Toekomst L12

K V B

Re: Belgische dubbeldekker past niet

Bericht door K V B »

Robin schreef:geregeld moet die blijkbaar wachten tot de IC van essen in antwerpen-centraal is tot als die kan vertrekken,dit omdat de shuttle het hoofdspoor moet kruisen.
Waarom moet die het hoofspoor kruisen?
260689

Bericht door 260689 »

K V B schreef:
Robin schreef:geregeld moet die blijkbaar wachten tot de IC van essen in antwerpen-centraal is tot als die kan vertrekken,dit omdat de shuttle het hoofdspoor moet kruisen.
Waarom moet die het hoofspoor kruisen?
Vetrekt op spoor 24 maar moet naar de hoofdspoor in de linkertunnel.
Marianne

Bericht door Marianne »

AlexNL schreef:Er wordt al jaren over gesproken, maar totnutoe is er nog niks gebeurd. Wat men in Nederland schrijft, is dat Roosendaal een schriftelijke toezegging van Eurlings heeft gehad... maar als men er in België nergens iets over vermeldt, lijkt me dat men in Nederland of te vroeg juicht, of dat de NMBS / verantwoordelijke Belgische partij er nog niet aan toe is om het mede te delen. Wat nou de meest waarschijnlijke optie is, blijft vooralsnog een gok.

Ik moet het evenzogoed nog zien dat men ook daadwerkelijk binnen een jaar de Benelux over de HSL laat rijden onder de Fyra-naam... er gaat zoveel mis bij HSA, en de reportage van KRO heeft daar niet bepaald aan meegeholpen. Er zijn nog steeds maar 2 V250-treinen en de Traxx'en vertonen nog steeds kuren op de HSL. Bijvoorbeeld een noodremming bij de kassen bij Zoetermeer, zonder dat daarvoor aanleiding is.
Mee eens, vond het stuk ook nogal voorbarig, dus wilde weten hoe er hier over gedacht werd. Er stond ook nog geen datum bij (alleen in 2010). En dat men in Belgie er nog niets over vermeld duidt wel op een erg positief denken van de heren journalisten. Ik denk ook niet dat men zich in Den Haag echt druk gaat maken om een plaats als Roosendaal. Eerder dat die HSL eens een keer gaat rijden.

Groeten,
Marianne
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
celtjan

Bericht door celtjan »

260689 schreef:
peejee2 schreef:M6 heeft geen tractie gedeelte en is steeds afhankelijk van een loc voor zijn tractie. Daarom staat er ook een type 13 midden tussen de Brecht-shuttle, voor de tractie
Het gabarit is eigenlijk de spelbreker voor de M6 in NL
Dit van de Brecht Shuttle heeft een andere reden.

MS800 rijd ook naar Roosendaal dus voor loc's is dit geen probleem. Grensoverschrijdingsverkeer zijn er altijd uitzonderingen geweest.
Den T11 Mux'en? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ydv87

Bericht door Ydv87 »

dentheo schreef:
Eigenaardig want die kruisen normaal rond Luchtbal... Dan is de IC te vroeg of de Brecht te laat ???
Den theo heeft inderdaad gelijk. de ICN komt aan rond .43 en de noorderkempenexpress vertrekt om .37. Beide treinen kruisen elkaar thv Luchtbal. Indien de ICN te laat is zit de andere al lang op de HSL, en te vroeg rijden is raar of zelden het geval.
Ydv87

Bericht door Ydv87 »

pietje schreef:Maar de IC Charleroi-Essen rijdt toch met M6 dacht ik?
Kan M6 rijden onder 1.5 kV?
Het is niet alleen de loc die op het andere net moet kunnen rijden, maar ook de rijtuigen, die de juiste spanning nodig hebben voor op hun omvormers.
Waar komt de stroom vandaan in te rijtuigen? Uit de locomotief! De locomotief kan dit perfect aan, weliswaar op halve kracht. De reeks 27 heeft vroegere jaren al meer met goederen of reizigers tot roosendaal gereden hoor! vb foto 3 en 4 op http://arnoverhagen.fotostop.be/Rsd/Speciaal_Rsd.htm (De Website van collega Arno Verhagen http://arnoverhagen.fotostop.be/)
Shrek

Bericht door Shrek »

Ydv87 schreef:Waar komt de stroom vandaan in te rijtuigen? Uit de locomotief! De locomotief kan dit perfect aan, weliswaar op halve kracht. De reeks 27 heeft vroegere jaren al meer met goederen of reizigers tot roosendaal gereden hoor!
Met goederen zeker, maar met reizigers ook?
Wanneer de loc onder halve spanning rijdt zal ook de spanning die naar de rijtuigen gaat halveren. Internationale rijtuigen (I6/I10/I11) hebben geen probleem met maar 1500v, maar of de M6 daarvoor uitgerust is, is niet zo vanzelfsprekend.
In de opschriften aan de zijkant van elk rijtuig staat dat in een kadertje aangegeven. Heeft iemand misschien een foto hiervan?
Ydv87

Bericht door Ydv87 »

De reeks 27 heeft met reizigers ook tot roosendaal gereden (Foto's heb ik, maar ik heb de tijd niet om ze te zoeken. Het was inderdaad, voor zover ik weet met internationale rijtuigen. (Verschijnen normaal volgend jaar op de website)

Opschrift van de M6-Fietsenrijtuig: Afbeelding Afbeelding Het is geen fantastische foto, maar het is wel duidelijk!

Yannick
Shrek

Bericht door Shrek »

op die foto staat 1500v wisselspanning, geen 1500v gelijkspanning. Zonder bijkomende homologatie mag hij dus niet onder 1500v rijden, misschien moeten er zelfs aanpassingen gebeuren.
melle

Bericht door melle »

Shrek schreef:op die foto staat 1500v wisselspanning, geen 1500v gelijkspanning. Zonder bijkomende homologatie mag hij dus niet onder 1500v rijden, misschien moeten er zelfs aanpassingen gebeuren.
Zijn er in onze buurlanden wel trajecten aan 1500v ~ ?...
dentheo

Bericht door dentheo »

melle schreef:
Shrek schreef:op die foto staat 1500v wisselspanning, geen 1500v gelijkspanning. Zonder bijkomende homologatie mag hij dus niet onder 1500v rijden, misschien moeten er zelfs aanpassingen gebeuren.
Zijn er in onze buurlanden wel trajecten aan 1500v ~ ?...
Wisselstroom loks leveren vanaf de transfo een gereduceerde spanning aan de rijtuigen....
Gelijkstroom transformeren is iets moeilijker....
Theo
Groeten vanop de Heide
Shrek

Bericht door Shrek »

melle schreef: Zijn er in onze buurlanden wel trajecten aan 1500v ~ ?...
Zelfs in eigen land! Op alle 25kV 50Hz trajecten worden de rijtuigen gevoed op 1500v~ :wink:
melle

Bericht door melle »

En is M6 dan toegelaten op 25kv ~ trajecten hier in België?
Steve

Bericht door Steve »

melle schreef:En is M6 dan toegelaten op 25kv ~ trajecten hier in België?
Welke spanning hangt er op de draad tussen Antwerpen en Noorderkempen, denk je? :wink:
Steven

Bericht door Steven »

De reeks 27 heeft geregeld de nachttrein tussen Amsterdam en Parijs gedaan. Dit van Roosendaal tot Quevy. In het zalige jaar 99 toen ik nog leerling bestuurder was heb ik het geluk gehad deze trein te mogen besturen met mijn monitor. Treinnummers 288 en 289.
Plaats reactie