Pagina 2 van 2

Re: IC Mol/Turnhout-Herentals-Mechelen-Brussel

Geplaatst: 09 jan 2017, 13:52
door Ducktape
Heb dat eens gehoord tijdens een permanente vorming. Ik heb zelf geen idee hoeveel bruggen het zijn aangezien ik L15 maar ken tot en met Herentals (of Y.Kruisberg om exact te zijn...)

Re: IC Mol/Turnhout-Herentals-Mechelen-Brussel

Geplaatst: 09 jan 2017, 20:44
door overweg13
Eimai schreef:Waar heb je dat trouwens gehoord dat M6'en niet tussen Herentals en Mol kunnen rijden? Er staan alleszins geen borden die het verbieden (al ben ik niet meer 100% zeker of die stopborden voor M6'en nog wel bestaan in de reglementering).
In de netverklaring is alleszins geen verbod voor M6 op lijn 15 opgenomen.

Re: IC Mol/Turnhout-Herentals-Mechelen-Brussel

Geplaatst: 10 jan 2017, 23:35
door Nicholas
De rechtstreekse trein doet er 1u28 over tussen Mol en Brussel-Centraal, die met overstap in Herentals 1u24. Er zijn inderdaad drie extra stops tussen Herentals en Lier (Bouwel, Nijlen en Kessel - Wolfstee niet), maar die zijn niet onlogisch. Nijlen heeft bijvoorbeeld meer instappers dan Olen.

Ik vermoed dat heel wat reizigers dan ook de rechtstreekse trein verkiezen boven een overstap waarbij je 8 min in de koude mag staan, meer onzekerheid hebt, je van perron moet wisselen (in het heengaan bv. via de tunnel in Herentals).

Kans is groot dat koppelen/ontkoppelen ervoor zorgt dat je met deze trein langer onderweg bent dan de P-trein die enkele haltes meer doet.

Ik ben wel voorstander om het aantal P-treinen tussen Mol en Brussel verder uit te breiden. Eind dit jaar zou er al een extra P-trein Brussel-Mol komen.

Re: IC Mol/Turnhout-Herentals-Mechelen-Brussel

Geplaatst: 18 jun 2017, 11:17
door LML
Naar het schijnt is er een stam M6-rijtuigen + een 18 in Mol geweest eind april (toen er een week gewerkt werd tussen Herentals en Turnhout). Elektrisch materieel werd toen opgesteld in Mol i.p.v. Turnhout.

M6 (en hopelijk ook M7) kan en mag dus wel degelijk naar Mol.

Re: IC Mol/Turnhout-Herentals-Mechelen-Brussel

Geplaatst: 18 jun 2017, 11:49
door Shrek
LML schreef:Naar het schijnt is er een stam M6-rijtuigen + een 18 in Mol geweest eind april (toen er een week gewerkt werd tussen Herentals en Turnhout). Elektrisch materieel werd toen opgesteld in Mol i.p.v. Turnhout.

M6 (en hopelijk ook M7) kan en mag dus wel degelijk naar Mol.
Uiteraard mag dat. Elke stukje bovenleiding dat sinds 2000 gebouwd is laat M6 toe, dus zeker het nieuwe stukje naar Mol :wink:

Re: IC Mol/Turnhout-Herentals-Mechelen-Brussel

Geplaatst: 18 jun 2017, 13:22
door Davy
Even vraagje i.v.m. bovenstaand: waar mag M6 niet komen in België?

Re: IC Mol/Turnhout-Herentals-Mechelen-Brussel

Geplaatst: 18 jun 2017, 14:40
door overweg13
Davy schreef:Even vraagje i.v.m. bovenstaand: waar mag M6 niet komen in België?
Volgens de netverklaring:
- verboden op alle industriële lijnen met een nummer boven de 200
- lijnen 10 10/2 11 1/1 11A
- 37 Welkenraedt - Hergenrath
- 44 Pepinster - Spa-Géronstère
- 109 Cuesmes - Harmignies
- 122 Zottegem - Geraardsbergen
- 126 Statte - Marchin
- 127 Moha - Statte
- 132 La Sambre - Mariembourg
- 134 Mariembourg - Couvin
- 144 Gembloux - Jemeppe-sur-Sambre

Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat op enkele van deze lijnen al een tijdje GEEN verkeer meer is.

Re: IC Mol/Turnhout-Herentals-Mechelen-Brussel

Geplaatst: 18 jun 2017, 15:14
door trainlovertje
overweg13 schreef:- 37 Welkenraedt - Hergenrath
HSL 3 ook niet, want voorbij Angleur hangen er bordjes die dat aanduiden, maar dat is waarschijnlijk omdat die lijn rechtstreeks in Hergenrath uitkomt en ze waarschijnlijk gewoon niet naar Duitsland mogen.

Re: IC Mol/Turnhout-Herentals-Mechelen-Brussel

Geplaatst: 19 jun 2017, 05:53
door Asterix
Shrek schreef: Uiteraard mag dat. Elke stukje bovenleiding dat sinds 2000 gebouwd is laat M6 toe, dus zeker het nieuwe stukje naar Mol :wink:
Misschien probleem met het vrijeruimteprofiel? Op lijn 10 mag hij blijkbaar ook niet komen.

Re: IC Mol/Turnhout-Herentals-Mechelen-Brussel

Geplaatst: 19 jun 2017, 05:55
door Asterix
overweg13 schreef:144 Gembloux - Jemeppe-sur-Sambre
Heeft men onlangs de tunnel van Spy hiervoor niet aangepast door er de dubbelspoorlijn te vervangen door een gecentreerd enkelspoor?

Re: IC Mol/Turnhout-Herentals-Mechelen-Brussel

Geplaatst: 19 jun 2017, 06:14
door 260689
Asterix schreef:
overweg13 schreef:144 Gembloux - Jemeppe-sur-Sambre
Heeft men onlangs de tunnel van Spy hiervoor niet aangepast door er de dubbelspoorlijn te vervangen door een gecentreerd enkelspoor?
Klopt! Het spoor in de tunnels hebben ze naar het midden verplaatst voor de M6 te kunnen laten passeren! Er staan ook geen borden dat het niet mag! Deze lijn is geschikt voor M6!