Pagina 10 van 10
Re: Dienstregeling 2026 (geldig vanaf december 2025)
Geplaatst: 01 nov 2025, 11:11
door ronny
Harshan schreef: ↑31 okt 2025, 17:24
Beste,
Zal de inzet de treinvoertuigen op verschillende verbindingen in 2026 dezelfde zijn als de huidige dienstregeling 2025?
Twee ritten op Antwerpen-Brussel zouden meer capaciteit krijgen, een extra M7BMX. Dit werd verteld in de commissie mobiliteit.
Re: Dienstregeling 2026 (geldig vanaf december 2025)
Geplaatst: 01 nov 2025, 11:30
door TKR
AGE-411 schreef: ↑01 nov 2025, 10:52
Wat is eigenlijk de reden dat de M4-rijtuigen uit dienst moeten? Ik vind ze best nog wel comfortabel om in te zitten. En ze bieden hetzelfde comfort als de Breaks. Kan me niet van de indruk ontdoen dat de M4 nog enkele jaren mee konden.
De M4'en zouden dan nu een groot onderhoud moeten krijgen, en dan nog meer dan 10 jaar meegaan. Ze zijn nu al sterk verouderd.
Je hebt ook locomotieven nodig voor deze rijtuigen, die op hun beurt ook een groot onderhoud zouden moeten gaan krijgen. Al bij al is dat veel te duur, voor iets wat we niet écht nodig hebben. De M7's bieden namelijk genoeg vervangende capaciteit nu.
De MS80 daarentegen heeft dat onderhoud nog niet direct nodig, deze zal uitgefaseerd worden met de komst van de MS30. (over een 5-7 tal jaar dus)
Re: Dienstregeling 2026 (geldig vanaf december 2025)
Geplaatst: 01 nov 2025, 11:34
door ovspotter_be
ronny schreef: ↑01 nov 2025, 11:11
Twee ritten op Antwerpen-Brussel zouden meer capaciteit krijgen, een extra M7BMX. Dit werd verteld in de commissie mobiliteit.
M7 op Brussel – Antwerpen?? Treinbestuurders van Antwerpen kennen dat niet.
Ik zie ze eerder een extra M6 die vrijgekomen is door de inzet van M7 elders toevoegen aan de samenstelling (dus 9x M6 ipv de huidige 8 ) dan met M7 te gaan rijden.
Re: Dienstregeling 2026 (geldig vanaf december 2025)
Geplaatst: 01 nov 2025, 13:00
door Davy
Staan er voor de rest grote veranderingen qua materieelinzet op het programma?
Duikbrillen in het weekend?
Re: Dienstregeling 2026 (geldig vanaf december 2025)
Geplaatst: 01 nov 2025, 13:02
door ovspotter_be
Duikbrillen zouden inderdaad in het weekend worden ingezet op lijn 26 (Landen - Nivelles en Mechelen - Halle).
Re: Dienstregeling 2026 (geldig vanaf december 2025)
Geplaatst: 01 nov 2025, 14:16
door 260689
ovspotter_be schreef: ↑01 nov 2025, 13:02
Duikbrillen zouden inderdaad in het weekend worden ingezet op lijn 26 (Landen - Nivelles en Mechelen - Halle).
Zoals nu al het geval is voor Landen - Nijvel.
Re: Dienstregeling 2026 (geldig vanaf december 2025)
Geplaatst: 01 nov 2025, 21:16
door ov_wijzer
260689 schreef: ↑01 nov 2025, 14:16
ovspotter_be schreef: ↑01 nov 2025, 13:02
Duikbrillen zouden inderdaad in het weekend worden ingezet op lijn 26 (Landen - Nivelles en Mechelen - Halle).
Zoals nu al het geval is voor Landen - Nijvel.
Maar vandaag dan net weer even niet.....
Re: Dienstregeling 2026 (geldig vanaf december 2025)
Geplaatst: 03 nov 2025, 08:16
door klaas
ovspotter_be schreef: ↑01 nov 2025, 11:34
ronny schreef: ↑01 nov 2025, 11:11
Twee ritten op Antwerpen-Brussel zouden meer capaciteit krijgen, een extra M7BMX. Dit werd verteld in de commissie mobiliteit.
M7 op Brussel – Antwerpen?? Treinbestuurders van Antwerpen kennen dat niet.
Ik zie ze eerder een extra M6 die vrijgekomen is door de inzet van M7 elders toevoegen aan de samenstelling (dus 9x M6 ipv de huidige 8 ) dan met M7 te gaan rijden.
Ik heb me ooit laten vertellen dat 8 M6 de maximale samenstelling met een HLE18 is hier, om de helling van niveau -2 in Antwerpen-Centraal aan te kunnen.