoon 's nachts aant kaarten

(trouwens, dit gebeurt evenveel overdag of als de treinen ergens 5minuten stilstaan in het verkeer...)
Geplaatst: 22 okt 2006, 12:30
door Steven
er is bewaking, maar je kan ni op elk rijtuig iemand zetten, die mensen doen hun ronde best wel tussen het materieel, maar een vorming heeft nu eenmaal de eigenschap een plaats te zijn waar je u goed kan verstoppen. het enige wat beter zou helpen is al het materieel achter slot en grendel zetten, maar daarvoor is te weinig geld, wetende welke omvang van loodsen je zou moeten plaatsen verspreid over het land.
Geplaatst: 23 okt 2006, 21:49
door Bert
Prikkeldraad zoals er nu in Dendermonde rond de bundels staat zal ook al zeer veel helpen.
