Ongewone samenstelling.

Alles over reizigerstreinen in België.
loic1811

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door loic1811 »

wat noem jij niet lang geleden ? :mrgreen:
ik ben er elk weekend op en heb nog geen breaks er op gezien :?:
Terminus

Bericht door Terminus »

Ik dacht dat de dienst tot eind 2008 met breaks verzekerd werd. De verandering naar M4 kan ook in de loop van 2009 gebeurd zijn...

Enkele weken geleden is me ook nog eens een verdwaalde break opgevallen, alsook een klassiek motorstelletje, ... maar de voorziene samenstelling voor deze verbinding in het weekend is type 21 + 6 M4
loic1811

Bericht door loic1811 »

vandaag zag ik de ic 91 met een 13(dit is ondertussen al normaal) maar de 3003 was mee op sleep :-)
b-loc
Contacteer:

Bericht door b-loc »

Terminus schreef:Ik dacht dat de dienst tot eind 2008 met breaks verzekerd werd. De verandering naar M4 kan ook in de loop van 2009 gebeurd zijn...

Enkele weken geleden is me ook nog eens een verdwaalde break opgevallen, alsook een klassiek motorstelletje, ... maar de voorziene samenstelling voor deze verbinding in het weekend is type 21 + 6 M4
Het is maar een kleine gewijzigde samenstelling maar 1,5 jaar geleden was de samenstelling bijna altijd HLE21+4*M4B+M4ADx
Nu is de samenstelling bijna altijd HLE21 met een ram van 6 rijtuigen (5*M4B+M4ADx)
Heeft dit een bepaalde reden dat deze 1 rijtuig meer hebben gekregen?
overweg13

Bericht door overweg13 »

b-loc schreef: Het is maar een kleine gewijzigde samenstelling maar 1,5 jaar geleden was de samenstelling bijna altijd HLE21+4*M4B+M4ADx
Nu is de samenstelling bijna altijd HLE21 met een ram van 6 rijtuigen (5*M4B+M4ADx)
Heeft dit een bepaalde reden dat deze 1 rijtuig meer hebben gekregen?
Ik denk dat je die reden niet ver hoeft te zoeken: tijdens de spits was die samenstelling vaak op het randje af voldoende, soms zelfs ronduit te kort.
Met vriendelijke groet

overweg13
JonasN

Bericht door JonasN »

Laats zag ik een 27MUX-UNIV samen mete een stam M4 en nog een 27MUX rijden van Antwerpen-C tot Kortrijk

ook vandaag in Landegem 18 + 5X M6 + M6Bx + M6Bx + 5X M6 + 18
Steven

Bericht door Steven »

JonasN schreef:Laats zag ik een 27MUX-UNIV samen mete een stam M4 en nog een 27MUX rijden van Antwerpen-C tot Kortrijk

ook vandaag in Landegem 18 + 5X M6 + M6Bx + M6Bx + 5X M6 + 18
dat laatste is de IC E Knokke/blankenberge naar Luik/genk, daar rijden er al een aantal zo rond gedurende enkele weken. Je zal er nog zien bijkomen volgens er 18-en bijkomen. Er rijden er al in een zelfde opstelling maar dan nog met HLE27 en die zal men naar alle waarschijnlijkheid ook snel vervangen door HLE18, nadien waarschijnlijk HLE19.
260689

Bericht door 260689 »

JonasN schreef:Laats zag ik een 27MUX-UNIV samen mete een stam M4 en nog een 27MUX rijden van Antwerpen-C tot Kortrijk
Is de normale samenstelling doordat de AM96 400 reeks worden uitgerust met TBL1+ en een aantal worden niet gedaan om door te rijden tot Lille. (wat ze bij Antwerpen - Roosendaal ook doen met de 800).
JonasN schreef:ook vandaag in Landegem 18 + 5X M6 + M6Bx + M6Bx + 5X M6 + 18
Is de IC-E verbinding in het weekend is dat Knokke/Blankenberge - Brussel - Luik/Genk in de week is het Knokke/Blankenberge - Brussel - Leuven - Hasselt - Tongeren. worden een aantal zo gereden voor opleidingen voor de treinbestuurder.
JonasN

Bericht door JonasN »

260689 schreef:
Is de normale samenstelling doordat de AM96 400 reeks worden uitgerust met TBL1+ en een aantal worden niet gedaan om door te rijden tot Lille. (wat ze bij Antwerpen - Roosendaal ook doen met de 800).
JonasN schreef:ook vandaag in Landegem 18 + 5X M6 + M6Bx + M6Bx + 5X M6 + 18
Is de IC-E verbinding in het weekend is dat Knokke/Blankenberge - Brussel - Luik/Genk in de week is het Knokke/Blankenberge - Brussel - Leuven - Hasselt - Tongeren. worden een aantal zo gereden voor opleidingen voor de treinbestuurder.
hoe kunnen die muxen dan werken zonder die 3 kabels op front? hebben de M4 rijtuigen dan ook die MUX kabel ?
260689

Bericht door 260689 »

JonasN schreef:
260689 schreef:

hoe kunnen die muxen dan werken zonder die 3 kabels op front? hebben de M4 rijtuigen dan ook die MUX kabel ?
Via de 18 draadse UIC kabel.
nahoj

Bericht door nahoj »

MUX gaat via de UIC-kabel, waarmee alle rijtuigen uitgerust zijn.
Die 'drie kabels op front' hebben niks met MUX te maken. Dat zijn de zgn. treindraden, waardoor HLE11/12/21 kunnen communiceren met M4- en M5-stuurrijtuigen (en HLE21 ook onderling met elkaar).
Asterix

Bericht door Asterix »

Maar die kabels verdwenen zogezegd toch net OMDAT er MUX werd ingevoerd of zie ik dat verkeerd? Waarvoor dient de MUX-kabel dan?
Steven

Bericht door Steven »

De drie oude treinschakelingskabels zijn verdwenen omdat ze niet samen gaan met de nieuwe technieken. De mux kabel zoals jij hem noemt is de UIC kabel of kortweg communicatiekabel. Langs deze kabel kan je alle communicatie laten verlopen die je wil. Voor het rijden in treinschakeling tussen loc en stuurrijtuig, voor de communicatie tussen bestuurder en begeleider via de intercom, tussen de bestuurder en de reizigers (momenteel nog niet toegestaan) en zelfs tussen de begeleider en TC indien gewenst, dan schakelt de bestuurder de oproep door vanuit de stuurpost via de intercom naar de begeleider. Dit laatste zou in theorie niet echt nodig zijn aangezien elke begeleider bereikbaar moet zijn per gsm.
Merijn

Bericht door Merijn »

Ik heb vandaag terug dat resto-rijtuig in een P-trein gezien. Is dit nog altijd trein 8307 waar dit rijtuig in zit? Weet iemand of dit nu héél de week zo zal zijn?
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Bedoel je niet het Bardisco-rijtuig? Want resto rijtuigen bestaan er volgens mij niet meer van de NMBS.
Plaats reactie