Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 06 mei 2012, 20:55
wat noem jij niet lang geleden ?
ik ben er elk weekend op en heb nog geen breaks er op gezien

ik ben er elk weekend op en heb nog geen breaks er op gezien

Het is maar een kleine gewijzigde samenstelling maar 1,5 jaar geleden was de samenstelling bijna altijd HLE21+4*M4B+M4ADxTerminus schreef:Ik dacht dat de dienst tot eind 2008 met breaks verzekerd werd. De verandering naar M4 kan ook in de loop van 2009 gebeurd zijn...
Enkele weken geleden is me ook nog eens een verdwaalde break opgevallen, alsook een klassiek motorstelletje, ... maar de voorziene samenstelling voor deze verbinding in het weekend is type 21 + 6 M4
Ik denk dat je die reden niet ver hoeft te zoeken: tijdens de spits was die samenstelling vaak op het randje af voldoende, soms zelfs ronduit te kort.b-loc schreef: Het is maar een kleine gewijzigde samenstelling maar 1,5 jaar geleden was de samenstelling bijna altijd HLE21+4*M4B+M4ADx
Nu is de samenstelling bijna altijd HLE21 met een ram van 6 rijtuigen (5*M4B+M4ADx)
Heeft dit een bepaalde reden dat deze 1 rijtuig meer hebben gekregen?
dat laatste is de IC E Knokke/blankenberge naar Luik/genk, daar rijden er al een aantal zo rond gedurende enkele weken. Je zal er nog zien bijkomen volgens er 18-en bijkomen. Er rijden er al in een zelfde opstelling maar dan nog met HLE27 en die zal men naar alle waarschijnlijkheid ook snel vervangen door HLE18, nadien waarschijnlijk HLE19.JonasN schreef:Laats zag ik een 27MUX-UNIV samen mete een stam M4 en nog een 27MUX rijden van Antwerpen-C tot Kortrijk
ook vandaag in Landegem 18 + 5X M6 + M6Bx + M6Bx + 5X M6 + 18
Is de normale samenstelling doordat de AM96 400 reeks worden uitgerust met TBL1+ en een aantal worden niet gedaan om door te rijden tot Lille. (wat ze bij Antwerpen - Roosendaal ook doen met de 800).JonasN schreef:Laats zag ik een 27MUX-UNIV samen mete een stam M4 en nog een 27MUX rijden van Antwerpen-C tot Kortrijk
Is de IC-E verbinding in het weekend is dat Knokke/Blankenberge - Brussel - Luik/Genk in de week is het Knokke/Blankenberge - Brussel - Leuven - Hasselt - Tongeren. worden een aantal zo gereden voor opleidingen voor de treinbestuurder.JonasN schreef:ook vandaag in Landegem 18 + 5X M6 + M6Bx + M6Bx + 5X M6 + 18
hoe kunnen die muxen dan werken zonder die 3 kabels op front? hebben de M4 rijtuigen dan ook die MUX kabel ?260689 schreef:Is de normale samenstelling doordat de AM96 400 reeks worden uitgerust met TBL1+ en een aantal worden niet gedaan om door te rijden tot Lille. (wat ze bij Antwerpen - Roosendaal ook doen met de 800).JonasN schreef:Laats zag ik een 27MUX-UNIV samen mete een stam M4 en nog een 27MUX rijden van Antwerpen-C tot KortrijkIs de IC-E verbinding in het weekend is dat Knokke/Blankenberge - Brussel - Luik/Genk in de week is het Knokke/Blankenberge - Brussel - Leuven - Hasselt - Tongeren. worden een aantal zo gereden voor opleidingen voor de treinbestuurder.JonasN schreef:ook vandaag in Landegem 18 + 5X M6 + M6Bx + M6Bx + 5X M6 + 18
Via de 18 draadse UIC kabel.JonasN schreef:260689 schreef:Is de normale samenstelling doordat de AM96 400 reeks worden uitgerust met TBL1+ en een aantal worden niet gedaan om door te rijden tot Lille. (wat ze bij Antwerpen - Roosendaal ook doen met de 800).JonasN schreef:Laats zag ik een 27MUX-UNIV samen mete een stam M4 en nog een 27MUX rijden van Antwerpen-C tot Kortrijk
hoe kunnen die muxen dan werken zonder die 3 kabels op front? hebben de M4 rijtuigen dan ook die MUX kabel ?