Pagina 9 van 16
					
				Re: Eurostar Amsterdam
				Geplaatst: 30 nov 2017, 14:30
				door Steve
				Een verschil met de sporen 1 en 2 is natuurlijk wel dat het via de sporen perfect mogelijk blijft om de trein te bereiken... zullen ze ongetwijfeld hard op letten met veiligheidspersoneel en al, maar ik hoop dat het geen spoorlopers aantrekt die op die manier hun kans willen wagen.
			 
			
					
				Re: Eurostar Amsterdam
				Geplaatst: 01 dec 2017, 20:14
				door Tijgernoot
				dentheo schreef: ↑14 nov 2017, 19:39
Volgens mij is er langs perron 1 een soort eerste klas wachtkamer of lounge of hoe noemt men zoiets.
Daarin valt misschien wat te regelen...
 
Die is veel te klein en kan alleen vergroot worden door de Stationshuiskamer te sluiten.
Er lopen op het moment vergunningaanvragen in Rotterdam. De gemeente heeft daarover nog geen besluit genomen.
Aanpassingen spoor 1: 
https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 95469.html
Check-in faciliteiten: 
https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 90075.html 
			 
			
					
				Re: Eurostar Amsterdam
				Geplaatst: 01 dec 2017, 21:24
				door Steven
				In een document dat ik kon inlezen te Amsterdam vandaag stond dat men het perron 1 van Rotterdam zou vergroten. De werken hiervoor zouden in februari starten.
			 
			
					
				Re: Eurostar Amsterdam
				Geplaatst: 04 dec 2017, 13:53
				door Tijgernoot
				Vandaag in het Rotterdams Dagblad: 
https://www.ad.nl/rotterdam/rotterdam-m ... ~a1fcdb11/
De incheckfaciliteiten in Rotterdam komen in de nu leegstaande ruimte boven de Hema (dit is direct aan spoor 1). De Eurostar gaat stoppen op spoor 2, het perron wordt dus verbreed ten koste van spoor 1.
 
			 
			
					
				Re: Eurostar Amsterdam
				Geplaatst: 04 dec 2017, 17:06
				door Steven
				Heb vandaag de Eurostar zien rijden op hsl zuid bij Lage Zwaluwe.
			 
			
					
				Re: Eurostar Amsterdam
				Geplaatst: 04 dec 2017, 22:32
				door groentje
				Er was inderdaad een testrit, vandaag. Hij is niet blijven stilstaan. 

 
			 
			
					
				Re: Eurostar Amsterdam
				Geplaatst: 05 dec 2017, 11:47
				door railtravelmanager
				Patrick schreef: ↑27 apr 2016, 10:06
Zal deze verbinding met de 'oude' of de 'nieuwe' stellen gereden worden?
 
dag Patrick, enkel met de E320 Siemens Velaro 

 
			 
			
					
				Re: Eurostar Amsterdam
				Geplaatst: 05 dec 2017, 14:38
				door Steve
				Veel keuze is er ook niet, de "oude" stellen (TMST) kunnen niet onder 1,5 kV rijden (of toch zeker niet op vol vermogen) en hebben bij mijn weten ook geen ATB aan boord.
			 
			
					
				Re: Eurostar Amsterdam
				Geplaatst: 05 dec 2017, 14:59
				door Steven
				Die hebben geen atb en geen etcs. Dus kunnen ze in Nederland niets doen met de oude Eurostar.
			 
			
					
				Re: Eurostar Amsterdam
				Geplaatst: 05 dec 2017, 15:12
				door Asterix
				Zou dat dan één bestuurder zijn die het volledige traject doet?
			 
			
					
				Re: Eurostar Amsterdam
				Geplaatst: 05 dec 2017, 15:32
				door Steven
				Neen om de eenvoudige reden dat hij dan teveel soorten reglementering moet kennen
UK met TVM en ?
Tunnel met TVM
Frankrijk met TVM en KVB
België met TVM, tbl1+ en etcs
Nederland met atb en etcs
			 
			
					
				Re: Eurostar Amsterdam
				Geplaatst: 05 dec 2017, 15:43
				door Shrek
				Steve schreef: ↑05 dec 2017, 14:38
Veel keuze is er ook niet, de "oude" stellen (TMST) kunnen niet onder 1,5 kV rijden (of toch zeker niet op vol vermogen) en hebben bij mijn weten ook geen ATB aan boord.
 
De 1500V zou geen probleem mogen zijn, ze rijden jaarlijks immers naar Avignon zonder problemen. Maar het ontbreken van ATB is natuurlijk wel blokkerend.
 
			 
			
					
				Re: Eurostar Amsterdam
				Geplaatst: 05 dec 2017, 21:05
				door AlexNL
				Steven schreef: ↑05 dec 2017, 15:32
UK met TVM en ?
 
In St. Pancras ligt KVB. Bij Ashford International ligt het klassieke AWS+TPWS (functioneel vergelijkbaar met Memor en TBL1+), daar gaat nog KVB geïnstalleerd worden omdat de Velaro's geen AWS+TPWS hebben gekregen.
 
			 
			
					
				Re: Eurostar Amsterdam
				Geplaatst: 06 dec 2017, 18:04
				door HLE18
				Shrek schreef: ↑05 dec 2017, 15:43
Steve schreef: ↑05 dec 2017, 14:38
Veel keuze is er ook niet, de "oude" stellen (TMST) kunnen niet onder 1,5 kV rijden (of toch zeker niet op vol vermogen) en hebben bij mijn weten ook geen ATB aan boord.
 
De 1500V zou geen probleem mogen zijn, ze rijden jaarlijks immers naar Avignon zonder problemen. Maar het ontbreken van ATB is natuurlijk wel blokkerend.
 
Is er in Avignon TGV geen 25kv of rijden ze tot Avignon ville?
 
			 
			
					
				Re: Eurostar Amsterdam
				Geplaatst: 07 dec 2017, 13:24
				door i11
				HLE18 schreef: ↑06 dec 2017, 18:04
Shrek schreef: ↑05 dec 2017, 15:43
Steve schreef: ↑05 dec 2017, 14:38
Veel keuze is er ook niet, de "oude" stellen (TMST) kunnen niet onder 1,5 kV rijden (of toch zeker niet op vol vermogen) en hebben bij mijn weten ook geen ATB aan boord.
 
De 1500V zou geen probleem mogen zijn, ze rijden jaarlijks immers naar Avignon zonder problemen. Maar het ontbreken van ATB is natuurlijk wel blokkerend.
 
Is er in Avignon TGV geen 25kv of rijden ze tot Avignon ville?
 
In Avignon-TGV is er 25kV. Vroeger kwamen ze in Avignon-centre en daar was 1,5 kV voor nodig. Tegenwoordig is de 1,5 kV enkel nodig om Marseille-Saint-Charles te bereiken.