Pagina 9 van 19

Re: Modernisering M5

Geplaatst: 16 apr 2009, 11:04
door LML
Trammist schreef:Ik heb gisteren nog enkele oude M5'en gezien in Antwerpen-Berchem, richting Brussel.
Die zitten op Essen-Antwerpen-Brussel-Charleroi (als ik me niet vergis).

Re: Modernisering M5

Geplaatst: 16 apr 2009, 11:07
door Steven
Neen, de oude M5 zitten op de IRn Brussel Antwerpen, treinreeks 33xx.

Re: Modernisering M5

Geplaatst: 16 apr 2009, 11:24
door LML
Antwerpen-Brussel klopt dus, maar in Essen en Charleroi heb ik me dan vergist...

Re: Modernisering M5

Geplaatst: 16 apr 2009, 11:28
door 260689
LML schreef:Antwerpen-Brussel klopt dus, maar in Essen en Charleroi heb ik me dan vergist...
Die worden met M6 rijtuigen gereden.

Re: Modernisering M5

Geplaatst: 16 apr 2009, 12:36
door timothy_Vermeulen
zeer deftig!
laat ze maar eens rap naar gent komen

Re: Modernisering M5

Geplaatst: 16 apr 2009, 12:51
door 260689
timothy_Vermeulen schreef:zeer deftig!
laat ze maar eens rap naar gent komen
die ga je hooguit enkel in de zomer misschien eens tegenkomen als ICT/extra trein naar de kust maar anders komen die niet naar gent.

Re: Modernisering M5

Geplaatst: 16 apr 2009, 13:30
door Dietrich
Hopelijk rijden ze snel terug op L89, want de M4 die ze vervangen op enkele P's zitten gewoonweg veel te vol.

Re: Modernisering M5

Geplaatst: 16 apr 2009, 13:53
door Hans
Het is wel opmerkelijk dat NMBS dikwijls bepaalde vormkarakteristieken die het materieel niet heeft, gewoon/angstvallig bij gaat schilderen om maar zoveel mogelijk op het andere materieel te lijken. De grijze vlakken boven de deuren aan beide zijde zijn er bij de M6 omdat daar naden zitten etc. M5 heeft dit vormelijk helemaal niet, dus schildert men dat maar. Beetje zelfde verhaal als de 'roosters' op de zijkanten van de nieuwe HLE18 à la 13 en ook het absoluut willen toepassen van het geel op het front nét zoals de 13 dat heeft met zijn specifieke vormkenmerken, op materieel dat deze niet heeft. Ik snap heel goed het waarom en het streven naar conformiteit, en hier zal het misschien de beste keuze geweest zijn. Maar ik vind het toch wel wat vreemd.

Re: Modernisering M5

Geplaatst: 16 apr 2009, 15:13
door Presario
Naar het schijnt is de stuurstand al gehandtekend :(

Re: Modernisering M5

Geplaatst: 16 apr 2009, 16:06
door b-loc
Ze zien der prachtig uit

Re: Modernisering M5

Geplaatst: 16 apr 2009, 23:24
door Trammist
Waar staan de gemoderniseerde stelletjes momenteel?

Re: Modernisering M5

Geplaatst: 17 apr 2009, 10:02
door melle
Presario schreef:Naar het schijnt is de stuurstand al gehandtekend :(
Had je dan iets anders verwacht?

Re: Modernisering M5

Geplaatst: 17 apr 2009, 13:17
door Presario
Had het wel verwacht maar niet zó snel...

Re: Modernisering M5

Geplaatst: 22 apr 2009, 15:09
door Presario
Op railpassie.org staat een foto van een testrit van de M5. Hij heeft wel iets vind ik :).

Re: Modernisering M5

Geplaatst: 22 apr 2009, 18:09
door msts.be
Mmm, vond ze toch in rood mooier.. zal gewenning zijn zeker ? Verder weten we nu ook dat er wel degelijk geen MUX inzit, getuige de duwende 21 die zijn TD-kabels nog heeft..

Verder zit de 1ste klasse streep op de A-rijtuigen véél te laag tov M6 ! Aangezien er maar 2 A-rijtuigen in de trein zaten (en we er even vanuitgaan dat dat de voorlopig enigste gemoderniseerde A-rijtuigen zijn) kan men dit nog wel snel corrigeren..