Pagina 96 van 124
					
				Re: Modernisering Breaks
				Geplaatst: 26 jan 2014, 00:38
				door Retard
				Zit stel 405 in dit geval?
			 
			
					
				Re: Modernisering Breaks
				Geplaatst: 14 feb 2014, 11:52
				door Marcad
				Tijd voor een update...
01. 308 ==> 03-11-09
02. 380 ==> 06-05-10
03. 378 ==> 02-09-10
04. 391 ==> 13-01-11
05. 313 ==> 30-03-11
06. 383 ==> 16-06-11
07. 311 ==> 04-08-11
08. 429 ==> 08-11-11
09. 315 ==> 23-01-12
10. 316 ==> 17-02-12
11. 317 ==> 26-03-12
12. 309 ==> 17-04-12
13. 324 ==> 21-05-12
14. 310 ==> 05-06-12
15. 328 ==> 09-07-12
16. 327 ==> 17-09-12
17. 322 ==> 09-10-12
18. 356 ==> 11-01-13
19. 320 ==> 28-01-13
20. 347 ==> 27-02-13
21. 343 ==> 20-03-13
22. 354 ==> 26-03-13
23. 305 ==> 29-03-13
24. 339 ==> 13-05-13
25. 334 ==> 04-06-13
26. 323 ==> 24-06-13
27. 434 ==> 12-08-13
28. 319 ==> 02-09-13
29. 335 ==> 19-09-13
30. 318 ==> 11-10-13
31. 412 ==> 28-10-13
32. 350 ==> 18-11-13
33. 307 ==> 29-11-13
34. 348 ==> 10-12-13
35. 342 ==> 20-12-13
36. 361 ==> 24-12-13
in CW Mechelen
37. 306 sinds 19/06/13
38. 337 sinds 04/07/13
39. 435 sinds 05/08/13
40. 344 sinds 04/09/13
41. 332 sinds 07/10/13
42. 364 sinds 11/10/13
43. 355 sinds 07/11/13
44. 362 sinds 16/12/13
45. 363 sinds 31/12/13
Dan de oudste revisie datum zijn:
306	21/02/2007	=> IN
355	3/04/2007	=> IN
332	18/04/2007	=> IN
362	4/05/2007	=> IN
337	22/05/2007	=> IN
435	30/05/2007	=> IN
357	11/06/2007
312	27/06/2007	=> IN
436	18/07/2007
361	25/07/2007	=> IN
352	1/08/2007
359	9/08/2007
363	22/08/2007	=> IN
430	31/08/2007
426	5/09/2007
331	17/09/2007
344	28/09/2007
336	11/10/2007
431	23/10/2007
346	20/11/2007
326	22/11/2007
333	11/12/2007
427	21/12/2007
			 
			
					
				Re: Modernisering Breaks
				Geplaatst: 17 feb 2014, 08:28
				door pietmol
				worden die 2 CFL motorstellen ook gemoderniseerd?
			 
			
					
				Re: Modernisering Breaks
				Geplaatst: 17 feb 2014, 09:42
				door Tram44
				Als ik me niet vergis, zijn die twee CFL-motorstellen reeds een aantal jaren geleden overgenomen door de NMBS.
Stefan
			 
			
					
				Re: Modernisering Breaks
				Geplaatst: 17 feb 2014, 10:11
				door Steven
				Tram44 schreef:Als ik me niet vergis, zijn die twee CFL-motorstellen reeds een aantal jaren geleden overgenomen door de NMBS.
Stefan
Dacht ik ook, ze komen ook al jaren ni meer op het cfl-net  

 
			 
			
					
				Re: Modernisering Breaks
				Geplaatst: 17 feb 2014, 13:55
				door Bibke
				Weet het zeker.
			 
			
					
				Re: Modernisering Breaks
				Geplaatst: 17 feb 2014, 14:33
				door Steve
				Hier twee foto's van de betrokken stellen (325 en 326), midden in Belgiƫ op plaatsen waar de CFL hoegenaamd geen materieel zou inzetten.  
 
Bron = railfaneurope.net

 
			 
			
					
				Re: Modernisering Breaks
				Geplaatst: 21 feb 2014, 10:13
				door rudi houthooft
				Ik dacht dat een van beide stellen,ik dacht de 326, nog steeds de vermelding "CFL" langs de zijkant draagt. Aleszins de laatste keer dat ik het treinstel heb gezien.
			 
