Pagina 83 van 87
					
				Re: Renovatie AM75 ?
				Geplaatst: 25 nov 2020, 22:15
				door Jan-Mark
				Neen
			 
			
					
				Re: Renovatie AM75 ?
				Geplaatst: 26 nov 2020, 09:11
				door DDietzen
				Bij mijn weten is voor de Desiro's niet de toelating zozeer het probleem, maar de iets te gevoelige electronica die bij te lage spanning (zoals dus de Nederlandse 1,8kV) in staking gaat.
Ik meen me te herinneren dat bij de bestelling van de Desiro's was gespecificeerd dat ze ook in Nederland op halve kracht moesten functioneren, maar Siemens had dat nagelaten en NMBS had hen daar blijkbaar niet (genoeg) om achter de vodden gezeten.
			 
			
					
				Re: Renovatie AM75 ?
				Geplaatst: 26 nov 2020, 19:37
				door rvdborgt
				DDietzen schreef: ↑26 nov 2020, 09:11
Ik meen me te herinneren dat bij de bestelling van de Desiro's was gespecificeerd dat ze ook in Nederland op halve kracht moesten functioneren, maar Siemens had dat nagelaten en NMBS had hen daar blijkbaar niet (genoeg) om achter de vodden gezeten.
 
Dat is voor het eerst dat ik dat lees. Heb je enig idee waar je dat gelezen of gehoord hebt? Een linkje misschien?
Groetjes,
Rian
 
			 
			
					
				Re: Renovatie AM75 ?
				Geplaatst: 26 nov 2020, 23:31
				door Steven
				Is voor mij ook nieuw. Van de desiro heb ik nooit geweten dat dat in het lastenboek stond.
			 
			
					
				Re: Renovatie AM75 ?
				Geplaatst: 27 nov 2020, 00:30
				door DDietzen
				Gevonden! Ik had het blijkbaar ooit gelezen in ons grote Desirotopic, een stukje discussie van een slordige acht jaar oud alweer. (Discussie loopt daar verder op pagina 104)
 
			 
			
					
				Re: Renovatie AM75 ?
				Geplaatst: 27 nov 2020, 06:47
				door groentje
				@FLV-FGSP heeft doorgaans redelijk betrouwbare bronnen, maar ik zou het toch graag in het lastenboek zelf zien...
			 
			
					
				Re: Renovatie AM75 ?
				Geplaatst: 27 nov 2020, 14:19
				door Jan-Mark
				Vandaag maakte de 807 de gebruikelijke testrit naar Hasselt. De volgende varkensneuzen zijn dus gemoderniseerd: 801-809 811-813 816 820-822 824 825 828-830 833 834 836 837 842 843.
			 
			
					
				Re: Renovatie AM75 ?
				Geplaatst: 14 dec 2020, 15:30
				door sander855
				Vandaag reed IC 3436 (Turnhout - Binche) terug met MR75 + Klassiek. Combinatie van MR75 + Klassiek mag dus terug rijden.
			 
			
					
				Re: Renovatie AM75 ?
				Geplaatst: 30 dec 2020, 22:07
				door Elias
				Rijden er nog bordeauxrode varkensneuzen rond? Zo ja, hoeveel?
			 
			
					
				Re: Renovatie AM75 ?
				Geplaatst: 31 dec 2020, 10:24
				door sander855
				Elias schreef: ↑30 dec 2020, 22:07
Rijden er nog bordeauxrode varkensneuzen rond? Zo ja, hoeveel?
 
De 815 en 838 heb ik recent nog gezien op de IC Turnhout - Binche. Helaas met meer graffiti dan bordeauxrood.
 
			 
			
					
				Re: Renovatie AM75 ?
				Geplaatst: 08 jan 2021, 15:11
				door railtravelmanager
				sander855 schreef: ↑14 dec 2020, 15:30
Vandaag reed IC 3436 (Turnhout - Binche) terug met MR75 + Klassiek. Combinatie van MR75 + Klassiek mag dus terug rijden.
 
yep af en toe nog te zien op het net, aan een mindere snelheid op lijn 27  
 
https://youtu.be/iyJNmn2me2Q 
			 
			
					
				Re: Renovatie AM75 ?
				Geplaatst: 25 jan 2021, 11:41
				door Marcad
				Hallo
844 is eindelijk uit Mechelen na 31 maanden.
Gezien in Jambes
MOD = 19-01-2021
Gr
M
			 
			
					
				Re: Renovatie AM75 ?
				Geplaatst: 03 feb 2021, 12:45
				door Marcad
				Hello...
7 staan nu CWFM voor modernisering...
814 sinds 27/11/2019
841 sinds 28/02/2020
817 sinds 28/04/2020
823 sinds 24/06/2020
839 sinds 02/09/2020
818 sinds 28/10/2020
819 sinds 22/12/2020
Gr
			 
			
					
				Re: Renovatie AM75 ?
				Geplaatst: 07 feb 2021, 00:44
				door TimJ36
				Iemand zei me dat de renovatie van een break 1,5 keer de kost is van een nieuwbouw Desiro. Ik heb mijn bedenkingen bij deze stellling, maar wat zou het werkelijke verschil zijn?
			 
			
					
				Re: Renovatie AM75 ?
				Geplaatst: 07 feb 2021, 17:08
				door Wouterh12
				TimJ36 schreef: ↑07 feb 2021, 00:44
Iemand zij me dat de renovatie van een break 1,5 keer de kost is van een nieuwbouw Desiro. Als deze stelling waar is dan zou dit voor de AM75 nog hoger moeten liggen?!
 
Lijkt me sterk, een groot deel van de kost zal waarschijnlijk werkuren van nmbs personeel  (in de centrale werkplaats) zijn. Ik vraag me af hoe die kost fair berekend kan worden om een correcte vergelijking met de aanschaf van een desiro te maken.