Pagina 80 van 80
					
				Re: IJzeren Rijn
				Geplaatst: 26 mar 2023, 16:50
				door rvdborgt
				maarten schreef: ↑26 mar 2023, 08:06
Ik weet dat het niet hetzelfde is, maar de bus Roermond - Heinsberg is afgelopen jaar gestaakt omdat er te weinig reizigers waren.
 
Die bus werd in Duitsland dan ook vrijwel geheim gehouden.
Groetjes,
Rian
 
			 
			
					
				Re: IJzeren Rijn
				Geplaatst: 04 mei 2023, 21:19
				door brunel
				rvdborgt schreef: ↑25 mar 2023, 23:47
maarten schreef: ↑25 mar 2023, 20:23
AlexNL schreef: ↑25 mar 2023, 17:06
Een reactivatie van de IJzeren Rijn tussen Roermond en Dalheim is waarschijnlijk eenvoudiger te realiseren. Om de Nederlandse kant meer in meewerkstand te krijgen, kan het interessant zijn om voor te stellen om de lijn ook te gebruiken voor personenvervoer: er eindigt nu een stoptrein uit Mönchengladbach in Dalheim. Deze laten doorrijden naar Roermond kan mensen in de Nederlandse politiek enthusiasmeren.
 
Reactivatie is van de orde Enschede - Gronau. Niet onmogelijk, maar omdat er geen vervoersvraag is niet waarschijnlijk.
 
De vervoersvraag is van dezelfde orde van grootte als Neerpelt-Weert, aldus enkele min of meer serieuze onderzoeken.
Groetjes,
Rian
 
En we vergeten voor het gemak opnieuw dat de verbinding - langs welke route dan ook - voor Duitsland echt nul prioriteit heeft en dat België het noodzakelijke geld niet ter beschikking wil stellen.
Ben trouwens een paar weken geleden eens in het Meinweggebied gaan kijken. Aanvankelijk werd het spoor goed onderhouden. Maar dat is duidelijk minstens 10 jaar geleden gestopt. Niemand houdt nog rekening met herstel van het oude tracé. 
Mooi gebied ook.
Vlodrop Station
			
		
				
			
 
						- IMG_6986.jpeg (228.44 KiB) 9086 keer bekeken
 
		
		
		
			 
			
		
				
			
 
						- IMG_6985.jpeg (200.53 KiB) 9086 keer bekeken