Pagina 9 van 11

Re: M4 en klassiekjes

Geplaatst: 30 mar 2009, 20:21
door Dieselfreak
De laatste tijd zie ik in station Kortrijk de IC naar Brussel vaak als rood klassiekje. Vind dat wat vreemd, worden klassiekjes tegenwoordig nog ingezet als IC?

Re: M4 en klassiekjes

Geplaatst: 30 mar 2009, 20:28
door Dietrich
Is dat de IC L? Er is een bepaalde trein 's avonds die met een paar klassiekjes rijdt.

Re: M4 en klassiekjes

Geplaatst: 30 mar 2009, 20:46
door Dieselfreak
Het zou kunnen, de paar keer dat ik het gezien heb was het inderdaad 's avonds.

Re: M4 en klassiekjes

Geplaatst: 30 mar 2009, 20:59
door Molenbruch Y.
Dag,

Ik herinner me dat enkele jaren geleden IC L 2317 (vertrek te Poperinge om 17u31) door klassieke tweeledige motorstellen verzekerd werd. Misschien dat dit nu (in de normale dienstregeling) nog steeds het geval is, en dat het dus niet om een gewijzigde samenstelling gaat?

Groeten,

Re: M4 en klassiekjes

Geplaatst: 30 mar 2009, 23:22
door treinbruno
die van 20u15 vertrek in lokeren > sint niklaas is vaak met klassiekjes...
zal dan wel die van 17u31 in poperinge zijn...

een paar jaar geleden reed er zelfs soms M4 op de ICL :shock:

Re: M4 en klassiekjes

Geplaatst: 30 mar 2009, 23:27
door Bartjedj
Rijdt er ook nog steeds een stam Klassiekjes de laatste IC-A ri. Welkenraedt? Is ooit nog geweest, dacht ik.

BDJ

Re: M4 en klassiekjes

Geplaatst: 30 mar 2009, 23:28
door Steven
de laatste naar welkenraedt is altijd 1 of 2 ms 96

Re: M4 en klassiekjes

Geplaatst: 30 mar 2009, 23:41
door Bartjedj
Lijkt me aangenamer iig :wink:

BDJ

Re: M4 en klassiekjes

Geplaatst: 12 apr 2009, 20:09
door Duikbril AM86
De NMBS is momenteel bezig met in sommige gemoderniseerde klassiekjes, de zetels in de 1ste klas aan het vervangen.
Zo zat ik vorig week 2 maal in twee stellen (nl. 626 en 614) waarvan de paarse zetels vervangen waren door zetels met een M6 1ste klas bekleding.

Re: M4 en klassiekjes

Geplaatst: 12 apr 2009, 20:13
door overweg13
Duikbril AM86 schreef:De NMBS is momenteel bezig met in sommige gemoderniseerde klassiekjes, de zetels in de 1ste klas aan het vervangen.
Zo zat ik vorig week 2 maal in twee stellen (nl. 626 en 614) waarvan de paarse zetels vervangen waren door zetels met een M6 1ste klas bekleding.
Sjofel is het correcte woord voor die laatste.

Re: M4 en klassiekjes

Geplaatst: 12 apr 2009, 21:32
door rvdborgt
Bartjedj schreef:Rijdt er ook nog steeds een stam Klassiekjes de laatste IC-A ri. Welkenraedt? Is ooit nog geweest, dacht ik.
Misschien wel ooit, maar dan al heel lang geleden. Het is al een paar jaar 1 of 2 stellen MS96 en daarvoor was het een getrokken trein met enkele rijtuigen (ik geloof 3 of 4) I11 en een bagagerijtuig. Deze trein is overigens ook wel bekend als de "hoteltrein" bij sommige Britse treinspotters :-)

Groetjes,
Rian

Re: M4 en klassiekjes

Geplaatst: 12 apr 2009, 22:13
door Dietrich
Duikbril AM86 schreef:De NMBS is momenteel bezig met in sommige gemoderniseerde klassiekjes, de zetels in de 1ste klas aan het vervangen.
Zo zat ik vorig week 2 maal in twee stellen (nl. 626 en 614) waarvan de paarse zetels vervangen waren door zetels met een M6 1ste klas bekleding.
Hmm heel absurd eigenlijk, die zetels waren echt zeer goed en waren ook niet versleten bij mijn weten. Ik krijg zo de indruk dat men dit doet om werk te maken wanneer er geen (nodig) is.

Re: M4 en klassiekjes

Geplaatst: 13 apr 2009, 13:10
door poyaud
Duikbril AM86 schreef:De NMBS is momenteel bezig met in sommige gemoderniseerde klassiekjes, de zetels in de 1ste klas aan het vervangen.
Zo zat ik vorig week 2 maal in twee stellen (nl. 626 en 614) waarvan de paarse zetels vervangen waren door zetels met een M6 1ste klas bekleding.
Klopt , elk klassiekje dat in Mechelen binnen komt voor RIK (tussentijdse revisie),
zullen de paarse (eerste klas) zetels vervangen worden door een ander type. Reden is mij onbekend.

Staan op dit moment binnen ;

612
615
627
663

Re: M4 en klassiekjes

Geplaatst: 13 apr 2009, 14:06
door overweg13
poyaud schreef:
Duikbril AM86 schreef:De NMBS is momenteel bezig met in sommige gemoderniseerde klassiekjes, de zetels in de 1ste klas aan het vervangen.
Zo zat ik vorig week 2 maal in twee stellen (nl. 626 en 614) waarvan de paarse zetels vervangen waren door zetels met een M6 1ste klas bekleding.
Klopt , elk klassiekje dat in Mechelen binnen komt voor RIK (tussentijdse revisie),
zullen de paarse (eerste klas) zetels vervangen worden door een ander type. Reden is mij onbekend.

Staan op dit moment binnen ;

612
615
627
663
Vermoedelijk omdat de paarse zetels wel bijzonder slijtgevoelig zijn. Na enkele jaren zijn de kleuren zo verschoten dat de zetels er ouder uitzien dan de niet-gemoderniseerde stellen. Hopelijk wordt alleen de stof vervangen en niet de zetel zelf, want anders is dit de zoveelste achteruitgang van de eerste klasse.

Re: M4 en klassiekjes

Geplaatst: 03 mei 2009, 15:55
door celtjan
treinbruno schreef:die van 20u15 vertrek in lokeren > sint niklaas is vaak met klassiekjes...
zal dan wel die van 17u31 in poperinge zijn...

een paar jaar geleden reed er zelfs soms M4 op de ICL :shock:
Die klassiekskes vertrekken in de namidag omstreeks 15u.40 vanuit Gent St. Pieters als P-Trein naar Kortrijk met een TB van Kortrijk. Deze rijdt dan verder als P-Trein naar Poperinge, maar met een andere TB van Kortrijk. Vervolgens rijdt hij idd via Brussel naar St. Niklaas & terug via Brussel tot Kortrijk.
Vele pogingen van de TB's van Kortrijk om wat comfortabeler stellen in te zetten op deze marathon dienst, blijven op een njet stoten. (alhoewel. tijdens de Paasvakantie....)