Pagina 2 van 3
Geplaatst: 18 okt 2006, 22:37
door Steven
overweg13 schreef:Pendelaar schreef:
bestaat er nu echt niets beter dan een papiertje in de tijd van gsm, laptops,pda,gps'en enz.
Dag,
Waarschijnlijk wel snellere, maar zeker geen veiligere oplossingen. Dat papiertje heeft het voordeel dat het iets concreets is, wat je nog eens kunt nalezen. Dat is met die andere middelen voorlopig niet mogelijk, tenzij je van de stuurpost een soort kantoorruimte maakt.
En is het nu echt zo dramatisch dat je bij dergelijk incident wat tijd verliest? Veiligheid voor alles, zou ik zeggen, anders kun je gewoon de wagen nemen. Daar wordt alles ook à l'improviste geregeld.
het moet ook papier staan in geval van incidenten, het is de enige manier naar verzekeringen toe, dingen die zwart op wit staan zijn namelijk moeilijk tegen te spreken

Geplaatst: 19 okt 2006, 20:02
door Pendelaar
Mmm, het klinkt begrijpbaar dat alles op papier moet staan voor de verzekeringen, maar 't systeem is wel hopeloos achterhaald. telefoongesprekken en manipulaties in de seinen kunnen ook op een datadrager zoals band gelogd worden.
Geplaatst: 19 okt 2006, 20:13
door groentje
Daar heb je zeker gelijk in. Maar vergeet niet dat papier nog steeds de beste back-up is. En dat je bij een omschakeling meer zal moeten betalen dan alleen maar de installatie. Ook al het personeel moet opnieuw opgeleid worden om met de nieuwe apparatuur om te leren gaan. Bedenk ook, dat er zelfs nog bollenwinkels zijn op het NMBS-net, waar wissels met de hand worden omgelegd in de blokpost. Mag je ook nog heel die installatie gaan veranderen...
Geplaatst: 20 okt 2006, 03:23
door Steven
groentje schreef:Daar heb je zeker gelijk in. Maar vergeet niet dat papier nog steeds de beste back-up is. En dat je bij een omschakeling meer zal moeten betalen dan alleen maar de installatie. Ook al het personeel moet opnieuw opgeleid worden om met de nieuwe apparatuur om te leren gaan. Bedenk ook, dat er zelfs nog bollenwinkels zijn op het NMBS-net, waar wissels met de hand worden omgelegd in de blokpost. Mag je ook nog heel die installatie gaan veranderen...
hiervoor zouden 100% alle wissels vanuit ebp seinhuizen moeten bediend worden maar zullen ze nooit doen, aangezien het gewoon niet te verantwoorden is in elke kleine vorming alle wissels elektrisch te bedienen. je kan namelijk moeilijk verantwoorden een wissel elektrisch te maken als je hem maar 1-2 keer per dag gaat omleggen
Geplaatst: 20 okt 2006, 20:00
door groentje
We gaan dus nog wel even blijven werken met blokboekjes, mechanische wissels, en rode vlaggen...
Geplaatst: 30 dec 2006, 10:31
door Patrick
Bij den Duits in Keulen hadden ze daar gisteren ook last van:
Kabeldiebe lösen massive Störung des Bahnverkehrs aus
Ausgerechnet mitten im Feiertagsverkehr: Ein versuchter Kabeldiebstahl in Köln hat für zahlreiche Verspätungen im Bahnverkehr gesorgt. Die gestiegenen Metallpreise machen Gleise und Kabel für Langfinger so interessant.
Köln - Am Morgen ist es durch den misslungenen Kabeldiebstahl zu einer Störung in einem Stellwerk gekommen. Dadurch waren rund 200 Züge von Verspätungen und Umleitungen betroffen, sagte Bahnsprecher Udo Kampschulte. Der Eisenbahnverkehr - Regionalbahnen und S-Bahn-Züge - zwischen Köln und Siegburg war stark beeinträchtigt. ICE- und Regionalexpress-Linien wurden teilweise umgeleitet.
