Pagina 76 van 187

Re: 15/12/2012 :Weer Fyra afgeschaft

Geplaatst: 16 dec 2012, 14:23
door dentheo
odul schreef: Dit probleem zal heel in kort van de baan zijn.
Er komen weldra 2 nieuwe Fyra treinstellen uit Italië.
Deze zullen niet ingezet worden zoals voorzien om de frequentie te verhogen, maar ééntje blijft en in Brussel de andere in Amsterdam.
Als reserve!
Er was toch eveneens het bericht uit treinspottersmiddens dat er al 13 zijn in Amsterdam maar slechts 6 die het af en toe redelijk doen en weleens mogen pendelen tussen Amsterdam en Rotterdam.

Die 2 zullen dan ook niet het verschil maken...

Re: Fyra.

Geplaatst: 16 dec 2012, 14:29
door Kristofke
Reservestellen bij de NMBS, een gevaarlijke bedoening.

Ofwel blijven ze stil staan, en eenmaal ze gebruikt moeten worden blijkt er plots iets mis te zijn.

Ze worden gebruikt om plots kleine onderdelen snel er uit te halen om een ander stel snel te repareren.

Ze worden snel systematisch gebruikt om een ander stel in onderhoud te laten gaan, en dus weg reserve.

Re: Fyra.

Geplaatst: 16 dec 2012, 14:31
door vasonline

Re: Fyra.

Geplaatst: 16 dec 2012, 14:50
door Steve
Hij maakte er wel een scherp debat van, had duidelijk z'n huiswerk gemaakt om Van Hecke te pakken daar waar mogelijk. Die zien we wellicht ook de (actieve) politiek ingaan de dag dat hij stopt als CEO...

Re: Fyra.

Geplaatst: 16 dec 2012, 14:57
door odul
Steve schreef:Hij maakte er wel een scherp debat van, had duidelijk z'n huiswerk gemaakt om Van Hecke te pakken daar waar mogelijk. Die zien we wellicht ook de (actieve) politiek ingaan de dag dat hij stopt als CEO...

Hij was inderdaad sterker dan diene Groene jongen.

Maar gaf soms rare vergelijkingen zoals:

Wanneer een klassieke overvolle trein plots moet stoppen..heb je een paar blauwe plekken. :shock: :shock: :? :? :roll:

Wanneer een (overvolle)HST trein plots moet stoppen heb je een schedelbreuk.

Wat wou hij daar mee zeggen?
Dat je beter met een overvolle klassieke trein kan rijden?? :shock:

Re: Fyra.

Geplaatst: 16 dec 2012, 15:42
door Steven
odul schreef: Hij was inderdaad sterker dan diene Groene jongen.

Maar gaf soms rare vergelijkingen zoals:

Wanneer een klassieke overvolle trein plots moet stoppen..heb je een paar blauwe plekken. :shock: :shock: :? :? :roll:

Wanneer een (overvolle)HST trein plots moet stoppen heb je een schedelbreuk.

Wat wou hij daar mee zeggen?
Dat je beter met een overvolle klassieke trein kan rijden?? :shock:
Dat gaat over staanplaatsen versus zitplaatsen met reservering, was zijn motivatie waarom je beter kan reserveren voor een zitplaats en dus geen staanplaatsen wil aanbieden op een HST.

Re: Fyra.

Geplaatst: 16 dec 2012, 15:53
door Teach2
odul schreef:Hij was inderdaad sterker dan diene Groene jongen.
Dat zegt dan vooral iets over die groene jongen. Die had duidelijk z'n huiswerk niet gedaan en kwam bijzonder zwak voor de dag. Iemand die z'n huiswerk wel gedaan had had MDS op verscheidene van zijn punten keihard kunnen terugpakken. Reservatie want we willen niet dat iemand aan die snelheid recht moet staan? Wat dan met Duitsland, waar dit routine is? Wat dan met het pas ingevoerde 'tijdelijke' ticket ZONDER reservatie? En wat dan met de Antwerpen - Breda, waar geen reservering zal voor gelden? Gaat die ook niet over de HSL?

Verder ontweek hij vooral vragen en trok hij z'n paraplu open. 'Sterk' zou ik MDS in deze discussie dus niet bepaald durven noemen. Zijn tegenstander was vooral zeer zwak.

Re: Fyra.

Geplaatst: 16 dec 2012, 16:23
door SBB 460
Wat een ellende op Lijn 12!
Neem eens de stoptrein naar Antwerpen, vanuit Heide mag je er niet meer op!

Re: Fyra.

