Pagina 91 van 181
					
				Re: BENELUX
				Geplaatst: 15 apr 2016, 18:57
				door Steven
				En toch schijnt het een probleem te zijn. De basis zou naar het schijnt liggen in het feit dat alle aanpassingen voor SW9 op de traxx in Zwitserland gebeuren. De programmering gaat dus door in het Duits. De testen gaan hier door en de opmerkingen voor aanpassingen gebeuren dus in het Nederlands. Veel vertaalwerk bijgevolg en communicatie tussen Belgiƫ/Nederland en Zwitserland anderzijds. Kortweg daar gaat veel tijd naar toe.
			 
			
					
				Re: BENELUX
				Geplaatst: 15 apr 2016, 20:32
				door Shrek
				Het kan zijn dat er nieuwe software komt, maar zolang DVIS (Ministerie van mobiliteit) die niet goedkeurt mag ETCS niet gebruikt worden.
En sinds de Fyra zijn ze daar heel streng geworden...
			 
			
					
				Re: BENELUX
				Geplaatst: 15 apr 2016, 20:40
				door dentheo
				Steven schreef: De testen gaan hier door en de opmerkingen voor aanpassingen gebeuren dus in het Nederlands. Veel vertaalwerk bijgevolg en communicatie tussen Belgiƫ/Nederland en Zwitserland anderzijds. Kortweg daar gaat veel tijd naar toe.
Misschien discreet adviseren om het in het Frans te doen ??  
  
 
			 
			
					
				Re: BENELUX
				Geplaatst: 15 apr 2016, 20:41
				door Steven
				Is niet noodzakelijk een oplossing hoor. bij IT mensen schakelijk je volgens mij gewoon beter over naar het Engels.
			 
			
					
				Re: BENELUX
				Geplaatst: 15 apr 2016, 21:02
				door groentje
				Ik zie het inderdaad gebeuren dat Engels de facto een lingua franca wordt in het verkeerswezen, niet alleen voor de veiligheidssystemen. Het is ook al jaren zo in de luchtvaart...
			 
			
					
				Re: Beneluxtrein met I6 en I10
				Geplaatst: 16 apr 2016, 10:30
				door Terminus
				Wilson schreef:Om de ombouw van de ICRm rijtuigen  mogelijk te maken worden er vanaf
april 2016 in de IC Brussel ook stammen met I6/ I10 rijtuigen van de NMBS ingezet.
De samenstelling van deze stammen is planmatig als volgt:
HLE 28 - BI10 - BI10 - BI10 - BI6 - AI10 - BI10 - BI10.
Ze zijn ooit nog zo begonnen. Na een tijdje reden er samenstellingen met 4A's en ligrijtuigen rond 

 
			 
			
					
				Re: Beneluxtrein met I6 en I10
				Geplaatst: 16 apr 2016, 14:12
				door Robin
				Terminus schreef:Wilson schreef:Om de ombouw van de ICRm rijtuigen  mogelijk te maken worden er vanaf
april 2016 in de IC Brussel ook stammen met I6/ I10 rijtuigen van de NMBS ingezet.
De samenstelling van deze stammen is planmatig als volgt:
HLE 28 - BI10 - BI10 - BI10 - BI6 - AI10 - BI10 - BI10.
Ze zijn ooit nog zo begonnen. Na een tijdje reden er samenstellingen met 4A's en ligrijtuigen rond 

 
Voorlopig zou dit ook niet door gaan  

 .
I10 mag NL niet in, er zijn blijkbaar aanpassingen aan gebeurt die niet zijn door gegeven aan de bevoegde diensten en deze word dus nu geweigerd  

 
			 
			
					
				Re: BENELUX
				Geplaatst: 16 apr 2016, 16:58
				door Pim530
				Ai, dan moet er maar enkel I6 die stammen in  

 
			 
			
					
				Re: Beneluxtrein met I6 en I10
				Geplaatst: 17 apr 2016, 09:02
				door LHOON
				Robin schreef:
Voorlopig zou dit ook niet door gaan  

 .
I10 mag NL niet in, er zijn blijkbaar aanpassingen aan gebeurt die niet zijn door gegeven aan de bevoegde diensten en deze word dus nu geweigerd  

 
Indertijd hadden dergelijke rijtuigen een RIC goedkeuring voor gans Europa. Bestaat zulks niet meer?
 
			 
			
					
				Re: BENELUX
				Geplaatst: 17 apr 2016, 12:34
				door Eimai
				Hebben diezelfde rijtuigen de voorbije maanden niet door Nederland gereden in de Treski?
			 
			
					
				Re: BENELUX
				Geplaatst: 17 apr 2016, 12:53
				door HVHTB
				Eimai schreef:Hebben diezelfde rijtuigen de voorbije maanden niet door Nederland gereden in de Treski?
Dat waren I6Bc-rijtuigen (slaaprijtuigen) en ook nog wat Slovaaks materieel. Het Bar-Disco-rijtuig SR3 en de Resto-rijtuigen zijn omgebouwde I10'en, en die hebben misschien wel toelating om in Nederland te komen?
 
			 
			
					
				Re: BENELUX
				Geplaatst: 17 apr 2016, 13:47
				door dentheo
				Dat waren de nachtskitreinen, maar er hebben ook een paar dag-skitreinen gereden, die hadden ander materieel.
Volgens mij helemaal grijs blauw.
Gevonden foto in Worgl : 
https://www.flickr.com/photos/peter_boere/25345568542
Hij heette blijkbaar Krokusexpress.
Voor de rijtuigspecialisten : 
https://www.youtube.com/watch?v=ZCc7OmXioo0 
			 
			
					
				Re: BENELUX
				Geplaatst: 17 apr 2016, 14:26
				door Steven
				Dat zijn i6 rijtuigen en geen i10
			 
			
					
				Re: Beneluxtrein met I6 en I10
				Geplaatst: 18 apr 2016, 08:15
				door Robin
				LHOON schreef:Robin schreef:
Voorlopig zou dit ook niet door gaan  

 .
I10 mag NL niet in, er zijn blijkbaar aanpassingen aan gebeurt die niet zijn door gegeven aan de bevoegde diensten en deze word dus nu geweigerd  

 
Indertijd hadden dergelijke rijtuigen een RIC goedkeuring voor gans Europa. Bestaat zulks niet meer?
 
Dat bestaat nog wel maar er zijn blijkbaar aanpassingen gebeurd aan de I10 rijtuigen en deze zijn niet door gegeven aan de keuringsdienst van NL. Na het Fyra fiasco zijn ze daar iets strenger geworden blijkbaar  

 
			 
			
					
				Re: Beneluxtrein met I6 en I10
				Geplaatst: 18 apr 2016, 13:44
				door Nadleeh
				Robin schreef:
Voorlopig zou dit ook niet door gaan  

 .
I10 mag NL niet in, er zijn blijkbaar aanpassingen aan gebeurt die niet zijn door gegeven aan de bevoegde diensten en deze word dus nu geweigerd  

 
Dat is wel opmerkelijk, want er is inmiddels al voor enkele maanden een I6 en I10 rijtuig in Nederland, vermoedelijk om te testen. Zou dat betekenen dat de Nederlandse IL&T heeft liggen slapen of dat de NMBS recent nog wat heeft aangepast aan de I10 rijtuigen? Of is de wijziging zo klein van aard dat het nu pas is opgemerkt (wat zou betekenen dat de inspectie alsnog snel toestemming geeft)?