Ik dacht dat de dienst tot eind 2008 met breaks verzekerd werd. De verandering naar M4 kan ook in de loop van 2009 gebeurd zijn...
Enkele weken geleden is me ook nog eens een verdwaalde break opgevallen, alsook een klassiek motorstelletje, ... maar de voorziene samenstelling voor deze verbinding in het weekend is type 21 + 6 M4
Terminus schreef:Ik dacht dat de dienst tot eind 2008 met breaks verzekerd werd. De verandering naar M4 kan ook in de loop van 2009 gebeurd zijn...
Enkele weken geleden is me ook nog eens een verdwaalde break opgevallen, alsook een klassiek motorstelletje, ... maar de voorziene samenstelling voor deze verbinding in het weekend is type 21 + 6 M4
Het is maar een kleine gewijzigde samenstelling maar 1,5 jaar geleden was de samenstelling bijna altijd HLE21+4*M4B+M4ADx
Nu is de samenstelling bijna altijd HLE21 met een ram van 6 rijtuigen (5*M4B+M4ADx)
Heeft dit een bepaalde reden dat deze 1 rijtuig meer hebben gekregen?
b-loc schreef:
Het is maar een kleine gewijzigde samenstelling maar 1,5 jaar geleden was de samenstelling bijna altijd HLE21+4*M4B+M4ADx
Nu is de samenstelling bijna altijd HLE21 met een ram van 6 rijtuigen (5*M4B+M4ADx)
Heeft dit een bepaalde reden dat deze 1 rijtuig meer hebben gekregen?
Ik denk dat je die reden niet ver hoeft te zoeken: tijdens de spits was die samenstelling vaak op het randje af voldoende, soms zelfs ronduit te kort.
JonasN schreef:Laats zag ik een 27MUX-UNIV samen mete een stam M4 en nog een 27MUX rijden van Antwerpen-C tot Kortrijk
ook vandaag in Landegem 18 + 5X M6 + M6Bx + M6Bx + 5X M6 + 18
dat laatste is de IC E Knokke/blankenberge naar Luik/genk, daar rijden er al een aantal zo rond gedurende enkele weken. Je zal er nog zien bijkomen volgens er 18-en bijkomen. Er rijden er al in een zelfde opstelling maar dan nog met HLE27 en die zal men naar alle waarschijnlijkheid ook snel vervangen door HLE18, nadien waarschijnlijk HLE19.
JonasN schreef:Laats zag ik een 27MUX-UNIV samen mete een stam M4 en nog een 27MUX rijden van Antwerpen-C tot Kortrijk
Is de normale samenstelling doordat de AM96 400 reeks worden uitgerust met TBL1+ en een aantal worden niet gedaan om door te rijden tot Lille. (wat ze bij Antwerpen - Roosendaal ook doen met de 800).
Is de IC-E verbinding in het weekend is dat Knokke/Blankenberge - Brussel - Luik/Genk in de week is het Knokke/Blankenberge - Brussel - Leuven - Hasselt - Tongeren. worden een aantal zo gereden voor opleidingen voor de treinbestuurder.
JonasN schreef:Laats zag ik een 27MUX-UNIV samen mete een stam M4 en nog een 27MUX rijden van Antwerpen-C tot Kortrijk
Is de normale samenstelling doordat de AM96 400 reeks worden uitgerust met TBL1+ en een aantal worden niet gedaan om door te rijden tot Lille. (wat ze bij Antwerpen - Roosendaal ook doen met de 800).
Is de IC-E verbinding in het weekend is dat Knokke/Blankenberge - Brussel - Luik/Genk in de week is het Knokke/Blankenberge - Brussel - Leuven - Hasselt - Tongeren. worden een aantal zo gereden voor opleidingen voor de treinbestuurder.
hoe kunnen die muxen dan werken zonder die 3 kabels op front? hebben de M4 rijtuigen dan ook die MUX kabel ?
JonasN schreef:Laats zag ik een 27MUX-UNIV samen mete een stam M4 en nog een 27MUX rijden van Antwerpen-C tot Kortrijk
Is de normale samenstelling doordat de AM96 400 reeks worden uitgerust met TBL1+ en een aantal worden niet gedaan om door te rijden tot Lille. (wat ze bij Antwerpen - Roosendaal ook doen met de 800).
hoe kunnen die muxen dan werken zonder die 3 kabels op front? hebben de M4 rijtuigen dan ook die MUX kabel ?
MUX gaat via de UIC-kabel, waarmee alle rijtuigen uitgerust zijn.
Die 'drie kabels op front' hebben niks met MUX te maken. Dat zijn de zgn. treindraden, waardoor HLE11/12/21 kunnen communiceren met M4- en M5-stuurrijtuigen (en HLE21 ook onderling met elkaar).
De drie oude treinschakelingskabels zijn verdwenen omdat ze niet samen gaan met de nieuwe technieken. De mux kabel zoals jij hem noemt is de UIC kabel of kortweg communicatiekabel. Langs deze kabel kan je alle communicatie laten verlopen die je wil. Voor het rijden in treinschakeling tussen loc en stuurrijtuig, voor de communicatie tussen bestuurder en begeleider via de intercom, tussen de bestuurder en de reizigers (momenteel nog niet toegestaan) en zelfs tussen de begeleider en TC indien gewenst, dan schakelt de bestuurder de oproep door vanuit de stuurpost via de intercom naar de begeleider. Dit laatste zou in theorie niet echt nodig zijn aangezien elke begeleider bereikbaar moet zijn per gsm.
Ik heb vandaag terug dat resto-rijtuig in een P-trein gezien. Is dit nog altijd trein 8307 waar dit rijtuig in zit? Weet iemand of dit nu héél de week zo zal zijn?