Pagina 74 van 152
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 27 jul 2013, 22:01
door wrpint
wrpint schreef:Normaliter zouden de "bordeaukes" tegen 2014 verdwijnen. Iemand enig idee welk materieel dan zal ingezet worden op de relatie IR-q (Luik-Aken), die tot op heden uitsluitend met niet-gemoderniseerde klassiekjes wordt verzekerd. Is er nog ander materieel gehomologeerd voor het grensbaanvak Aachen-Süd-Grenze - Aachen?
Ok, het antwoord stond hier al op een vorige pagina.

Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 31 jul 2013, 00:32
door Lukas
Hoi,
Klassiekske 231 verzekerde gisteren (30 juli) trein 2484 (L trein Hasselt-Leuven)
Lukas
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 04 aug 2013, 14:02
door nahoj
wrpint schreef:wrpint schreef:Normaliter zouden de "bordeaukes" tegen 2014 verdwijnen. Iemand enig idee welk materieel dan zal ingezet worden op de relatie IR-q (Luik-Aken), die tot op heden uitsluitend met niet-gemoderniseerde klassiekjes wordt verzekerd. Is er nog ander materieel gehomologeerd voor het grensbaanvak Aachen-Süd-Grenze - Aachen?
Ok, het antwoord stond hier al op een vorige pagina.

... en kan ieder moment in de praktijk te aanschouwen zijn (als het gisteen of vandaag al niet zover was).
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 04 aug 2013, 14:05
door nahoj
Verlaten het toneel: 186, 217 en 259, evenals 202 en 229, hoewel die laatste twee mogelijk nog enkele sterfscenes kunnen spelen.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 04 aug 2013, 16:04
door Trein30
... 44 MS 62/63/65s en 4 MS 70ACs. Aan een tempo van 5 per week houden ze het misschien nog tien weken uit... :/
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 04 aug 2013, 16:42
door Dieselfreak
Ik had het kunnen denken: telkens er na enige tijd van rust weer gepost is in dit topic, zijn er stellen afgeschreven.

Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 04 aug 2013, 20:54
door Klassiekje
Steve schreef:De klassiekjes op Geraardsbergen - Dendermonde lijken inderdaad volledig verdwenen te zijn. De enige trein die niet door Desiro verzekerd wordt, lijkt de 1570 te zijn (2x MS80).
De enige klassiekjes op lijn 60 komen inderdaad van de verbinding (Brussel-Zuid -) Brussel-West - Dendermonde. De treinen die de volledige lus doen (West en dan terug via NZV of omgekeerd) zijn normaal gesproken wel MS80. Ook op de IC-L zijn nog wat klassiekjes te vinden (in de zomer ook meer dan erbuiten, heb ik de indruk).
In de reeks 53xx zijn er inderdaad nog wat klassiekjes te vinden
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 04 aug 2013, 23:03
door Retard
nahoj schreef:Verlaten het toneel: 186, 217 en 259, evenals 202 en 229, hoewel die laatste twee mogelijk nog enkele sterfscenes kunnen spelen.
217 was te verwachten, omdat zijn gekreun ook door getuf vervangen was. Is het hij die op de laatste donderdag van juli in panne gevallen is op E590 in Maria-Aalter?
Wel jammer dat er geen Roodjes meer naar Aachen rijden, maar zolang ze maar op de L66 rijden, al is het maar één per dag (avond)
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 04 aug 2013, 23:25
door Dieselfreak
Retard schreef:Wel jammer dat er geen Roodjes meer naar Aachen rijden
Zijn ze al geschrapt op die verbinding?
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 04 aug 2013, 23:45
door nahoj
Dieselfreak schreef:Retard schreef:Wel jammer dat er geen Roodjes meer naar Aachen rijden
Zijn ze al geschrapt op die verbinding?
Niet geschrapt.
Maar, zoals ik hier enkele posts boven reeds meldde, mogen nu ook de gemoderniseerde 601-664 met TBL1+ naar Aachen. Het is er dus geen exclusieve Roodjes-speeltuin meer.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 05 aug 2013, 09:37
door Dieselfreak
nahoj schreef:Niet geschrapt.
Maar, zoals ik hier enkele posts boven reeds meldde, mogen nu ook de gemoderniseerde 601-664 met TBL1+ naar Aachen. Het is er dus geen exclusieve Roodjes-speeltuin meer.
Dus de enige verbinding waar je nog verzekerd was van een roodje, zijn we kwijt!

Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 05 aug 2013, 12:20
door TrainzDr3ver
Ik was vorige vrijdag nog speciaal is naar Brussel-Noord geweest in de hoop er daar nog te zien, ik heb er op 3 uur tijd welgeteld 4 gezien

Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 08 aug 2013, 13:06
door AM'er
Als die klassiekjes zo snel slinken, doet vermoeden dat het korte termijn onderhoud stopgezet wordt.
Klopt dit of worden remmen en wielen nog vervangen?
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 08 aug 2013, 13:16
door Steven
remmen vervangt men wel ze, je kan geen trein laten rijden zonder rem he.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 08 aug 2013, 13:57
door Kleine
Steven schreef:je kan geen trein laten rijden zonder rem he.
dat rijden zal nog wel gaan ...