Noch sind die Reparaturarbeiten in vollem Gange, mit dem Abschluss rechnete Kampschulte erst am Abend. Bei dem Diebstahlsversuch sei ein 120-adriges stromführendes Kabel zerstört worden. Die Einzelteile müssten sorgfältig wieder zusammengefügt werden. "Die Arbeiten sind sehr umfangreich, weil alle Daten und Steuerungsbefehle durch das Kabel fließen", so der Sprecher.
Metalldiebstähle bei Bahnanlagen haben seit 2004 wegen steigender Rohstoffpreise stark zugenommen.
abl/dpa
Bron:
http://www.spiegel.de/reise/aktuell/0,1 ... 97,00.html
De diefstal is mislukt. Ongeveer 200 treinen liepen vertraging op of moesten omgeleid worden (o.a. lijn Köln-Siegburg).
De kabel bevat 120 draadjes.
Geplaatst: 30 jan 2007, 19:30
door Thomas
Past hier ook wel wat bij.
In Ruisbroek, een deelgemeente van Puurs, is maandag een dief ernstig gewond geraakt toen hij een stroomstoot van 10.000 volt kreeg.
Volgens de lokale politie van de zone Bodukap was hij in een elektriciteitscabine op zoek naar koper. Het slachtoffer werd geopereerd en is aan de beterhand.
De man had samen met een paar kompanen ingebroken in een elektriciteitscabine aan de Nijverheidsstraat. Hij raakte per ongeluk een kabel aan waarop stroom zat en werd geëlektrocuteerd. Zijn kompanen brachten hem in allerijl naar het ziekenhuis van Bornem. Hij verkeerde niet in levensgevaar, maar moest wel onmiddellijk geopereerd worden. De twee andere dieven werden gearresteerd en grondig verhoord, maar mochten het commissariaat in de loop van maandagavond verlaten.
Bron:
http://www.gva.be/nieuws/Antwerpen/arti ... 01083BEE2F}
Geplaatst: 28 aug 2007, 17:32
door Jean
NMBS blundert en laat acht ton koper stelen , die al eens eender gestolen was en door de politie teruggevonden :
http://www.hbvl.be/nieuws/Binnenland/de ... EF944F15C4
Geplaatst: 28 aug 2007, 20:32
door Fles
weer een klokje-klepeltje lijkt me
Infrabel heeft zich laten bestelen, niet de NMBS.
Geplaatst: 04 sep 2007, 16:34
door groentje
Infrabel maakt deel uit van de NMBS-groep, Fles. Ik geef het niet graag toe, als Infrabelees.
Geplaatst: 04 sep 2007, 16:59
door Steven
groentje schreef:Infrabel maakt deel uit van de NMBS-groep, Fles. Ik geef het niet graag toe, als Infrabelees.
ja ma nmbs en nmbs groep zijn wel twee verschillende dingen, dus zoals fles het zegt klopt het wel

Geplaatst: 04 sep 2007, 17:02
door groentje
Hij heeft gelijk dat het Infrabel was, ik ben het er alleen niet helemaal eens mee dat NMBS niet correct is. Mijn maaltijdchecques zeggen ook B-Holding, hoor
Wellicht verwarde hij met de situatie in Nederland, waar Prorail echt wel een volledig losgekoppelde organisatie is.
Geplaatst: 04 sep 2007, 17:22
door Steven
tja en toch is het infrabel

die de meest juiste term zou zijn. infrabel is op dat soort zaken wel echt een firma afzonderlijk, als infrabel zich laat bestelen moeten ze ni gaan janken bij b-holding he
Geplaatst: 04 sep 2007, 17:34
door groentje
Nee, en dat bedoel ik ook niet. Ik reageerde alleen maar op de klepel-uitlating van Fles.
Geplaatst: 05 sep 2007, 05:13
door Miljaarde
Infrabel en nmbs, een voor allen, allen voor een, voegde hij er sloganesk aan toe!