Dan krijg ik tussen Herentals en Geel (waar ik naar school ga) een perfecte halfuurdienst. Netjes!
IC/IR 2008
-
Wover
Hmmm.... een perfecte halfuurdienst is bij de NMBS natuurlijk wel veel gevraagd, maar het komt toch aardig in de buurt:Wover schreef:En de IR-e ging ook enkele minuutjes verschuiven zeker?
Dan krijg ik tussen Herentals en Geel (waar ik naar school ga) een perfecte halfuurdienst. Netjes!
Herentals xx.43-xx.45 / Geel xx.56
Geel xx.05 / Herentals xx.15-xx.17
groeten
thejay
-
carlos
aangezien het station van Lier een flessenhals is, waarvan de maximum capaciteit bereikt is kan een vraag om extra treinen richting herentals enkel tot een positief resultaat leiden door treinen richting Heist/Aarschot af te schaffen.turnhoutmanage schreef:Beste Carlos,
Graag luister ik naar uw voorbeelden. Ik neem aan dat ik u ook reeds een mail stuurde ondanks het feit dat u eerder anoniem door het leven gaat.
Ter info: de "uithaal" naar de BTTB was een gevolg van omstandigheden en werd ondertussen met de BTTB persoonlijk uitgeklaard.
Mvg,
Meneer Celis zeg gerust Bert.
Maar zoals reeds gezegd, de overgrote meerderheid van de reizigers uit Heist die per trein naar Brussel rijden, rijden sinds december vorig jaar massaal per auto naar Aarschot om daar de directe trein naar Brussel te nemen, zodat de meesten geen last hebben van het verdwijnen van die aansluiting tussen L-trein de de Brussel-Turnhout.
-
MaiKeg
En slagen ze er nu weer niet in een fatsoenlijke kadans te maken op de lijn Antwerpen-Gent??
Doorkomst te Sint-Niklaas richting Gent: u12 ICP, u27 ICC, u43 ICG
Dat is dus een interval van 15 minuten, 16 minuten, 29 minuten. Is het dan zo moeilijk om een mooie 20 minuten-frequentie te rijden en niet telkens te zorgen voor een gat van een halfuur?
En dààrvoor wordt ook de busdienstregeling weer helemaal door elkaar geschud en gaan zo weer onderlinge belangrijke aansluitingen verloren...
Grtz,
Maikel
Doorkomst te Sint-Niklaas richting Gent: u12 ICP, u27 ICC, u43 ICG
Dat is dus een interval van 15 minuten, 16 minuten, 29 minuten. Is het dan zo moeilijk om een mooie 20 minuten-frequentie te rijden en niet telkens te zorgen voor een gat van een halfuur?
En dààrvoor wordt ook de busdienstregeling weer helemaal door elkaar geschud en gaan zo weer onderlinge belangrijke aansluitingen verloren...
Grtz,
Maikel
-
treinbruno
- Berichten: 2406
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Je mag al blij zijn dat die 3de trein erbij is gekomen.MaiKeg schreef:En slagen ze er nu weer niet in een fatsoenlijke kadans te maken op de lijn Antwerpen-Gent??
Jullie vergeten blijkbaar dat lijn 59 een druk bezette lijn is, buiten de 3 reizigerstreinen per uur (tot Lokeren zelf 4 treinen per uur) die er nu gaan opzitten moet je ook nog rekening houden met al die goederentreinen die er langs moeten gaan.
Ook zit je in de spits nog altijd met extra piekuurtreinen, ze zijn wel in aantal verminderd, maar er rijden er nog steeds.
Van zodra de Gentboog volledig afgewerkt is, zal het aantal hkm treinen nog meer gaan toenemen.
Ook die treinen hebben rijpaden nodig, en ook voor hkm wordt op tijd rijden steeds belangrijker om te kunnen opboksen tegen de concurrentie.
Mensen van het Waasland hebben absoluut geen klagen over het treinaanbod op de lijn Antwerpen-Gent-Kust, er zijn andere steden in België die slechter af zijn. Neem dat maar van mij aan
Laat ik maar weer eens een lans breken voor een afzonderlijke goederenspoorlijn Zeebrugge - Zelzate - Antwerpen. Volgens mij een betere investering dan het geheel op vier sporen brengen van Gent - Brugge.Bart schreef: Van zodra de Gentboog volledig afgewerkt is, zal het aantal hkm treinen nog meer gaan toenemen.
Voor dat er concurrentie was, was op tijd rijden niet belangrijk? Lijkt me dat het goed is dat er nu concurentie is dan...Ook die treinen hebben rijpaden nodig, en ook voor hkm wordt op tijd rijden steeds belangrijker om te kunnen opboksen tegen de concurrentie.
-
treinbruno
- Berichten: 2406
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
-
Duikbril AM86
Volgens de treinplanner stoppen er vanaf 9 december 2007 buiten de spits eindelijk meer treinen in Brussel-Congres nl: 3 per uur in de plaats van 2 per uur in beide richtingen, in ieder geval een verbetering als u het mij vraagt. 
IR-trein Quevy <-> Luchthaven
IR-trein Geraadsbergen <-> Antwerpen
L-trein Antwerpen <-> Brussel-Zuid
IR-trein Quevy <-> Luchthaven
IR-trein Geraadsbergen <-> Antwerpen
L-trein Antwerpen <-> Brussel-Zuid
-
Bartjedj

