Pagina 87 van 222

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 16 apr 2011, 12:22
door Treinen9880
wat zijn dan de uren voor 2 testrijden per dag


Vandaag reed de 1802. Een treinbegeleider heeft mij dat gezegd en heet dan ook vermeld dat hij vandaag niet rijdt tot het station maar enkel tot de werkplaats en daar zag ik hem staan op terug weg naar huis

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 16 apr 2011, 12:30
door Darko
Treinen9880 schreef:wat zijn dan de uren voor 2 testrijden per dag


Vandaag reed de 1802. Een treinbegeleider heeft mij dat gezegd en heet dan ook vermeld dat hij vandaag niet rijdt tot het station maar enkel tot de werkplaats en daar zag ik hem staan op terug weg naar huis
Da is omda oostende ook een rit ga inleggen om te testen enzo ;)

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 16 apr 2011, 13:07
door Treinen9880
Darko schreef:
Treinen9880 schreef:wat zijn dan de uren voor 2 testrijden per dag


Vandaag reed de 1802. Een treinbegeleider heeft mij dat gezegd en heet dan ook vermeld dat hij vandaag niet rijdt tot het station maar enkel tot de werkplaats en daar zag ik hem staan op terug weg naar huis
Da is omda oostende ook een rit ga inleggen om te testen enzo ;)
a en zijn daar al uren van bekend?

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 16 apr 2011, 13:15
door doggys2
Treinen9880 schreef:wat zijn dan de uren voor 2 testrijden per dag


Vandaag reed de 1802. Een treinbegeleider heeft mij dat gezegd en heet dan ook vermeld dat hij vandaag niet rijdt tot het station maar enkel tot de werkplaats en daar zag ik hem staan op terug weg naar huis
Waar is die werkplaats juist en is de trein dan zichtbaar vanop de openbare weg, ik ga morgen naar Oostende (eigenlijk naar Blankenberge maar ik maak een ommetje) en ga zeker eens kijken.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 16 apr 2011, 13:18
door Treinen9880
doggys2 schreef:
Treinen9880 schreef:wat zijn dan de uren voor 2 testrijden per dag


Vandaag reed de 1802. Een treinbegeleider heeft mij dat gezegd en heet dan ook vermeld dat hij vandaag niet rijdt tot het station maar enkel tot de werkplaats en daar zag ik hem staan op terug weg naar huis
Waar is die werkplaats juist en is de trein dan zichtbaar vanop de openbare weg, ik ga morgen naar Oostende (eigenlijk naar Blankenberge maar ik maak een ommetje) en ga zeker eens kijken.
hij is nie volledig te zien van de straat het is in de straat konterdamkaai je moet maar eens kijken op google maps

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 16 apr 2011, 16:22
door Robin
1860 stond vandaag in Schaarbeek

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 16 apr 2011, 20:25
door Molenbruch Y.
Laten we hopen, ze hebben al zoveel vertraging met de locs, nu hoop ik dat ze snel op Genk - Gent komen, aangezien Denderleeuw en Aalst de enigste stations zijn waar ik kans heb om ze dagelijks tegen te komen.
Maar dat is nu niet echt een verbinding waar die locs nodig zijn hoor. Op de IC-A, IC-O en IC-J zijn ze echt nodig wegens de 25kV. Op de IC-E wegens de GF, en de ir-s wegens ETCS. De andere IC's zullen pas veel later aan bod komen denk ik
Die technische manier van redeneren is uiteraard logisch voor het bepalen van de prioritaire inzet, maar daardoor riskeert men wel dat de reiziger in eerste instantie niet veel zal ervaren van de stiptheidsverbetering die Descheemaeker enkele weken geleden op korte termijn aankondigde. Want laat ons eerlijk zijn: de reiziger verwacht een oplossing voor de typische probleemritten, denk bijvoorbeeld aan IC L 2306 en 2338, die met een HLE 27 + 10 M6 zwaar ondergemotoriseerd zijn. Het is het bedroevend stiptheidspercentage van dergelijke ritten dat kwaad bloed zet bij de reizigers. In die categorie kan je bv. de IC A gelukkig echt niet onderbrengen.

