Pagina 9 van 13
					
				Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
				Geplaatst: 18 aug 2008, 19:04
				door Tommyken
				Inderdaad, het is niet gemakkelijk dat je daar geluk voor hebt.
Maar natuurlijk, met zo'n hondenweer komt natuurlijk niemand buiten he. 
Maar bedankt voor het compliment !
			 
			
					
				Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
				Geplaatst: 18 aug 2008, 20:54
				door Wover
				Bartjedj schreef:Het geluid doet mij spontaan denken aan de Evolution in Bobbejaanland die optrekt. Maakt ook zo'n geluid 
 
BDJ
 
http://nl.youtube.com/watch?v=lsObTSpl2OU
Welcome to the future  
ps: ter vergelijking: 
http://nl.youtube.com/watch?v=io1bY1u88l8 
			 
			
					
				Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
				Geplaatst: 18 aug 2008, 21:48
				door Bartjedj
				5600 kW hebben toch ook wel hun charme 
 
BDJ
 
			 
			
					
				Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
				Geplaatst: 18 aug 2008, 22:15
				door HLE 2302
				Bartjedj schreef:5600 kW hebben toch ook wel hun charme 
 
BDJ
 
zeg dat wel  

 
			 
			
					
				Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
				Geplaatst: 18 aug 2008, 23:06
				door dentheo
				HLE 2302 schreef:Bartjedj schreef:5600 kW hebben toch ook wel hun charme 
 
BDJ
 
zeg dat wel  

 
Volgens mij is hij ook een stuk "rustiger" dan onze 11. 
Ik hoor minder ventilatorgeluid, Steven ?
 
			 
			
					
				Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
				Geplaatst: 19 aug 2008, 00:25
				door Steven
				in de stuurpost is het echt wel rustig, een dutje kan je doen zonder storende geluiden (wel bij stilstand he, kwestie van geen brokken te maken  

 )
 
			 
			
					
				Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
				Geplaatst: 19 aug 2008, 11:30
				door Bartjedj
				Dat heeft ook te maken met de stevigere structuur van de machine. Naar wat ik gehoord heb, is de hele stuurpost akoestisch geïsoleerd.
En er is inderdaad minder ventilatiegeluid, want de 11 hoor je amper optrekken. De ventilatie overtreft daar de motor 
 
BDJ
 
			 
			
					
				Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
				Geplaatst: 19 aug 2008, 11:45
				door Steven
				de traxx heeft een stuurpost onder druk, daardoor dat de deuren dus zo dik zijn ook.
			 
			
					
				Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
				Geplaatst: 20 aug 2008, 00:40
				door msts.be
				Het geluid is wél beter dan dat van een HLE11, en zeker beter dan dat van een BR185.2. Die moet eerst een hele 'huilladder' spelen eer die de juiste sound vindt  

 De BR186 schakelt sneller over naar een hoger niveau  
 
Om te vergelijken:
BR101: 
http://nl.youtube.com/watch?v=LpI8E7cBpdQ
BR145/146: 
http://nl.youtube.com/watch?v=F2IxXIZ4Md0
BR185.2: 
http://nl.youtube.com/watch?v=mU5iYI9EcMI
BR189: 
http://nl.youtube.com/watch?v=wHfvMqxfVRs
Taurus BR1216 (ES64U4): 
http://nl.youtube.com/watch?v=2Xuxarx0r40 (geluid is ver weg, ik weet het maar ik vond geen betere)
Taurus I/II (182/1016/1116): 
http://nl.youtube.com/watch?v=XaNw3djbH6c
ICE-3: 
http://nl.youtube.com/watch?v=5rjYBlM3RIo (ja, ook die behoort tot dit klasse van geluid..)
En om eerlijk te zijn, het beste geluid voor mij is dat van een ICE-3.. BR185.2 huilt teveel, de toonladder van een Taurus geraakt ook snel afgezaagd na een tijd, en de nieuwe Taurussen doen al niet veel beter, net zoals de BR189. En dan weten dat onze HLE18'en het geluid van de Taurus (ES64U4) gaan krijgen.. Gruwel..  
In de BR186 lijken ze wel weer een snuifje van het BR101 geluid gebruikt te hebben, luister maar goed en je gaat overeenkomsten vinden..
 
			 
			
					
				Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
				Geplaatst: 20 aug 2008, 13:11
				door dentheo
				Steven schreef:de traxx heeft een stuurpost onder druk, daardoor dat de deuren dus zo dik zijn ook.
Machinekamer ook onder lichte overdruk dacht ik.... blijft de boel proper...
 
			 
			
					
				Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
				Geplaatst: 20 aug 2008, 13:13
				door HLE 2302
				dentheo schreef:Steven schreef:de traxx heeft een stuurpost onder druk, daardoor dat de deuren dus zo dik zijn ook.
Machinekamer ook onder lichte overdruk dacht ik.... blijft de boel proper...
 
wat ze tegenwoordig toch allemaal niet uitvinden hé  
 
greetz 2302
 
			 
			
					
				Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
				Geplaatst: 20 aug 2008, 21:16
				door Trainspotterke
				dentheo schreef:Steven schreef:de traxx heeft een stuurpost onder druk, daardoor dat de deuren dus zo dik zijn ook.
Machinekamer ook onder lichte overdruk dacht ik.... blijft de boel proper...
 
Stel je voor, de luchtdruk in de machinekamer groter dan in de stuurpost, en ge krijgt uw deur nie meer open! 
 
In onze school hebben we dat eens gehad, in het lokaal van de metrologie. Er was daar een meetinstrument dat op luchtdruk werkte en men had eens vergeten het kraantje toe te draaien. De eerste die de volgende dag de deur van het lokaal opendeed kreeg de deur bijna tegen zijne neus! 

 
			 
			
					
				Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
				Geplaatst: 20 aug 2008, 21:55
				door treinbruno
				daarom dat ge 7 herexamens hebt  
  
 
			 
			
					
				Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
				Geplaatst: 20 aug 2008, 22:08
				door Joris
				Hallo,
Trainspotterke schreef:
In onze school hebben we dat eens gehad, in het lokaal van de metrologie. Er was daar een meetinstrument dat op luchtdruk werkte en men had eens vergeten het kraantje toe te draaien. De eerste die de volgende dag de deur van het lokaal opendeed kreeg de deur bijna tegen zijne neus! 

 
Men had eens vergeten het kraantje toe te draaien of men had eens "vergeten" het kraantje toe te draaien?  
 
Groeten,
Joris De Mol
 
			 
			
					
				Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
				Geplaatst: 21 aug 2008, 12:10
				door enrico8509
				Steven schreef:in de stuurpost is het echt wel rustig, een dutje kan je doen zonder storende geluiden (wel bij stilstand he, kwestie van geen brokken te maken  

 )
 
en waarom zit die dan onder druk?
die "Taurus I/II" bouwt zijn geluidjes wel mooi op 