Geplaatst: 16 dec 2012, 16:31
door SBB 460
Gisteren, zaterdag 15.12.2012, stoptrein vanuit Roosendaag, Heide 10H45, trein zat niet vol maar BARSTENSVOL!
Zo erg dat de treinconducteur niemand meer liet opstappen, met nog vier haltes te gaan voor Antwerpen.
Moet je op een zaterdag gaan werken en neem dan maar eens de trein.
Deze varkenskoppen van de jaren '70 zijn echt niet ontworpen om reizigers met bagage "te laden"
Om dan nog maar te zwijgen van de plaats indeling 6+4
Kunnen er aub nieuwere treinstellen worden ingezet en deze verdubbelen in capaciteit, want deze arme viertjes kunnen echt niet het aanbod invullen na afschaf BeNeLux treinen.
Wat is trouwens het nut om dit oud materiaal te laten doorrijden naar Brussel Nationaal?

Vandaag, vertek 09H45, oef nog ee plaatje vrij, maar gelukkig kon het arme viertje de treintunnel naar de ondegrondse perrons van Antwerpen centraal in bollen want... daat stonden prachtig te pronken TWEE nieuwe Fyra's, ja te pronken want rijden deden ze niet.

Kunnen we nu echt geen hulplijn organiseren, red de treinreiziger van lijn 12!!!

Re: Fyra.

Geplaatst: 16 dec 2012, 17:12
door jens123
Voor de treinbegeleiders moet het dan ook wel onaangenaam zijn op L12, constant op overvolle treinen met morrende reizigers werken.

Re: Fyra.

Geplaatst: 16 dec 2012, 17:43
door vasonline
SBB 460 schreef:Gisteren, zaterdag 15.12.2012, stoptrein vanuit Roosendaag, Heide 10H45, trein zat niet vol maar
Kunnen we nu echt geen hulplijn organiseren, red de treinreiziger van lijn 12!!!
Panorama contacteren voor een undercover reportage?

Re: Fyra.

Geplaatst: 16 dec 2012, 17:44
door vasonline
odul schreef:
Steve schreef:
Wanneer een klassieke overvolle trein plots moet stoppen..heb je een paar blauwe plekken. :shock: :shock: :? :? :roll:

Wanneer een (overvolle)HST trein plots moet stoppen heb je een schedelbreuk.

:

Oei, naar het toilet gaan op een HST lijkt me dan een gevaarlijke operatie...
Je moest eens van je plaats komen...

:lol:

Re: Fyra.

Geplaatst: 16 dec 2012, 18:15
door nahoj
Steve schreef:Hij maakte er wel een scherp debat van, had duidelijk z'n huiswerk gemaakt om Van Hecke te pakken daar waar mogelijk. Die zien we wellicht ook de (actieve) politiek ingaan de dag dat hij stopt als CEO...
Dat over die schedelbreuk was dikke nonsens. Als een noodremming op een HST zo gevaarlijk was, zou men gordels moeten plaatsen.
En opnieuw het niet in vraag stellen waaròm er maar 3 mensen zitten op een grensoverschrijdende trein (grenstoeslag?).

Maar waar ik hem wel gelijk moet geven, is dat de politiek het hele HST-verhaal zoals dat nu uitgevoerd wordt, in gang gestoken heeft.
Er zijn al jarenlang voorbeelden genoeg van hoe het gaat met HST-invoering: de treinen naar Aachen/Düren/Köln, de grensoverschijdende treinen naar Frankrijk (bv. Erquelines), de nachttreinen,...
En dan een HSL aanleggen die Zuid-Nederland niet of slecht bedient (de aftakking in Breda is verre van ideaal) en Den Haag links laat liggen, een concessie uitschrijven voor de uitbating ervan, en de subsidies voor de klassieke internationale verbinding stopzetten (omdat 'dat niet mag van Europa' :roll: )...
Dan plots in paniek komen klagen dat de vervoerders een slechte dienstverlening organiseren, terwijl dat in wezen een gevolg is van hun eigen slechte politiek koers, is een beetje hypocriet.

Re: Fyra.

Geplaatst: 16 dec 2012, 18:31
door vasonline
@nahoj

Ja, Het is de eerste keer dat ik MDS dat "van de politiek" heb horen zeggen.
Ik vond dat zijn beste bijdrage in het debat

Re: Fyra.

Geplaatst: 16 dec 2012, 20:03
door Robin
nahoj schreef: Dat over die schedelbreuk was dikke nonsens. Als een noodremming op een HST zo gevaarlijk was, zou men gordels moeten plaatsen.
Zitten is geen probleem maar sta eens recht...