			
					
				Re: Modernisering Breaks
				Geplaatst: 21 feb 2014, 13:07
				door Terminus
				Ik zag gisteren een van beide breaks in Brussel-Centraal met - inderdaad - CFL-logo.
			 
			
					
				Re: Modernisering Breaks
				Geplaatst: 21 feb 2014, 15:23
				door HijDieHetWeet
				ze zijn verkocht aan de CFL op 6/10/1994
teruggekocht op 28/8/2008
			 
			
					
				Re: Modernisering Breaks
				Geplaatst: 01 mar 2014, 21:04
				door Marcad
				Hallo
Vandaag de 337 op treinen Dinant-Namur-Brussel gezien.
Modernisering datum = 19-02-14.
Gr
M
			 
			
					
				Re: Modernisering Breaks
				Geplaatst: 03 mar 2014, 09:24
				door Merijn
				Weet er iemand wat eigenlijk de reden is waarom men gekozen heeft om net de zetels in het middenrijtuig te vervangen? Naar mijn gevoel waren dit net de goede zetels, maar dit is uiteraard een persoonlijk aanvoelen.
			 
			
					
				Re: Modernisering Breaks
				Geplaatst: 03 mar 2014, 10:11
				door overweg13
				Merijn schreef:Weet er iemand wat eigenlijk de reden is waarom men gekozen heeft om net de zetels in het middenrijtuig te vervangen? Naar mijn gevoel waren dit net de goede zetels, maar dit is uiteraard een persoonlijk aanvoelen.
Ik denk dat zowat iedereen het erover eens is dat dit veruit de beste zitjes tweede klas waren van allemaal (zoals in de I10 trouwens). Maar de heilige gelijkschakeling heeft er waarschijnlijk voor gezorgd dat we ook hier M6-achtige stoelen gekregen hebben. Een andere verklaring is er eigenlijk niet.
 
			 
			
					
				Re: Modernisering Breaks
				Geplaatst: 04 mar 2014, 09:33
				door pietmol
				overweg13 schreef:Ik denk dat zowat iedereen het erover eens is dat dit veruit de beste zitjes tweede klas waren van allemaal (zoals in de I10 trouwens). Maar de heilige gelijkschakeling heeft er waarschijnlijk voor gezorgd dat we ook hier M6-achtige stoelen gekregen hebben. 
zo heilig is die gelijkschakeling dan toch ook weer niet want in de ABDX en BX delen van deze motorstellen behoudt men die klote zitbanken, dit onder het mom van capaciteit.
een argument dat mss vandaag nog hout snijdt, maar dat over een jaar of 5 eens dat die nieuwe dubbeldekkers geleverd worden niet relevant meer is. Dan blijven we nog wel zo'n jaar of 20 met die ondingen zitten...
 
			 
			
					
				Re: Modernisering Breaks
				Geplaatst: 17 mar 2014, 22:53
				door carlos
				pietmol schreef:overweg13 schreef:Ik denk dat zowat iedereen het erover eens is dat dit veruit de beste zitjes tweede klas waren van allemaal (zoals in de I10 trouwens). Maar de heilige gelijkschakeling heeft er waarschijnlijk voor gezorgd dat we ook hier M6-achtige stoelen gekregen hebben. 
zo heilig is die gelijkschakeling dan toch ook weer niet want in de ABDX en BX delen van deze motorstellen behoudt men die klote zitbanken, dit onder het mom van capaciteit.
een argument dat mss vandaag nog hout snijdt, maar dat over een jaar of 5 eens dat die nieuwe dubbeldekkers geleverd worden niet relevant meer is. Dan blijven we nog wel zo'n jaar of 20 met die ondingen zitten...
 
NMBS zou beter de modernisatie van AM80 on hold zetten totdat die nieuwe dubbeldekkersgeleverd zijn.
Dan kan men AM80 tenminste een deftig AM96 interieur inclusief airco geven.
Als men op dat moment nog steeds van oordeel is dat capaciteit belangrijk is, dan moet men het middenrijtuig maar vervangen door een dubbeldekrijtuig, eventueel de AM80 verlengen tot 4-ledig, met 2 dubbeldek tussenrijtuigen (waarvan 1 dubbeldekrijtuig voorzien is van tractie)...