Groeten,

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 17 apr 2011, 09:52
door dentheo
Een splinternieuwe lok met te verwachte kinderziektes zetten op een lijn met problemen ???? Lijkt mij ook naïef.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 17 apr 2011, 11:09
door bobke
Je hebt inderdaad wel een punt. Het is wat om problemen vragen.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 17 apr 2011, 11:12
door Treinen9880
Vandaag was hij op tijd en het was de 1801 met een I11 stam (zoals hetnu is op Oostende - Eupen)

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 17 apr 2011, 13:10
door Molenbruch Y.
Die technische manier van redeneren is uiteraard logisch voor het bepalen van de prioritaire inzet, maar daardoor riskeert men wel dat de reiziger in eerste instantie niet veel zal ervaren van de stiptheidsverbetering die Descheemaeker enkele weken geleden op korte termijn aankondigde. Want laat ons eerlijk zijn: de reiziger verwacht een oplossing voor de typische probleemritten, denk bijvoorbeeld aan IC L 2306 en 2338, die met een HLE 27 + 10 M6 zwaar ondergemotoriseerd zijn. Het is het bedroevend stiptheidspercentage van dergelijke ritten dat kwaad bloed zet bij de reizigers. In die categorie kan je bv. de IC A gelukkig echt niet onderbrengen.
Een splinternieuwe lok met te verwachte kinderziektes zetten op een lijn met problemen ???? Lijkt mij ook naïef.
Je kan de redenering ook omkeren: door hem eerst in te zetten op relatief stipte verbindingen dreigen die kinderziektes het stiptheidsprobleem juist te vergroten, hetgeen in de huidige context absoluut vermeden moet worden om de chaos in de NZV nog enigszins in de hand te houden. Door hem eerst op de voornoemde ritten in te zetten - en maak je geen illusies, dat zijn echt wel ritten die met moeite een stiptheidspercentage van 20% halen - heb je niets te verliezen, integendeel.

Groeten,

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 17 apr 2011, 13:34
door Molenbruch Y.
Ter aanvulling: ik heb in de periode van 10/01 tot 04/03 (dus gedurende 40 weekdagen) de stiptheid van een aantal ritten eens bijgehouden. Ook de voornoemde 2306 zat daarbij. Ik heb het resultaat eens even terug opgezocht: bij aankomst in Brussel-Noord (dus na passage door de NZV) had de trein slechts op 1 van de 40 ritdagen, meer bepaald op 16/02, een vertraging van minder dan 6 minuten. Ik zie dus niet in waarom het naïef zou zijn om hier de loc prioritair te vervangen, want erger dan nu kan het niet...

Groeten,

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 17 apr 2011, 13:38
door Steven
Die loc daar vervangen zal niets oplossen, das gewoon een stomme uurregeling, zo zijn er nog wel een aantal ritten waar ze de uurregeling geven van een motorstel aan een gesleepte trein. Als deze trein dan geregeld moet stoppen kan die niet anders dan met vertraging rijden. Een loc is vooral goed voor treinen waar er zoals bij een IC niet te veel stops zijn. Doe er verder nog is het sausje bij van "een grote groep reizigers" en de soep is klaar om opgediend te worden.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 17 apr 2011, 13:44
door Molenbruch Y.
Die loc daar vervangen zal niets oplossen, das gewoon een stomme uurregeling, zo zijn er nog wel een aantal ritten waar ze de uurregeling geven van een motorstel aan een gesleepte trein. Als deze trein dan geregeld moet stoppen kan die niet anders dan met vertraging rijden.
Maar zo'n HLE 18 is technisch wel veel performanter dan een HLE 27, dat scheelt waarschijnlijk ook al een slok op een borrel, zeker op een dergelijke dienst.

Groeten,

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 17 apr 2011, 22:04
door Hobbes
Ik ben daarstraks op L27 ter hoogte van Eppegem een stam I11 + 1801 tegengekomen. Wat kwamen die daar doen? Omgeleid?