Pagina 80 van 181

Re: BENELUX

Geplaatst: 06 dec 2013, 16:54
door Steve
Cipallieter schreef:
https://twitter.com/NMBSEurope/status/408534103936761856 schreef: Verschillende treinstellen moesten uit omloop gehaald worden n.a.v. aanreidingen op 03/12. Deze worden nu hersteld.
'...aanreidingen...'

Is dat een tweet van de NMBS?
Van NMBS Europe om precies te zijn, zie deze link: https://twitter.com/NMBSEurope/status/4 ... 3936761856

Re: BENELUX

Geplaatst: 06 dec 2013, 19:33
door AlexNL
Niet alleen de excuus-expresse maar ook de binnenlandse Fyra heeft last van beperkte materieelbeschikbaarheid. Fraai hoor :roll:

Re: BENELUX

Geplaatst: 06 dec 2013, 21:06
door Trein30
Het was hier vandaag een rare boel. EƩnmaal zag ik een stel 2806 + ICR + 2821; voor de rest waren er af en toe Benelux-treinen met zes of zeven wagens.

De enige die ik volop heb geanalyseerd waren volgende stellen:

IC 1250:
2821 + NL NS 50 84 10-70 373-2 + NL NS 50 84 20-70 414-2 + NL NS 50 84 82-70 981-5 + NL NS 50 84 20-70 269-0 + NL NS 50 84 20-70 546-1 + NL NS 50 84 10-70 372-4

IC 1241:
2809 + NL NS 50 84 10-70 351-8 + NL NS 50 84 20-70 573-5 + NL NS 50 84 20-70 259-1 + NL NS 50 84 82-70 977-3 + NL NS 50 84 20-70 572-7 + NL NS 50 84 20-70 575-0 + NL NS 50 84 10-70 353-4

Edit: En blijkbaar waren dit ook de enige Beneluxen die reden.

En daar tussendoor was dan een aparte loc die via de lus rond Antwerpen twee stellen richting Nederland reed - beide stellen volledig afgeplakt met "Gevaar - Danger" stickers: dit was de 2806, die rond 14:30 door Berchem reed.

Re: BENELUX

Geplaatst: 06 dec 2013, 21:53
door dentheo
Gezien die stickers zit het probleem dus in de rijtuigen...Volgens geruchten zou er ergens "iets" afgevallen zijn...
Maar dat lijkt te verdacht veel op het Fyra gebeuren, om waar te zijn .

Re: BENELUX

Geplaatst: 06 dec 2013, 22:01
door AlexNL
NS Hispeed houdt het op 'extra ingelaste noodzakelijke werkzaamheden'. Als er stickers met 'gevaar' op die bakken worden geplakt lijkt het mij niet om een kleinigheid te gaan.

Re: BENELUX

Geplaatst: 06 dec 2013, 22:21
door Trein30
Hierbij de twee foto's die ik maakte van de 2806 en zijn 'vracht':
Afbeelding Afbeelding EDIT: Beide rijtuigen waren op 1 december beschadigd geraakt in een aanrijding met een rangeer-locomotief.

Re: BENELUX

Geplaatst: 06 dec 2013, 22:41
door wattman
Nooit eerder gezien zo iets.
Dank voor deze foto's.

Re: BENELUX

Geplaatst: 06 dec 2013, 23:24
door AlexNL
Yikes!

Ik vind de rode lampen die achterop zijn gehangen best wel opvallend, want de rijtuigen zelf zijn voorzien van sluitseinen.

Re: BENELUX

Geplaatst: 07 dec 2013, 09:44
door TGr79
AlexNL schreef:Yikes!

Ik vind de rode lampen die achterop zijn gehangen best wel opvallend, want de rijtuigen zelf zijn voorzien van sluitseinen.
Jij vindt van alles, maar je zou je best maar bij de feiten houden. De bewuste wagens zijn bij een botsing met een rangeerlok in Brussel op 1/12 betrokken geweest. Om het zekere voor het onzekere te nemen, wordt dan bij zo'n transport niet de hoogspanningskabel doorverbonden maar krijgt het laatste rijtuig losse eindseinen.

Re: BENELUX

Geplaatst: 07 dec 2013, 09:46
door TGr79
AlexNL schreef:NS Hispeed houdt het op 'extra ingelaste noodzakelijke werkzaamheden'. Als er stickers met 'gevaar' op die bakken worden geplakt lijkt het mij niet om een kleinigheid te gaan.
En ook hier geldt: houd je maar bij de feiten. De twee rijtuigen in kwestie zijn bij een botsing beschadigd geraakt. Dat is zeker geen kleinigheid, maar het heeft niets te maken met de extra controles die de NS nu doet op de intercityrijtuigen.

Re: BENELUX

Geplaatst: 07 dec 2013, 18:47
door AlexNL
Gelukkig blijken de gevaar-stickers dus niet verwant te zijn aan de problemen van de afgelopen 3 dagen, al geef ik toe dat het makkelijk is om zo'n verband te leggen (ook gezien de reputatie van NS Hispeed...). De problemen zijn inmiddels voorbij, hopelijk zijn die twee rijtuigen ook snel hersteld.

Re: BENELUX

Geplaatst: 07 dec 2013, 20:28
door wattman
Ja, zonder openheid van zaken worden snel verbanden gelegd...

Re: BENELUX

Geplaatst: 08 dec 2013, 18:12
door Terminus
De tijd van de Belgische reservestammen is ook gedaan? Of was de periode van de hinder daarvoor te kort?

Re: BENELUX

Geplaatst: 09 dec 2013, 13:19
door Bordensteker
Zondagavond rond 23 uur kwamen er kort na elkaar twee Beneluxen met (verbaasde) reizigers een toertje Antwerpen Noord maken (over de omloop van de C2 en dan weer terug langs de Noorderlaan). Kennelijk een creatieve oplossing om het stukje L12 tussen de wijkbundel Luchtbal en Sint Mariaburg te vermijden, waar blijkens Railtime een peroonsaanrijding was ter hoogte van station Ekeren.

Re: BENELUX

Geplaatst: 09 dec 2013, 16:00
door Eimai
Bordensteker schreef:Zondagavond rond 23 uur kwamen er kort na elkaar twee Beneluxen met (verbaasde) reizigers een toertje Antwerpen Noord maken (over de omloop van de C2 en dan weer terug langs de Noorderlaan). Kennelijk een creatieve oplossing om het stukje L12 tussen de wijkbundel Luchtbal en Sint Mariaburg te vermijden, waar blijkens Railtime een peroonsaanrijding was ter hoogte van station Ekeren.
't Is een voorziene afwijking om via Antwerpen-Noord te gaan, en het is al meerdere keren gebeurd. Normaal moet je daar in de bundels dan keren, maar voor de Benelux gaat dat niet zo makkelijk dus die maakt dan een volledige toer. Probleem is wel dat je dan komende van Antwerpen-Noord niet meer de tunnel in kan naar Antwerpen-Centraal, dus moest het via het ringspoor naar Berchem, waar de reizigers moesten overstappen. Er zijn er denk ik ook twee doorgereden richting Brussel om reizigers nog op hun bestemming te krijgen op dat late uur.