Pagina 9 van 9
Re: Dienstregeling 2026 (geldig vanaf december 2025)
Geplaatst: 20 okt 2025, 08:56
door TKR
Waw, zo zie je wel duidelijk dat er een stuk meer S-treinen gaan rijden in Brussel, als je deze kaart naast die van vorig jaar legt.
Re: Dienstregeling 2026 (geldig vanaf december 2025)
Geplaatst: 20 okt 2025, 09:35
door FLV-FGSP
BlackEagle schreef: ↑20 okt 2025, 00:02
Een eerste versie van de netwerkkaart vanaf december kunnen jullie hieronder al terugvinden. Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om de kaart wat kleiner te maken (vooral voor wie de kaart zou willen afprinten). Dit door met name in het rechterdeel en in de Ardennen de stations wat dichter bij elkaar te zetten.
Feedback is zoals gewoonlijk zeer welkom!
Mooie en duidelijke kaarten!
Een detail: de L-treinen Libramont - Aarlen en Aarlen - Luxemburg worden vanaf 15 december doorgekoppeld (enkel N67).
Re: Dienstregeling 2026 (geldig vanaf december 2025)
Geplaatst: 23 okt 2025, 07:12
door ov_wijzer
AGE-411 schreef: ↑23 sep 2025, 16:52
ovspotter_be schreef: ↑21 aug 2025, 09:46
Afgaande op HAFAS zou er vanaf december éénmaal per uur een trein rijden tussen Aalst en Louvain-la-Neuve, het andere halfuur rijdt er dan een trein tussen Aalst en Brussel-Luxemburg.
Zijn de gegevens in die tracker betrouwbaar? Ik zie een halfuurfrequentie tussen Geraardsbergen en Denderleeuw, maar geen wijzigingen tussen Geraardsbergen en Edingen.
De snelle P treinen tussen Geraardsbergen en Denderleeuw v.v. (die alleen stoppen in Ninove) lijken wel stilletjes te verdwijnen, ik zie de P7922, P7923 en in de middag P8921 en P8922 niet meer in de reisplanner staan.....
Re: Dienstregeling 2026 (geldig vanaf december 2025)
Geplaatst: 23 okt 2025, 11:53
door Steve
Met twee à drie structurele treinen per uur vrees ik dat dat vrij "normaal" is in de ogen van de NMBS. In dezelfde zin is met enige trom aangekondigd dat er opnieuw een P-trein zal rijden op L60, maar er wordt niet bijgezegd dat het simpelweg een van de P-treinen van L50 is die overgeheveld wordt (en de trein vanuit Schuman ipv NZV compenseert die maar zeer gedeeltelijk...), noch dat L60 tot een paar jaar geleden twee P-treinparen had (en dat het structurele aanbod met S3/S10 intussen alleen maar verslechterd is). En de semi-directe P-treinen op beide lijnen (met haltes in bv. Ternat, Asse, Opwijk...) zijn al vele jaren geleden verdwenen helaas.
Re: Dienstregeling 2026 (geldig vanaf december 2025)
Geplaatst: 23 okt 2025, 12:40
door Steven
In de topjaren had de L60 een L trein aangevuld met 4 P treinen. Vertaald naar vandaag zou dat dus 2s treinen en nog steeds tot 3 P treinen zijn.
Re: Dienstregeling 2026 (geldig vanaf december 2025)
Geplaatst: 23 okt 2025, 17:31
door Steve
Steven schreef: ↑23 okt 2025, 12:40
In de topjaren had de L60 een L trein aangevuld met 4 P treinen. Vertaald naar vandaag zou dat dus 2s treinen en nog steeds tot 3 P treinen zijn.
Dat zijn onder meer die semi-directe P's waar ik naar verwees. Je had de "normale" L/CR naar de NZV, een andere L/CR die stopte in Brussel-West en tijdens de spits nog een andere die de volledige lus deed (ongeveer zoals de huidige S10 maar dan enkel op L60) en de kleinere stations op L60 oversloeg. Daarboven nog 2 P-treinen (1 per uur) naar de NZV en ik denk 1 of 2 meer losse P's die onder meer naar Schuman en Luxemburg reden.
Re: Dienstregeling 2026 (geldig vanaf december 2025)
Geplaatst: 23 okt 2025, 19:13
door Steven
De periode waar ik naar verwijs is voor de stations op L28 open waren. Dus 20 jaar terug.